Sign in to follow this  
Followers 0
sanderrr83

Juiste Bandenspanning Fiesta Mk7?

52 posts in this topic

Hey mede forumleden!

Ik heb een Fiesta MK7 3 deurs en heb een vraagje over de juiste bandenspanning...heb 195/50 R15 banden.

Heb de bandenspanning vanmiddag gemeten en heb voor 2.4 voor en 2.6 bar achter. Het is de 1e keer dat ik mijn bandenspanning meet na de levering van mijn auto (eind maart 2011).

Tot mijn grote verbazing zie ik in het instructieboekje van de auto dat voor mijn bandenmaat 2.1 voor en 1.8 bar wordt gegeven voor de auto.

Waarom heeft de Forddealer gekozen voor 2.4 voor en 2.6 bar achter?!?! Hebben zij hier een vergissing gemaakt of zit er een reden achter? (zuiniger?)

Alvast bedankt voor jullie antwoord! :)

Bandenspanning, altijd een interessant onderwerp.

Ik rij eigenlijk ook nooit volgens het voorschrift in het boekje, gewoonlijk met een fors hogere spanning.

Vredestein heeft een site (Linkje) waarop je de ideale spanning voor jouw auto/banden kunt bepalen. De MK7 staat er niet tussen helaas, maar het idee wordt al snel duidelijk.

Ik heb zelf op mijn MK7 voor 2,4 en achter 2,7. Zo'n beetje hetzelfde als jouw Ford dealer gedaan heeft dus.

Het is in ieder geval wat zuiniger en ik vind dat de auto ook een stuk prettiger over de veelheid aan drempels hier in de regio gaat.

Bandenspanning, altijd een interessant onderwerp.

Ik rij eigenlijk ook nooit volgens het voorschrift in het boekje, gewoonlijk met een fors hogere spanning.

Vredestein heeft een site (Linkje) waarop je de ideale spanning voor jouw auto/banden kunt bepalen. De MK7 staat er niet tussen helaas, maar het idee wordt al snel duidelijk.

Ik heb zelf op mijn MK7 voor 2,4 en achter 2,7. Zo'n beetje hetzelfde als jouw Ford dealer gedaan heeft dus.

Het is in ieder geval wat zuiniger en ik vind dat de auto ook een stuk prettiger over de veelheid aan drempels hier in de regio gaat.

Ikzelf heb Continental banden...maakt dat veel uit?

Ikzelf heb Continental banden...maakt dat veel uit?

Nee, marginaal.

Ik heb ook geen Vredestein trouwens, weet eigenlijk niet eens wat er onder zit :oops:

standaard fiesta wat de fabriek van ford opgeeft is:

voor 1.8 bar

achter 2.1 bar

iets harder is niet erg maar als je een te harde bandenspanning heb krijg je ongelijkmatige slijtage

aan je banden en dat gaat wel in je portemonee zitten.

Blijf van mening dat 1.8 bar toch echt wel aan de lage kant ligt. Voornamelijk omdat veel gewicht voorin hangt

ben ik mee eens bij ons in de werkplaats zetten we ze eigenlijk altijd op

voor 2.2

achter 2.3

dat is een mooie bandenspanning zo staat de mijne ook

ben ik mee eens bij ons in de werkplaats zetten we ze eigenlijk altijd op

voor 2.2

achter 2.3

dat is een mooie bandenspanning zo staat de mijne ook

Ferry.....Werk jij bij een officiele Ford dealer? :)

Ferry.....Werk jij bij een officiele Ford dealer? :)

Ja toevallig wel

Ja toevallig wel

Het was ook geen aanval hoor, maar gewoon een vraag :)

Maar dan ga ik ook maar eens die 2.2 voor en 2.3 achter gebruiken.

Je kunt natuurlijk ook een beetje expirimenteren. Weekje met spanning zus en andere week met spanning zo. Kan je simpel ervaren wat je het beste bevalt.

Ik heb me ST nou een jaar en sindsdien met 2.3 rondom gereden. Heb afgelopen weekend nieuwe banden eronder gegooid en de oude waren mooi vlak afgesleten. Dus dat vond ik wel een goed teken ...

