Jump to content
Fiestaclub.nl
mack

Sony X Pack Ervaring

Recommended Posts

goedemorgen,

Vraag voor de kenners.

Mijn aanstaande fiesta heb ik besteld met het Sony x pack pakket, en wat betreft de audio eigenlijk blind gedaan. Puur om het feit dat er in de showroom geen fiesta stond met een Sony systeem.

Kan iemand mij vertellen betreft de geluidskwaliteit? Moet er wel bij zeggen dat ik het geluid uit een standaard fiesta niet mijn smaak is.

Hoop daarom ook een goede aankoop te hebben gedaan.

Dit onderwerp heb ik al geregeld voorbij zien komen.

Als je de searchfuntie even gebruikt kom je al een heel eind verder.

Alvast veel plezier met je nieuwe auto :).

Eerste hand ervaring (heb zelf nog niet echt VEEL met de radio gespeeld) is dat het een stuk verbeterd ten op zichte van de standaard radio.

Buiten de radio zitten er ook pioneer speakers in in plaats van de standaard modellen.

De tekst uit de brochure:

Als X-pack multimedia, maar dan ook inclusief: Sony Radio/CD-speler, 8 premium speakers, additionele antenne in de achterbumper voor betere radio ontvangst

Speakers zijn Pioneer TS-1703 in de voorportieren en TS-G1703i achter in de (portieren van de) auto.

En dat voor de 200 (oude prijslijst) of 300 euro (nieuwe prijslijst) verschil t.o.v. het standaard X pack.

P.s. 8 speakers = 2 tweeters, 2 speakers in de voordeuren en 2 (gecombineerde tweeter/woofer) speakers in de achterkant / achterdeuren.

Waar de standaard radio alleen de 2 tweeters en 2 deurspeakers heeft... en het Xpack alleen achter de extra speakers heeft (zonder tweeters gok ik)

Als dit net zoiets is als wat ik heb in de Focus 2008, is dus ook een Sony radio/cd/mp3

dan is het een goede keuze, je hoort duidelijk het verschil tussen een standaard

en een Sony installatie :wink:

Overigens vind ik de standaard installatie in de MK6 ook lang niet slecht, maar mis wel

degenlijk iets...

Thanx voor de info, ga het meemaken straks.

Ben door Google wel al een beetje warm gemaakt voor een subwoofer, maar eerst maar even afwachten hoe dit gaat klinken:-)

Thanx voor de info, ga het meemaken straks.

Ben door Google wel al een beetje warm gemaakt voor een subwoofer, maar eerst maar even afwachten hoe dit gaat klinken:-)

Sorry dat ik inbreek op je topic, heb vandaag mijn fiesta gekregen Titanium met standaard USB/Bluetooth radio. Nu luister ik wel wat meer dance muziek, nu ben ik alleen wat teleurd gesteld als ik hem wat harder zetten en er wat meer bass in de muziek zit ze erorm kijken. Nu was mijn vraag zou dit de radio zijn of de speakers ?

Mijn vorige MK6.5 had ik een JVC radio met standaard speakers en dat klonk prima. Als het namelijk nu de speakers zijn kan ik die makkelijk vervangen radio word wat lastiger. De sony radio word niet geleverd in belgie.

Sorry dat ik inbreek op je topic, heb vandaag mijn fiesta gekregen Titanium met standaard USB/Bluetooth radio. Nu luister ik wel wat meer dance muziek, nu ben ik alleen wat teleurd gesteld als ik hem wat harder zetten en er wat meer bass in de muziek zit ze erorm kijken. Nu was mijn vraag zou dit de radio zijn of de speakers ?

Mijn vorige MK6.5 had ik een JVC radio met standaard speakers en dat klonk prima. Als het namelijk nu de speakers zijn kan ik die makkelijk vervangen radio word wat lastiger. De sony radio word niet geleverd in belgie.

Heeft de radio geen mogelijkheid om manueel de bass wat hoger te zetten?

Als je de standaard boxen hebt, en dus niet het optionele pakket, dan zijn het dus de boxen

die de kwaliteit in negatieve zin beinvloeden.

Wij hadden een standaard audio pakket in de Focus ('04), maar nu in onze huidige Focus

zit een Sony radio met de optionele boxen....daar komt wel veel bas uit, en dat is dus met

de Pioneer boxen :mrgreen:

Het is de combinatie.

Mogelijk de speakers, maar de radio werkt ook mee. Als een van beide niet voldoende zijn, is het geluid minder.

Speakers zijn eenvoudig(er) te vervangen, en zelf te doen .

Radio niet in belgië (meer) verkrijgbaar ? vreemd... in de UK is deze zelfs standaard in de titanium,

Dat wordt dan maar in NL bestellen.

of van de engelse ebay

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FIESTA-MK8-...=item19c8d44148

Nou de orginele boxen in de fiest MK6.5 waren prima de orginele radio van de MK6.5 was ook niet alles die toen vervangen en geluid was stukken beter.

Dus ik vermoed dat dat ook bij de MK7 is, als ik de bass hoger zet bij de ford radio word het alleen maar erger. Denk dat ik maar eens moet kijken voor een sony radio. Vraag me af of een engelse versie in europese versie past.

Nou de orginele boxen in de fiest MK6.5 waren prima de orginele radio van de MK6.5 was ook niet alles die toen vervangen en geluid was stukken beter.

Dus ik vermoed dat dat ook bij de MK7 is, als ik de bass hoger zet bij de ford radio word het alleen maar erger. Denk dat ik maar eens moet kijken voor een sony radio. Vraag me af of een engelse versie in europese versie past.

waarom niet, er is niets anders aan.

p.s. de verkoper verzend alleen binnen de UK.

