Jump to content
Fiestaclub.nl
Harry

Harry's Mk7,5 Individual

Recommended Posts

Bedankt heren!

mooie update weer Harry

Ga je nog aan het Thatcham alarm beginnen Richard?

Zo ja, laat het dan even weten, want ik heb nog wel wat onderdelen over en tips voor een sloop die waarschijnlijk de onderdelen heeft liggen.

Wow mooie wagens.

ben dehele avond bezig geweest met dit uitgebreide topic

super mooi om te volgen wat voor kleine maar toch heerlijke aanpassingen jij doet. Miss nog wel beter dan de dealer. Heel veel research en enorme data. Daar zit flink wat tijd in. En hebt dan een heerlijk rijk uitgevoerde auto. Als ik dit zo zie heb ik nog een hoop te doen.

Ga zo verder . Zo leren we een hoop

gr phil

Ik heb is even goed gekeken bijna alle opties zitten er nu wel op. Zeer uitgebreide wagen.

Maar volgens mij mis ik nog een keyless entry en start/stop knop ;)

Is dat eigenlijk wel mogelijk om later in te bouwen?

Bedankt voor je leuke bericht phiesta! Die van mij zit bijna aan de full-option grens, maar ik weet nog niet precies of ik de resterende opties ook nog ga inbouwen.

Als jij alleen nog de key-free optie mist, dan heb je ook een zeldzame Fiesta, in Nederland zijn er maar weinig echt 'luxe' Fiesta's.

Alles is mogelijk om achteraf in te bouwen. Alleen is de key-free optie wel een gigantische uitdaging, die echt in de kosten gaat lopen. Er zijn alleen al vier extra ontvangers nodig, andere deurgrepen, complete kabelbomen door de hele auto heen. De deurmodules zullen aangepast moeten worden, andere sleutels heb je nodig, er moet een gat gemaakt worden in het dashboard en ga nog maar even door. Waar een wil is, is een weg. Maar key-free zou ik persoonlijk niet aan beginnen :grin:

Staan er nog meer dingen op je verlanglijst?

De keyless entry is echt een geweldige uitvinding.

Initieel heb ik het eraf gelaten, tot een collega er over begon.

Toch maar het voordeel van de twijfel gegeven, en vind het werkelijk onmisbaar geworden.

Ik zie mijn sleutel nog maar zelden. Het altijd in de broekzak hebben en gewoon gedachteloos de auto openen..

Daarbij, heb ik mijn handen bijvoorbeeld vol aan boodschappen, kan mijn vriendin de klep openen, zonder in mijn broekzak te moeten gaan graaien of moeilijk doen.

Om het achteraf te doen, zou ik inderdaad ook niet doen!

Euhm. Ik bedoelde eigenlijk dat ik dat miste op jouw auto;) haha

Ik mis nog een heleboel opties. Kan vanaf woensdag pas het eerste rondje maken bij de garage. Dan nog kopen en de papieren rond maken.

Hoop zaterdag in de Style ;) te rijden.

Ps ik zie maar weinig fiestas te koop met keyless entry. Wel een geweldige uitvinding. Was al bang dat het bijna een onmogelijke taak was.

Wel een hoop inspiratie vind ik hier in jou topic

Succes verder met het project

Dat had ik even verkeerd begrepen. Maar in mijn Fiesta zit ook key-free. Wat nepgangster zegt, het is een ideale uitvinding. Zeker als je met volle handen staat kan je vrij eenvoudig de deur open maken.

Op het Engelse forum lees ik wel vaak dat het een diefstal gevoelig systeem is. In Nederland heb ik nog niet veel horror verhalen gehoord.

Een aantal weken geleden had ik de winterbanden gewisseld voor de zomerbanden. Zomerbanden rijden toch wel wat fijner dan winterbanden. :grin:

Daarnaast had ik 2 weken geleden de laaste privacy ruiten binnen gekregen. De beide achterdeurruiten heb ik zelf vervangen. De kleine driehoekruitjes en het achterraam heb ik laten vervangen. Veel maanden aan zoeken en een rib uit me lijf (kwa kosten) verder, maar ik heb dan toch OEM privacy glas. 8)

20150424_203312-sx_zpsrac9tbgx.jpg

20150424_203356-sx_zpsidmh6ajm.jpg

Voor nu zijn alle grote aanpassingen gedaan. Nu wordt het alleen nog nieuwe ideeën opdoen en lekker rijden :grin:

(Mocht er nog iemand interesse hebben in een achterruit, laat het even weten. binnenkort plaats ik hem even in het 'aangeboden' topic)

Netjes hoor :)

Nu nog naar de 140pk ombouwen en daar weer een chip over. Iets met 160pk?

Netjes hoor :) Nu nog naar de 140pk ombouwen en daar weer een chip over. Iets met 160pk?

Haha, nou een chipje voel ik niet zoveel voor. Voor mij is comfort en luxe veel belangrijker. Als ik een sport auto had gewild, dan had ik denk nog een jaartje doorgespaard en een ST gekocht.

Maar ik zou nog wel een keer die ESC knop willen inbouwen. Ik heb je daar een keer over gemaild. Zou jij een manier weten om dat voor elkaar te krijgen?

Klopt ja, nee weet geen manier helaas. Enige wat ik kan bedenken is het spul bij jou loshalen en bij een st. Verschillen zoeken en nabouwen.

Harry wat is het toch een beeldschone wagen.

De ramen maken het toch af he?

Ik vind het echt een mega groot verschil maken, ben stiekem blij dat ik het ook heb!

Over de ESC knop..

Ik dacht dat ik ergens gezien had, dat iemand het werkend kreeg.. Alleen geen idee meer wie of waar.. :(

Ik vind het echt een top prestatie dat je de alarminstallatie werkend hebt gekregen!