(Zijn 17 inch velgen, dus een vrij platte band. Ik weet niet of dat ook nog invloed heeft op de bandenspanning?)

Je kunt natuurlijk ook een beetje expirimenteren. Weekje met spanning zus en andere week met spanning zo. Kan je simpel ervaren wat je het beste bevalt.

Mikkem en anderen, die 2,4 en 2,7 is wel verantwoord?

Mikkem en anderen, die 2,4 en 2,7 is wel verantwoord?

Mijn MK7 heeft deze waarden sinds begin maart, ik vind het een stuk prettiger met de drempels hier in de regio.

Voor mijn vorige auto's gebruikte ik ook de Vredestein tabel, nooit rare problemen of schuin afslijten gehad. Daarvoor moet je ook wel boven de 3 bar gaan trouwens.

Mijn MK7 heeft deze waarden sinds begin maart, ik vind het een stuk prettiger met de drempels hier in de regio.

Voor mijn vorige auto's gebruikte ik ook de Vredestein tabel, nooit rare problemen of schuin afslijten gehad. Daarvoor moet je ook wel boven de 3 bar gaan trouwens.

Dus als ik 2.4 en 2.6 aanhoud voor mijn continental banden, gebeuren er geen enge dingen?!? :P

Dus als ik 2.4 en 2.6 aanhoud voor mijn continental banden, gebeuren er geen enge dingen?!? :P

Tuurlijk niet. Zal zo trouwens even kijken wat voor banden ik heb.

Maar kies vooral de waarde die je het lekkerst vindt rijden!

Het was ook geen aanval hoor, maar gewoon een vraag :)

Maar dan ga ik ook maar eens die 2.2 voor en 2.3 achter gebruiken.

Zo bekeek ik die vraag ook niet haha...

Maar inderdaad gewoon de bandenspanning aanhouden

die jij prettig vind maar hou het wel onder de

3 bar.. En hou je banden in de gate voor het wel of niet raar slijten..

Welke bandenspanning is zuiniger? De 2.2 en 2.3 of de 2.4 en 2.6/2.7.

Vind dat wel belangrijk nl :)

Hogere bandenspanning is zuiniger.

Hoever komt jouw Fiesta op een liter? Gezien de automaat zal het niet heel gunstig zijn.

Ik heb trouwens, net als jij, continental banden.

Hogere bandenspanning is zuiniger.

Hoever komt jouw Fiesta op een liter? Gezien de automaat zal het niet heel gunstig zijn.

Ik heb trouwens, net als jij, continental banden.

Op dit moment tevreden over mijn continental banden, weinig rolgeluid ook. Maar volgens mij staan continental banden ook wel goed aangeschreven in de autowereld of heb ik wat gemist? ;)

Dus 2.4 voor en 2.7 achter gaat helemaal perfect bij jou? geen gestuiter op de snelweg?

De Conti's doen het prima. Zou ze zelf niet zo snel kopen maar ben tevreden zo. Sommige nieuwe Fiesta's worden met andere banden geleverd, een wat minder goed bekend staand merk. Je moet dus ook nog mazzel hebben.

Stuiteren op de snelweg? Nee, zeker niet.

Ik zoek de bandenspanning waarmee ik het prettigst over de veelheid aan drempels in mijn regio kom.

De Conti's doen het prima. Zou ze zelf niet zo snel kopen maar ben tevreden zo. Sommige nieuwe Fiesta's worden met andere banden geleverd, een wat minder goed bekend staand merk. Je moet dus ook nog mazzel hebben.

Stuiteren op de snelweg? Nee, zeker niet.

Ik zoek de bandenspanning waarmee ik het prettigst over de veelheid aan drempels in mijn regio kom.

Thanks voor de info iig, ga maar eens die 2.4 & 2.7 proberen!

Thanks voor de info iig, ga maar eens die 2.4 & 2.7 proberen!

Correctie....2.4 voor & 2.6 achter :)

Hoe vaak dien je de bandenspanning normaliter te checken? Per hoeveel kilometer?

Advies is eens per week... Ik check het echter nooit :P daarvoor is er toch een beurt bij de dealer :P

Sign in to follow this  
Followers 0