Jump to content
Fiestaclub.nl
rolfie

Usb Aansluiting Mk7

Recommended Posts

vraagje,

waar kan je zien welke type je hebt? ik wil ook graag de USB aansluiting realiseren maar durf even niet te zeggen hoe of wat.

Ik heb het volgende al:

- aux-in

- bluetooth aansluiting voor telefoon

- inklapbare spiegels

- automatische verliching

- automatische ruitenwissers

- voice control

dan lijkt mij dat ik type C heb, maar hoe/waar kan ik zien dat ik type 112 heb voor USB?

De GEM versie heeft hier niets mee te maken, dit was een mogelijkheid. Dit is dus uiteindelijk niet zo. De type vind je door de plaat onder je dashboardkastje los te maken (2 pluggen uitpluggen) en daar zit de module op gemonteerd. Deze losschroeven en dan kan je het typenummer aflezen. Ik zal nog eens een handleiding maken met alles samengevat.

Ik heb vandaag van Stefan het goede onderdeel mogen ontvangen voor de afwerking van de USB hierbij een aantal foto's en is het project ook helemaal af!

imag0291k.jpg

imag0292e.jpg

imag0293e.jpg

Finiscode usb adaptertje: 1679013

Zie deze link voor een handleiding over het inbouwen van de USB aansluiting.

Thanks toe Rolf en Stefan!

Modjes, misschien een eerste modificatie guide van de MK7?

Ik heb de simpelste uitvoering met een klein matrixscherm kan het bij deze radio ook gerealiseerd worden?

Ik heb de simpelste uitvoering met een klein matrixscherm kan het bij deze radio ook gerealiseerd worden?

Eerlijk gezegd zou ik dit niet 100% kunnen vertellen, maar ik vermoed van niet. Jij hebt waarschijnlijk geen 3,5mm ingang en als je kijkt bij de module heb jij deze waarschijnlijk ook niet. Oftewel een auto zonder bluetooth, voicecontrol en audio. Zou misschien wel in te bouwen kunnen zijn, maar zullen flinke kosten worden denk ik zo.

Ik kan wel een ipod aansluiten op de radio maar bluetooth enz heb ik niet.

Ik kan wel een ipod aansluiten op de radio maar bluetooth enz heb ik niet.

Ipod alleen via de 3,5mm ingang neem ik aan. Naja, alsnog denk ik dat het onmogelijk is aangezien het grotere matrix scherm gemaakt is voor deze opties... Maar ik kan het ook altijd fout hebben, beetje duur alleen om te proberen.

Ja dat denk ik ook, nou dan blijf ik maar met iPod door rommelen,tis niet anders!

Ik hoop dat er mensen nog mee kijken, ik vraag me af welke kabels ik nodig heb om van de Module naar het middenconsole te komen.. ik bedoel dan eigenlijk de FINIS nummers.. ik hoop dat iemand mij hier aan kan helpen. groet.

Ik heb nu erg veel geprobeerd, heb omdat we toch al veel los hadden, ook maar eens de wel aanwezige kabelboom gevolgd (voor zover mogelijk), de 3.5 mm aux aansluiting die bij de versnellingspook zit, lijkt achterin de cd-speler te gaan bij mij. En dus niet eerst naar de module die onder het dashboard kastje zit.

Voor mijn auto is het voor zover ik kan zien verder ook niet mogelijk. Nu heb ik wel op internet een omvormer gezien die mischien zou kunnen werken, staat alleen niets bij over de mk7, en ik ben het testen en investeren eigenlijk wel zat qua de mp3 via usb. Ik houd het wel bij de AUX aansluiting zoals die nu is.

Ik heb zelfs een poosje overwogen om te kijken naar een compleet nieuw audio pack. Als in Scherm, en alle modules, kabelboom e.d. Maar waar ik vervolgens ook kijk naar posts (google is me vriend), voor zover ik kan zien is er niet één bestuurder die het heeft om kunnen bouwen in een werkende vorm.

iemand die weet welke usb kabel ik nodig heb, zodat ik deze bij de dealer kan bestellen?..

@rolfie. Is het mogelijk dat u (tegen betaling uiteraard ) alle spullen verzameld en deze naar mij opstuurd ? Zo ja, wat gaat dit kosten ?? Alvast bedankt.

Ik heb de audio met BT voicecontroll met de laatste firmware, maar niet de mogelijkheid in de aux om muziek via BT te doen. Moet dit via de dealer ingesteld worden?

Bassmanjunior

Guest spqr

Eindelijk heb ik een bluetooth + USB module gevonden voor mijn MK7 (die alleen bluetooth en voicecontrol had)

Ook de rest van de onderdelen kan ik vinden, MAAR .....

- welke usb kabel van module naar pook heb ik precies nodig, want op de verschillende forums vind je verschillende nummers (met prijzen tussen 25 en 50 euro). Is dat eigenlijk een gewone micro-USB > USB kabel?

- zijn er hier mensen die me willen helpen met de IDS-herprogrammering? Hoeft natuurlijk niet gratis.