Echt netjes Harry!

Hoe is het nu met de wagen?

:grin: @AKW: Dankjewel! Het was wel een hele onderneming en heeft veel tijd gekost. Maar uiteindelijk mag het resultaat er wezen! Mocht je interesse hebben, ik heb nog een aantal onderdelen over, dan hoor ik het wel.

Verder gaat het prima met de Fiesta. Rijd heerlijk en kwa opties helemaal naar me zin (op een paar onmogelijkheden na). In de nabije toekomst wil ik mijn armsteun bekleden met leer en wil ik toch gaan kijken of ik iets aan de kwaliteit van de radio kan doen.

Mocht alles met de studie naar planning gaan wil ik deze zomer een flinke roadtrip gaan maken. Dus daar ben ik de Fiesta ook al een beetje op aan het voorbereiden. Lekker hobby-en dus :grin:

@Nepgangster: Ik vind privacy glas echt een must op een panther blacken Fiesta:p Maakt het net even wat chiquer.

Ik weet dat de ESC knop bij de Focus MK3 vrij eenvoudig in te bouwen is. Maar bij de Fiesta heb ik er nog niks over kunnen vinden. Ik weet dat de bedrading van de ABS pomp naar het knopje aanwezig is. Dan zou theoretisch gezien het alleen een kwestie zijn van de ABS pomp software uit een ST in mijn ABS pomp zetten en klaar. Maarja, dat is theoretisch. Waarschijnlijk zal de IPC en de tellerunit ook andere software moeten hebben. Helaas heb ik geen ST voorhanden of een IDS computer, dus het wordt lastig. Maarja, misschien in de toekomst...

@Nepgangster: Ik vind privacy glas echt een must op een panther blacken Fiesta:p Maakt het net even wat chiquer.

Ik weet dat de ESC knop bij de Focus MK3 vrij eenvoudig in te bouwen is. Maar bij de Fiesta heb ik er nog niks over kunnen vinden. Ik weet dat de bedrading van de ABS pomp naar het knopje aanwezig is. Dan zou theoretisch gezien het alleen een kwestie zijn van de ABS pomp software uit een ST in mijn ABS pomp zetten en klaar. Maarja, dat is theoretisch. Waarschijnlijk zal de IPC en de tellerunit ook andere software moeten hebben. Helaas heb ik geen ST voorhanden of een IDS computer, dus het wordt lastig. Maarja, misschien in de toekomst...

Zeker met je eens over de ramen. Daar wil ik dan nog wel (volledig ego) aan toevoegen dat het vrijwel elke kleur mooi staat.. Misschien nog een iets kortere antenne om het af te maken?

Durf je niet een "proefrit" aan te vragen bij een dealer voor een ST? :P

Muahaha

inderdaad patje af ik laat het idee schieten kom er echt niet aan toe.

Maar verder is het een mooie en zeer complete auto geworden.

Heb verder de auto nu zoals ik hem hebben wil rond de 140 Pk rijd fijn

niet dat ik loopt te gassen maar op de snelweg is het wel fijn iets extra te hebben.

Denk dat ik nog wel even de onderstel gril ga vervangen en andere eindpijpjes voor de uitlaat

en evt blinderen, haha toch nog weer plannen tijdens het typen.

Misschien nog een iets kortere antenne om het af te maken? Durf je niet een "proefrit" aan te vragen bij een dealer voor een ST? :P Muahaha

De antenne stoor ik me niet zo aan. Een antenne achterop had ik zeker mooier gevonden (net als de USA Fiesta), maar helaas.

Haha, een ST lenen en de computer back-uppen, klinkt wel als een aardig idee. Ik heb alleen geen IDS computer hier in de buurt om dat voor elkaar te krijgen.

@Richard B: Bedankt! Hij is bijna full-option, mis nog maar een paar opties. Mocht je je nog bedenken met het alarm, dan hoor ik het wel. Het is prima in etappes te doen hoor :P .

140pk is zeker een mooi aantal en dat zal ook perfect rijden. Misschien ooit nog eens, maar ik denk het niet.

Plannen zijn altijd het mooist, ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

Vanmorgen had ik even tijd om een kleine aanpassing in te bouwen: Lederen hoes voor de armsteun.

20150709_104003_zpsg3eeoh9g.jpg

Ik heb deze kant-en-klare hoes besteld bij www.redlinegoods.com. Dit is een klein Pools bedrijf die voor z'n beetje alle auto's lederen toebehoren op maat maakt. Je kan kiezen tussen tientallen kleuren leer/stiksels. Ik ben voor de OEM look gegaan. Helaas komt de kleur niet voor 100% overeen, maar beter zal je het niet krijgen.

Ik vind het in ieder geval stukken beter.

Heel mooi Harry! Ik vind het originele plastic kapje er goedkoop uitzien, ga ook even kijken voor die hoes!

Edit: net ook besteld in charcoal met wit stiksel, hoop dat het de goede kleur is, blijft gokken vanaf een plaatje.

Ook nog bekleding besteld voor de achterdeuren!

Heel mooi Harry! Ik vind het originele plastic kapje er goedkoop uitzien, ga ook even kijken voor die hoes!

Edit: net ook besteld in charcoal met wit stiksel, hoop dat het de goede kleur is, blijft gokken vanaf een plaatje.

Ook nog bekleding besteld voor de achterdeuren!

Ik had in eerste instantie ook charcoal besteld, maar samen het de half lederen stoelen zag dat er niet uit. Het blijft inderdaad lastig.

Ze hebben niet gewoon stof volgens mij. Ik heb dan weer geen leren stoelen, gewoon stof, hoop dat de kleur bij de auto gaat passen!