Maar dat moet geen probleem zijn. Daar hebben we connecties :-P

waarom niet, er is niets anders aan.

p.s. de verkoper verzend alleen binnen de UK.

Maar dat moet geen probleem zijn. Daar hebben we connecties :-P

kwam net deze tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=Y4HW88T-w8s...feature=related

Ford dealer in Rotterdam, gebeld net.

900 euro (inlc inbouwen) :x alleen stuurafstandsbediening werkt nog niet volledig.

Geen stuurwiel bediening.. hmmz klinkt bekend. heeft de pioneer die ze in de focus leveren ook

maar voor de fiesta zijn al meerdere 'aftermarket' systemen te krijgen, draaiend met een windows CE 5.0 (met minder rekenkracht als mijn toemalige PDA van 5 jaar terug) .. of heel lelijke dubbel ding systemen waardoor het lijkt alsof er een ruimteschip in het middenconsole van je fiesta is geland..

op ebay zijn de frontjes te krijgen vanaf een 50 euro (enkel of dubbel din)

Op ebay is ook een compleet DVD navi systeem te krijgen (vraag niet of je kaart updates kan krijgen) .. maar of het kwalitatief is....... (kwa geluid, als ook kwa bouw) kan bijna niet voor de 400 euro die ze vragen..

De inbouw (een 3 uurtjes werk) erbij .. en je zit op de prijs die Ardea rekent.. dus zal wel een zelfde radio zijn

Ik zou het er niet voor uit geven in elk geval .. dan maar een losse tomtom, betere support erop, legale kaart updates verkrijgbaar etc.

en de 'af fabriek' sony radio .. komt HEEL knap geluid uit.. ..

Geen stuurwiel bediening.. hmmz klinkt bekend. heeft de pioneer die ze in de focus leveren ook

maar voor de fiesta zijn al meerdere 'aftermarket' systemen te krijgen, draaiend met een windows CE 5.0 (met minder rekenkracht als mijn toemalige PDA van 5 jaar terug) .. of heel lelijke dubbel ding systemen waardoor het lijkt alsof er een ruimteschip in het middenconsole van je fiesta is geland..

op ebay zijn de frontjes te krijgen vanaf een 50 euro (enkel of dubbel din)

Op ebay is ook een compleet DVD navi systeem te krijgen (vraag niet of je kaart updates kan krijgen) .. maar of het kwalitatief is....... (kwa geluid, als ook kwa bouw) kan bijna niet voor de 400 euro die ze vragen..

De inbouw (een 3 uurtjes werk) erbij .. en je zit op de prijs die Ardea rekent.. dus zal wel een zelfde radio zijn

Ik zou het er niet voor uit geven in elk geval .. dan maar een losse tomtom, betere support erop, legale kaart updates verkrijgbaar etc.

en de 'af fabriek' sony radio .. komt HEEL knap geluid uit.. ..

Dat was mijn conclusie dus ook, las op engels forum dat niet zo denderd is, navigatie boeit mij niet zo zeer, ik wil gewoon de radio wat harder kunnen zetten zonder gekraak. Maar even zoeken of ik de sony radio kan kopen en wat die kost.

Dat was mijn conclusie dus ook, las op engels forum dat niet zo denderd is, navigatie boeit mij niet zo zeer, ik wil gewoon de radio wat harder kunnen zetten zonder gekraak. Maar even zoeken of ik de sony radio kan kopen en wat die kost.

113 euro, excl verzenden.

zal voor verzenden (binnen de UK) een 10 a 20 pond bij komen.

Verzenden door ons contact naar BE of NL, zal een zelfde bedrag zijn. dys voor een 160 euro heb je de radio... kwestie van erin hangen, mogelijk even langs de dealer om hem 'aan te melden' zeker als deze niet meer door de dealer te leveren valt.. zullen ze dat best willen doen

113 euro, excl verzenden.

zal voor verzenden (binnen de UK) een 10 a 20 pond bij komen.

Verzenden door ons contact naar BE of NL, zal een zelfde bedrag zijn. dys voor een 160 euro heb je de radio... kwestie van erin hangen, mogelijk even langs de dealer om hem 'aan te melden' zeker als deze niet meer door de dealer te leveren valt.. zullen ze dat best willen doen

Hmm dat is wel aantrekkelijk, hoe moet ik dat regelen dan om te bestellen ? Zal de dealer morgen eens bellen vragen of hij dat kan aanmelden (wat houd dat in ?)

ebay .. even lezen hoe dat werkt..

kwestie van bieden/ of 'buy it now' klikken (wel even aangemeldt zijn bij ebay ... en paypal is voor betalen dan wel net zo makkelijk)

Verzenden zou je kunnen vragen of de verkoper naar NL of BE wil versturen. indien hij/zij alleen binnen UK wil versturen.. zou ik als ik jullie was eerst even nagaan of ons contact (Andie) wel wil ontvangen .

Als het goed is komt hij naar Nederland (de Sony dan), tis nog niet helemaal rond maar wel bijna.

Mensen die interesse hebben moeten ff contact opnemen via pb.

Als het goed is komt hij naar Nederland (de Sony dan), tis nog niet helemaal rond maar wel bijna.

Mensen die interesse hebben moeten ff contact opnemen via pb.

PB verzonden

ebay .. even lezen hoe dat werkt..

kwestie van bieden/ of 'buy it now' klikken (wel even aangemeldt zijn bij ebay ... en paypal is voor betalen dan wel net zo makkelijk)

Verzenden zou je kunnen vragen of de verkoper naar NL of BE wil versturen. indien hij/zij alleen binnen UK wil versturen.. zou ik als ik jullie was eerst even nagaan of ons contact (Andie) wel wil ontvangen .

OK, ik dacht dat je het over een andere manier, dan Ebay had. Foutje :oops: