Jump to content
Fiestaclub.nl
Mikkem

Andere Diffuser Mk7

Recommended Posts

Als ik naar de achterkant van mijn Fiesta kijk, dan vind ik de onderkant wat saai met een donkergrijs vlak plastic paneel onder de bumper ('t is geen diffuser, maar weet niet hoe ik het anders moet benoemen).

Plaatje (in dit geval van de MK7 van bulletje80, van de mijne heb ik een dergelijke foto niet voor handen.

P1080047.JPG

Nu zie ik op de meeste foto's wat brutere uitvoeringen die ik niet zo mooi vind (of beter gezegd: die ik niet vind passen bij mijn Fiesta).

Toen zag ik deze, op een foto van FSPtim:

IMAG0047.jpg

Die vind ik wel fraai en subtiel genoeg.

Maar, kan deze zomaar zonder aanpassingen onder mijn MK7 (de auto van FSPtim is een Sport, ik heb een gewone Trend).

Is het makkelijk te doen en weet iemand ook nog wat zo'n ding kost?

OK, thanks.

Dat is wat meer dan ik gehoopt had. Uit de advertentie begrijp ik dat er nog wat onderdelen (hoekstukken?) meekomen die alleen in de primer staan.

Die hoekstukken heb je wel nodig....zitten onder de reflectoren...

en moet je natuurlijk nog (laten) spuiten....

Die op E-bay staat heeft ook parkeersensoren?

Weet niet of jij ps hebt, of dat in de diffusor al de gaten zitten,

dus het afwegen waard!

Nee, geen parkeersensoren. Maar er staan er meer.

Maar met spuitwerk erbij is het minder interessant.

Ik zie nu ook deze advertentie op Ebay. Scheelt alweer, maar hier hebben ze het dan weer niet over hoekstukjes.

http://www.ebay.de/itm/Ford-Fiesta-JA8-MK7...=item43a96d6e41

Er staat toch : Heckdiffusor en Heckansatz, tt. de diffusor + de aanzetstukjes.

Prijs is niet slecht en spuiten moet je altijd, tenzij je tweedehands kan vinden toevallig in de kleur van je wagen.

Ik ben er zelf nog niet uit of ik ga voor de Ford diffusor of die van Lester.

Er staat toch : Heckdiffusor en Heckansatz, tt. de diffusor + de aanzetstukjes.

Zo goed is mijn Duits blijkbaar niet... :?

Prijs is niet slecht en spuiten moet je altijd, tenzij je tweedehands kan vinden toevallig in de kleur van je wagen.

Ik ben er zelf nog niet uit of ik ga voor de Ford diffusor of die van Lester.

Ik begrijp niet goed wat er nu eigenlijk gespoten moet worden.

De prijs vind ik niet slecht, maar ik hik tegen het spuitwerk aan en tegen de montage. Montage zal voor jou geen probleem zijn, maar mijn 2 linkerhanden denken daar anders over.

Zo goed is mijn Duits blijkbaar niet... :?

Ik begrijp niet goed wat er nu eigenlijk gespoten moet worden.

De prijs vind ik niet slecht, maar ik hik tegen het spuitwerk aan en tegen de montage. Montage zal voor jou geen probleem zijn, maar mijn 2 linkerhanden denken daar anders over.

De diffusor, het grote zwarte/grijze plastik gedeelte kan je zo laten. Maar de hoekstukjes worden in grondlaagverf geleverd en die worden dan toch best in dezelfde kleur als de rest van je auto gespoten.

Maar sommigen laten dan ook ineens het grote deel spuiten, hetzij in blinkend piano zwart of mat zwart of ...

Montage is gewoon inklikken van de diffusor ( net zoals de standaard die er nu al op zit ) en de hoekstukken klikken zijdelings ook in de diffusor en worden voor de rest gekleefd met montagelijm voor carrosseriewerk en 2 popnagels.

Af fabriek worden die hoekstukjes ook geklikt in de carrosserie, Ford maakt daarvoor gleufjes ( gaatjes dus ) in de bumper. Na-montage ( zoals wij willen doen ) die kleven de rest en snijden de lipjes die op de hoekdelen zitten eraf met een cuttermesje.

Ik heb op internet de Ford montagehandleiding staan, dan kan je dat eens bekijken, gewoon even downloaden :

Sport diffusor monteren

Kijk, dat is een duidelijke uitleg waar ik wat mee kan. En dan nog een handleiding ook.

Nu snap ik ook wat die hoekstukjes zijn, had niet verwacht dat die vervangen moesten worden.

Ga eens kijken of ik iemand kan vinden die die hoekstukjes kan spuiten.

Nu snap ik ook wat die hoekstukjes zijn, had niet verwacht dat die vervangen moesten worden.

Ga eens kijken of ik iemand kan vinden die die hoekstukjes kan spuiten.

Die hoekstukjes komen gewoon bovenop je bestaande bumper, ze vervangen niets.

Vergelijk het met de Sport voorspoiler, die wordt ook gewoon bovenop de bestaande voorbumper gemonteerd.

Die hoekstukjes komen gewoon bovenop je bestaande bumper, ze vervangen niets.

Vergelijk het met de Sport voorspoiler, die wordt ook gewoon bovenop de bestaande voorbumper gemonteerd.

Als ik goed naar de foto's uit mijn eigen eerste post in dit topic kijk, dan zie ik het verschil.