Groeten en dank!

Kabel kostte mijn 58,82 incl btw, is hele kabelboom voor de module kabel is niet los te rijgen. Heb wel een korte kabel liggen nog maar die moet je dan in het handschoenenkastje weg werken..

En inderdaad k zoek ook iemand die het zou willen herprogrammeren.

Guest spqr
Kabel kostte mijn 58,82 incl btw, is hele kabelboom voor de module kabel is niet los te rijgen. Heb wel een korte kabel liggen nog maar die moet je dan in het handschoenenkastje weg werken..

En inderdaad k zoek ook iemand die het zou willen herprogrammeren.

Er moet toch iemand te vinden zijn op dit geweldige forum :) :)

Guest spqr

De nieuwe module is geïnstalleerd en lijkt goed te werken.

Nu komen de kabels nog....

@rolf of Stefan:

Kan ik alvast bij de dealer gaan vragen voor de herprogrammering van de IDS, of moet ik daar eerst de usb-kabel voor aangesloten hebben? (De module is inmiddels al die mèt USB) In dit geval zou ik namelijk in ieder geval de AD2P streaming kunnen gebruiken zolang ik de kabel nog niet heb.

Ik heb een offerte gevraagd om dit in te bouwen door de dealer.

Dit kan en kost 180 euro voor het complete setje. Ik denk ik hier zelf niet de problemen voor ga opzoeken. De kabelboom is al rond de 50 euro. De module moet er nog bij. En het programmeren komt er nog bij, dus als je het zelf doet zit je ook zo op 150 Europa en nu ben je klaar voor 180.

Ik heb geen problemen er mee, module kan je vinden tusse de 80 en 150€, kabel is ongeveer 50€, plaatsen kan je zelf kabel doortrekken ook. Kapjes zijn een paar euro.. Dan werkt alles zoals uit de fabriek. Parameters wijzigen kost (afhankelijk van de dealer) tussen de 35€ (bij die van mij) en 50€... Al met al vind ik het achteraf wel allemaal de moeite waard.

Ik heb geen problemen er mee, module kan je vinden tusse de 80 en 150€, kabel is ongeveer 50€, plaatsen kan je zelf kabel doortrekken ook. Kapjes zijn een paar euro.. Dan werkt alles zoals uit de fabriek. Parameters wijzigen kost (afhankelijk van de dealer) tussen de 35€ (bij die van mij) en 50€... Al met al vind ik het achteraf wel allemaal de moeite waard.

Als ik jou zo hoor kost het minimaal 180 euro als je het zelf doet. Dan kan ik het beter laten doen voor dat geld. :) dan hoef je geen risico te nemen en de module is al lastig te krijgen of ik zoek heel erg op de verkeerde plekken.

Als ik jou zo hoor kost het minimaal 180 euro als je het zelf doet. Dan kan ik het beter laten doen voor dat geld. :) dan hoef je geen risico te nemen en de module is al lastig te krijgen of ik zoek heel erg op de verkeerde plekken.

Dan heb je wss niet zoals origineel, maar in het dashboardkastje de aansluiting... Onderdelenlijn heb k die van mij vandaan..

Dan heb je wss niet zoals origineel, maar in het dashboardkastje de aansluiting... Onderdelenlijn heb k die van mij vandaan..

Dat betwijfel ik een beetje aangezien dit via de dealer gaat. Maar ik begrijp uit je reactie dat als de dealer het oplevert in het middenconsole met alle functies werkend, het een goede deal is.

Dat betwijfel ik een beetje aangezien dit via de dealer gaat. Maar ik begrijp uit je reactie dat als de dealer het oplevert in het middenconsole met alle functies werkend, het een goede deal is.

Klopt, als je de titels in het scherm krijgt dan is het prima... Ik heb het liever zoals origineel wat dus inhoudt dat ik de module aan moest passen..

Ik hoor wel hoe je dealer het wil doen en of alle funties op het origineel lijkt... Dat de dealer het doet wil niet zeggen Dat het zoals bij het origineel werkt..

Dus vandaar...

Succes.

Mocht iemand dit nog willen doen,

Ik heb het in mijn ford geprobeerd, en daarvoor via het forum het volgende gekocht:

namelijk het module dat je onder je dashboardkastje vervangt

het is het bluetooth voice connectivity module met usb: ofwel de 8M5T - 19C112 - AP

Ik heb er 115 incl verzendkosten voor betaald, Dit is dus bij deze ook de uiteindelijk vraagprijs.

Eventuele verzendkosten zouden mischien bespaard kunnen blijven als je ook naar de Mebu-meeting gaat.

Guest spqr

Daarom geloof ik ook niet dat de dealer het voor 180 euro kan doen - of hij moet onderdelen van de sloop gebruiken. Nieuw kost die module heel wat meer dan 100 euro....

@Rolfie,

Zou het kunnen zijn dat het finis nummer in de handleiding voor het afdekkapje niet klopt? Als ik met nummer 1679013 naar de dealer ga dan komen ze met een koptelefoon volumeregelaar.