Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Fiesta1.6

Veerpootbrug, Strutbar Voor Mijn Fiesta

Recommended Posts

hallo Forum-leden,

Net voorgesteld en alweer de eerste vragen ;)

Ik heb nu een tijdje een Fiesta sport uit 2000 in mijn bezit.

Alleen vind ik het nu toch echt tijd worden om flink wat stugger te worden.

Ik heb op internet al aardig wat afgezocht, maar kan nog niet echt veel vinden zoals: veerpootbruggen, strutbars

en stabilisatorstangen.

Heeft iemand ervaringen met deze onderdelen op deze auto? en heeft iemand adresjes voor de onderdelen?

(o.a. websites en/of bedrijven.)

Groeten 8)

Heb je de zoeken functie al eens geprobeerd?

Ja, maar daar werd ik niet veel wijzer van eerlijk gezegd ;)

hallo Forum-leden,

Net voorgesteld en alweer de eerste vragen ;)

Ik heb nu een tijdje een Fiesta sport uit 2000 in mijn bezit.

Alleen vind ik het nu toch echt tijd worden om flink wat stugger te worden.

Ik heb op internet al aardig wat afgezocht, maar kan nog niet echt veel vinden zoals: veerpootbruggen, strutbars

en stabilisatorstangen.

Heeft iemand ervaringen met deze onderdelen op deze auto? en heeft iemand adresjes voor de onderdelen?

(o.a. websites en/of bedrijven.)

Groeten 8)

wat dacht je hiervan?

http://www.wiechers-sport.de/

heb 'm zelf ook dus dacht ff promooten die handel ;)

wat dacht je hiervan?

PRECIES, had gebeld met wiechers maar volgens hun is de stalen inderdaad niet leverbaar voor de ST.

Ik begrijp uit mijn redelijke kennis van de duitse taal dat alles te maken is voor wiechers. Daar ben ik ook niet bang voor (wel voor het prijskaartje wat daar dan weer aan vast hangt :P )

Vind het toch een vreemde zaak omdat iemand hier van het forum mij vertelde dat de ST het zelfde is als de mk6.

Wellicht dat meerdere forum-leden dit kunnen bevestigen?

Voor de MK4/5 worden gewoon veerpootbruggen geleverd: o.a. StroeveMotorsport.nl heeft Wiechers in het programma. Sparco, OMP en E-Tech hebben ook veerpootbruggen in het programma voor de MK4/5, dit zowel in staal als aluminium.

Vind het toch een vreemde zaak omdat iemand hier van het forum mij vertelde dat de ST het zelfde is als de mk6.

Wellicht dat meerdere forum-leden dit kunnen bevestigen?

Dat vertelde ik. Op o.a. de engelse-site europerformance kan je dit bekijken.

FORD Fiesta MK6 all models inc ST150 2002>2008

OMP Strut Brace (Front)

ONLY £107.64 (inc VAT)

Delivery on this item is £9.95

Zelf heb ik ook de veerpootbrug (OMP) van een ST liggen om in een MK6 1.6 te schroeven (helaas nog geen tijd gevonden om deze te monteren).

wat dacht je hiervan?

hmm, mijn duits is net zo goed als mijn chinees.. :-P

Merk je het verschil met ervoor? en heb jij moeten boren? dat heb ik liever niet namelijk, maar als

het moet, moet het :wink:

Heb jij alleen een veerpootbrug of nog meer gemonteerd?

Voor de MK4/5 worden gewoon veerpootbruggen geleverd: o.a. StroeveMotorsport.nl heeft Wiechers in het programma. Sparco, OMP en E-Tech hebben ook veerpootbruggen in het programma voor de MK4/5, dit zowel in staal als aluminium.

Dat vertelde ik. Op o.a. de engelse-site europerformance kan je dit bekijken.

FORD Fiesta MK6 all models inc ST150 2002>2008

OMP Strut Brace (Front)

ONLY £107.64 (inc VAT)

Delivery on this item is £9.95

Zelf heb ik ook de veerpootbrug (OMP) van een ST liggen om in een MK6 1.6 te schroeven (helaas nog geen tijd gevonden om deze te monteren).

Bij mij ging het om de stalen van wiechers. Deze is voor de mk6 75 euro, maar voor de ST is die enkel in alluminium leverbaar en dus stukje duurder :)

De OMP vind ik helemaal duur :)

Bij mij ging het om de stalen van wiechers. Deze is voor de mk6 75 euro, maar voor de ST is die enkel in alluminium leverbaar en dus stukje duurder :)

En waarom zou een stalen versie niet passen op een ST? Staal heeft meer sterkte dan aluminium, waardoor de buisdiameter (of wanddikte) kleiner kan blijven om gelijke sterkte te hebben. En daardoor dus minder ruimte inneemt dan een aluminium versie. DenniST heeft/had een ST met een stalen OMP veerpootbrug....

hmm, mijn duits is net zo goed als mijn chinees.. :-P

Merk je het verschil met ervoor? en heb jij moeten boren? dat heb ik liever niet namelijk, maar als

het moet, moet het :wink:

Heb jij alleen een veerpootbrug of nog meer gemonteerd?

ik heb totaal 4 bouten moeten los en weer vast draaien that ist!

bij mk6 danwwel.

bij mk5 moet je idd.boren !

het verschil is redelijk merkbaar als je behoorlijkhard een bocht maakt> auto stuurt wat strakker. spreek over de voor veerpootbrug.

achter ga ik niet doen daar het me mijn koffer ruimte kost

stang loopt precies door midden van de kofferbak.

Ik heb die van OMP in mijn Fiesta. Deze was voor de Mk6, en 6.5, en ook voor de ST. Dit is allemaal precies hetzelfde, dus ik zou niet weten waarom die stalen van Wiechers niet zou passen op een ST...

Ik heb die van OMP in mijn Fiesta. Deze was voor de Mk6, en 6.5, en ook voor de ST. Dit is allemaal precies hetzelfde, dus ik zou niet weten waarom die stalen van Wiechers niet zou passen op een ST...

Joost mag het weten :?

Ik kon mijn Wiechers Domstreben (veerpootbruggen) bij de m'n automaterialen handel in de regio bestellen (otosam).

Ze zijn ook dealer van AutoStyle, dus misschien kun je eens vragen bij een AutoStyle-Dealer bij jou in de buurt. Even bellen, en je weet 't.

@TBM kan je niet je auto naast een andere mk6 zetten met motorkap open om zo te kijken of er verschil in zit?

mogelijk maat op meten of visueel verschillen zoeken.

Waarom ga je niet voor de veerpootbrug aan onderkant van voren. Dit is redelijk merkbaar en simpel te monteren (als je alle schroeven los krijgt).

Sign in to follow this