Ik schop dit topic even omhoog. Heeft iemand van jullie ervaring met het plaatsen van de MK7 Sport Diffusor op een MK7.5 Sport? Ik heb een MK7.5 Sport in bestelling staan, maar ik vind de MK7 diffusor een stuk stoerder.

Past deze nog steeds op een MK 7.5? En ik neem aan dat de hoekstukjes niet vervangen dienen te worden cq. dat deze gewoon kunnen blijven zitten?

Ik schop dit topic even omhoog. Heeft iemand van jullie ervaring met het plaatsen van de MK7 Sport Diffusor op een MK7.5 Sport? Ik heb een MK7.5 Sport in bestelling staan, maar ik vind de MK7 diffusor een stuk stoerder.

Past deze nog steeds op een MK 7.5? En ik neem aan dat de hoekstukjes niet vervangen dienen te worden cq. dat deze gewoon kunnen blijven zitten?

Volgens mij kan het wel. Ik heb een MK7 en ik wil graag de dif. van de MK 7.5 ST op mijn wagen.

Ik vroeg het laatst nog bij mijn garage en die zeiden dat het waarschijnlijk kan maar dat ze het nog niet geprobeerd/gekeken hebben. Het lijkt me wel kunnen omdat de vorm volgens mij nagenoeg hetzelfde is.

De diff. van een ST is inderdaad ook een gave optie! Zoals ik dat kan beoordelen lijkt de basis van de achterbumpers hetzelfde gebleven en zou het inderdaad gewoon moeten passen. Wat wel zou kunnen is dat de parkeersensoren niet meer passen..

Heb zelf de diffusor van MK7 op mijn Titanium gemonteerd. Piece of cake om te doen maar wel effe de wielen eraf halen om er goed bij te komen. Ook erg vervelend, ik heb een afneembaar trekhaak, die ik niet meer kan gebruiken. Hahahahaa, dus let daar ook op.

Achteraf gezien is de diffusor van de MK7,5 ST véél dikker, maar dan moet je eigenlijk ook die voorbumper kunnen monteren.

Helemaal mee eens. Ander punt is natuurlijk ook dat je iets aan de uitlaat zal moeten doen aangezien deze diffuser hier een opening voor heeft... Is de originele uitlaat recht of buigt deze naar beneden?

IMAG0047.jpg

Die vind ik wel fraai en subtiel genoeg.

Maar, kan deze zomaar zonder aanpassingen onder mijn MK7 (de auto van FSPtim is een Sport, ik heb een gewone Trend).

Is het makkelijk te doen en weet iemand ook nog wat zo'n ding kost?

Heb toevallig gisteren de prijzen opgevraagd, en gekregen ;-)

Voorbumper spoiler 120

Achterbumper spoiler 120

Achterbumper corners 80

Side skirts 120 per set

-----------------------------------------

totaal 440,- euro , hierop kan ik geen korting geven (evt. gratis verzend als alles vooraf afgerekend wordt)

Spuitwerk :

Voorbumper spoiler 100

Achterbumper spoiler met corners 100

Side skirts 160

--------------------------------------------

totaal spuitwerk 360,- euro

-------------------------------------------------------------------------------

alles totaal 800,- euro met spuiten erbij , max korting bij afname van alle bovengenoemde onderdelen 50,- euro (750,-)

Heb toevallig gisteren de prijzen opgevraagd, en gekregen ;-)

Voorbumper spoiler 120

Achterbumper spoiler 120

Achterbumper corners 80

Side skirts 120 per set

-----------------------------------------

totaal 440,- euro , hierop kan ik geen korting geven (evt. gratis verzend als alles vooraf afgerekend wordt)

Spuitwerk :

Voorbumper spoiler 100

Achterbumper spoiler met corners 100

Side skirts 160

--------------------------------------------

totaal spuitwerk 360,- euro

-------------------------------------------------------------------------------

alles totaal 800,- euro met spuiten erbij , max korting bij afname van alle bovengenoemde onderdelen 50,- euro (750,-)

Dat was al even geleden, dat ik die vraag stelde!

Ik vind de totaalprijs eigenlijk wel meevallen als ik eerlijk ben. Maar ga dit niet meer doen...

Dank voor het doorgeven van de informatie.

Mike gewoon je auto inruilen voor een MK7,5 Sport.

Heb je gelijk een prima ecoboost motor en lekker lux aangekleed.

Mike gewoon je auto inruilen voor een MK7,5 Sport.

Heb je gelijk een prima ecoboost motor en lekker lux aangekleed.

Ja, dat zou op dit moment voor mij een verstandige uitgave zijn :blink:

Nah, mijn Fiesta bevalt me veel te goed. Op een paar details na (en daar wordt aan gewerkt) :duim:

Ik weet nog iemand die (nieuwe) MK7,5 ST diffusors heeft liggen + hoekstukken... in kleur zwart of wit.. (dus niet in de primer, maar in de kleurlak) voor net 200 excl verzendkosten (20 euro)..

ford_fiesta_st_03.jpg

Past op mk7 en mk7.5

Ik weet nog iemand die (nieuwe) MK7,5 ST diffusors heeft liggen + hoekstukken... in kleur zwart of wit.. (dus niet in de primer, maar in de kleurlak) voor net 200 excl verzendkosten (20 euro)..

ford_fiesta_st_03.jpg

Past op mk7 en mk7.5

Jur ik wil wel zon diffuser met hoekstukken in t wit voor die prijs.. Kan je mij connecten?