Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Edwind

Uitschakelen Parkeersensoren

Recommended Posts

Ik deel je mening, bij mijn Peugeot 307 cc werkt het constant ( en ook nog eens visueel met afstandblokjes op het display ). Ook handig als je voorganger, aan het rode licht of in een file bergop, achteruit bolt en het niet in de gaten heeft.

Blijkbaar meent Ford dat het weinig zin heeft als je parkeersensoren zouden werken tijdens filerijden of filestaan.

De voorste worden ook wel aangezet als je in achteruit schakelt hoor, dat helpt bij het inparkeren, je wordt dan gewaarschuwd als je vooraan te vroeg zou indraaien of zo.

Bij het vooruit parkeren in een garage bv. zet je de sensoren dan manueel aan en kan je cm. nauwkeurig tot tegen de muur parkeren.

Als je de voorste manueel aanzet , als je dus wil dat ze werken bij het vooruit rijden, dan gaan die automatisch terug uit na enige tijd gewoon rijden. Dat wordt via het canbus systeem geregeld.

Blijf het maar gek vinden maar goed Ford zal er wel over nagedacht hebben... Of niet natuurlijk :P

Als het goed is komt mijn ESP-paneeltje morgen binnen.

Vrijdag wil ik er dan mee aan de slag.

Maar ik ben niet echt handig en dus een beetje onzeker :oops:

Als ik het goed begrijp:

Eerst paneeltje onder de radio losmaken (is bij de oudere versies met een scharniertje, bij de mijne moet het paneel er helemaal uit?).

Dan het deel om de pook loshalen.

Tot slot het paneel om de kachelbediening lostrekken.

Alles zit geklikt, nergens schroeven?

Paneeltje eerst aan de bovenkant lostrekken?

Pookdeel eerst aan de voorkant (dashboardkant) lostrekken?

Kachelpaneel aan de bovenkant beginnen met lostrekken?

Veel vragen, ik weet het. Maar wil de boel liever niet slopen...

Paneeltje onder je radio is een klik idd, rondom je pook ook. Daarna kan je of schroeven zien of niet, zo niet is de omlijsting van de climate control ook klik.

Schakelaar was binnen, dus vanochtend maar eens aan de gang. Paneel om versnellingspook is zo los, "geheime vakje" ook. Paneel om kachelbediening is lastiger maar met een paar keer diep ademhalen is die ook los.

Daaronder onder een klemmetje het bewuste stekkertje.

Aangesloten, boel weer dicht, starten en..... Werkt niet!

Edit: Het werkt wel :jaknikker:

Ik ging aan mezelf twijfelen (zit de stekker er wel goed in?) en ben dus weer naar buiten gegaan en heb alles weer losgetrokken. Ging nu een stuk sneller.

Stekker zat er goed in, maar na een keertje losmaken en weer vast werkte het ineens. Tenminste: het lampje gaat branden en het bijbehorende dashboardlampje ook. Op de display komt dan gedurende een paar seconden te staan"ESP Uit".

Waarschijnlijk werkte het de eerste keer ook al, ik wist niet dat je de schakelaar wat langer (1 seconde) ingedrukt moet houden. Staat gewoon in de gebruikshandleiding (van de Fiesta zelf, in het onderdelendoosje zit verder niets).

Is er nu ook al een schakelaar met zowel PDC knop, ESP knop en AIRBAG knop beschikbaar?

Ik denk dat het te maken heeft gehad met dat de Sport uitvoering geen PDC aan de voorkant kon hebben ivm het stylingspakket. (staat in de oude brochure)

't zal wel een stomme vraag zijn, maar......hoe weet ik of ik ESP heb....? :onzeker:

Ik zat eigenlijk aan hetzelfde te denken. Maar volgens mij zorgt ESP voor dat je auto ingrijpt als je probeert je banden op te roken bij de stoplichten.

Ik zat eigenlijk aan hetzelfde te denken. Maar volgens mij zorgt ESP voor dat je auto ingrijpt als je probeert je banden op te roken bij de stoplichten.

Tja, dat maar even niet, er is hopelijk een andere manier om dat te weten te komen....

Ja, auto op contact zetten en kijken of er een icoontje komt van een auto met een slingerweg eronder.

Staat als ik het goed heb in je rechter klok op het dashboard (km teller dus).

Iets als dit dus:

tg0816_beetle_esp_icon.jpg

't zal wel een stomme vraag zijn, maar......hoe weet ik of ik ESP heb....? :onzeker:

Het icoontje is de makkelijkste manier om het te zien.

Maar volgens mij heb jij een Fiesta van 2011? Alle Fiesta's van na de eerste update (oktober 2010 dacht ik) hebben standaard ESP.

Ja, auto op contact zetten en kijken of er een icoontje komt van een auto met een slingerweg eronder.

Staat als ik het goed heb in je rechter klok op het dashboard (km teller dus).

Iets als dit dus:

tg0816_beetle_esp_icon.jpg

vandaar dat mij bij er geen rokende banden zijn geweest sinds ik deze heb :). Dat lampje gaat idd knipperen als ik het probeer :). Mischien toch maar eens kijken of zo een paneeltje ook op mijn feestje kan :)

Het icoontje is de makkelijkste manier om het te zien.

Maar volgens mij heb jij een Fiesta van 2011? Alle Fiesta's van na de eerste update (oktober 2010 dacht ik) hebben standaard ESP.

Ja, inderdaad dat icoontje heb ik in het instrumentenpaneel.

Thx voor de info !

Tja, dat maar even niet, er is hopelijk een andere manier om dat te weten te komen....

Dat is dus traction control. Zit volgens mij ook al in de MK5 sport. ESP remt op je achterste wielen om te zorgen dat je een bocht goed door komt als je last hebt van weinig grip/ onderstuur.

ESP remt op alle 4 de wielen afzonderlijk als ik het goed heb. In de MK7 is ESP altijd in combinatie met traction control.

Het zijn alleen wel 2 aparte systemen. En vaak worden die 2 door elkaar gehaald.

Kan best, werkt met dezelfde sensoren en wordt onder 1 pakket (ESP bij de MK7) verkocht.

Ik heb parkeersensoren, ESP en wil graag de airbag uit en aan kunnen zetten. Kan ik een paneeltje met 3 knoppen krijgen in dit geval? Ik heb nu alleen een knop met de knop voor de ESP.

Ik heb parkeersensoren, ESP en wil graag de airbag uit en aan kunnen zetten. Kan ik een paneeltje met 3 knoppen krijgen in dit geval? Ik heb nu alleen een knop met de knop voor de ESP.

Er bestaat geen paneel met alle drie de knoppen. Maar het knopje van de parkeersensoren dienen officeel alleen als je voor parkeersensoren hebt.

er is wel een engelsman die een handleiding geschreven heeft om het paneeltje zo te maken dat je ze alle drie hebt. je heb dan uiteraard wel 2 panelen nodig, soldeerbout en veel geduld...

Ik kan alleen ff de link niet meer vinden...

Pieptoon werkt alleen maar als je hem in zen achteruit hebt staan volgens mij.

Anders zou ie ook gaan piepen als er iemand voort stoplicht zo ongeveer bumper aan bumper gaat staan.

Sign in to follow this