Jump to content
Fiestaclub.nl
RedFox

Fiesta Mk5 Kabels Trekken?

Recommended Posts

Op welke manier kan je bij een MK4 een draad van de accu naar de passagiersruimte trekken? zit er ergens een opening in de motorruimte waardoor je in de passagiersruimte kan komen?

Ja die is er :)

Motorkap open, en dan kijken onder de linker-ruitenwisser. Daar zit een rubber sok, waar je hele kabelboom doorheen gaat.

Daar past nog wel een klein kabeltje bij. Deze komt dan uit boven het koppelingspedaal.

(let wel op dat je het weer waterdicht afsluit, anders heb je een privézwembadje als bestuurder, al het water dat van je voorruit afloopt, druppelt via de ruitenwisser-stangen precies op het rubber. Is erg slim ontworpen :oneens: )

gaatje maken in een rubbertje en dichtkitten. achter de accu onder de linker ruitenwisser zit er een rubber waar je dat makkelijk bij kunt doen!

Thx, precies wat ik wilde weten  {dance}

MK4tje pimpen?? Dikke ICE-install in de bak? (en straks ga je me ook nog vertellen dat er een setje lichtmetaal onder komt :biglaugh: )

@Rogier: Gaatje prikken kan inderdaad ook, ligt eraan hoe dik je kabel is (en hoe dik de bestaande kabelboom is, ik heb een basis-modelletje, en dus een halve kabelboom :oops: )

gaatje maken in een rubbertje en dichtkitten. achter de accu onder de linker ruitenwisser zit er een rubber waar je dat makkelijk bij kunt doen!

Heb ik ook gedaan met m'n 35mm2 {dance}

ik heb twee + kabels (voor twee versterkers), een is echt een hele dikke, die gaan niet bij de kabelboom (die is ook superdik trouwens).

ik heb twee + kabels (voor twee versterkers), een is echt een hele dikke, die gaan niet bij de kabelboom (die is ook superdik trouwens).

heb da rubber gewoon opengesneden :mrgreen:

grootste wat je zo kan kopen is 50mm2.

Mijn vraagje is 2-ledig.

1. Hoe hebben de andere fiesta eigenaars hun stroomkabel voor de versterker van aan de batterij en het motorkompartiment naar in de auto gekregen?

2. Ik wou de deurlijsten er vandaag afhalen (langs de binnenkant) voor de kabels te trekken. Heb 1 lange en 4 kleinere pinnetjes verwijderd. De schroef die de gordel vast zet maar het ding wil niet los komen.

Iemand tips, trucks, ideeën?

Alvast bedankt

Greets

gat door da rubber bij het stuur, dan naar beneden onder de bekleding

en dan die lijst in die jij niet los krijgt en zo naar achter en dan komt

ie bij de bevestiging van de achtergordels uit. En de massa zit daar

bij de gordels, stukje kaalgeschuurd en n moer erin. Kan eventueel

wel n paar piccie's maken als je wilt.

Ow en tips hard trekken hahahahaha bij mij kwam die wel los.

1. Door de rubber (als je de motorkap opent) rechtsbovenaan een gat maken, en daardoor (kabel verstevigen met een ijzerdraad of dergelijke) en dan erdoortrekken. Dan komt hij achter de zekeringkast of ergens boven je pedalen uit.

2. Als je alle schroeven hebt verwijdert, dan kan je best ook even het kapje van je spiegel wegdoen. Dan overal de klikmechanismen losklikken. Daarna, het deurpaneel naar je toe trekken. Als je zover bent, dan schuif je het panneel (deel aan buitenkant hoger dan binnenkant) er zo uit. En anders effe den hamer erop, lukt ook :tong:

1. Door de rubber (als je de motorkap opent) rechtsbovenaan een gat maken, en daardoor (kabel verstevigen met een ijzerdraad of dergelijke) en dan erdoortrekken. Dan komt hij achter de zekeringkast of ergens boven je pedalen uit.

En het gat wat je in het rubber hebt gemaakt dichtmaken met een beetje kit, anders krijg je vocht in je auto

Bij mijn auto heb ik het heel netjes gemaakt (vind ik zelf {knipoog} ). Geen geboor of gesnij in rubbers maar via de zekeringenkast naar binnen. Was een heel gepriegel. Ik heb eerst een stuk elektradraad doorgevoerd, hieraan de voedingskabel voor de versterker vastgemaakt en toen voorzichtig de kabel er door getrokken en geduwd. In ieder geval geen lekkages zo.

Bij mijn auto heb ik het heel netjes gemaakt (vind ik zelf  {knipoog} ). Geen geboor of gesnij in rubbers maar via de zekeringenkast naar binnen. Was een heel gepriegel. Ik heb eerst een stuk elektradraad doorgevoerd, hieraan de voedingskabel voor de versterker vastgemaakt en toen voorzichtig de kabel er door getrokken en geduwd. In ieder geval geen lekkages zo.

Heb ik ook geprobeerd maar kreeg de kabel er niet doorheen

was toch iets te dik. En ik hem maar n 35mm2 :mrgreen:

Weet iemand een goeie plek om de + kabel door te voeren door het schutbord?

Tis bij een mk4.

Het is ook niet zo'n dun kabeltje.

En als het kan aan de bestuurderskant. Want aan die kant heb ik hem gelegd.

Voor de centrale deurvergrendeling heb ik vorig jaar een kabel gelegd via het zekeringenkastje in de motorruimte en het rubber zodat ie ongeveer bij de pedalen aan de binnenkant uitkwam. Was even een geklooi om de kabel door het geribbelde rubber de krijgen, maar uiteindelijk is het toch gelukt. De kabels waren zo netjes weggewerkt. :)

Voor de centrale deurvergrendeling heb ik vorig jaar een kabel gelegd via het zekeringenkastje in de motorruimte en het rubber zodat ie ongeveer bij de pedalen aan de binnenkant uitkwam. Was even een geklooi om de kabel door het geribbelde rubber de krijgen, maar uiteindelijk is het toch gelukt. De kabels waren zo netjes weggewerkt. :)

Zo heb ik het bij onze ex-fiesta mk5 ook gedaan. Geen kans op lekkage en netjes weggewerkt.

er zit bij ons al cv in.

Zal er dan nog wel ruimte wezen voor zo'n kabeltje?

Denk van wel voor een beetje normale pluskabel.

Als je standaard al CV hebt, dan zal die gevoed worden vanaf de centrale zekeringenkast linksonder je stuur, heeft dus geen aparte kabel vanaf de accu of zo.

In principe zou er dus genoeg ruimte moeten zijn om een kabel bij te trekken. Denk dat tussen de 2,5mm2 en 4mm2 toch zeker moet lukken :)

Tip: gebruik een stuk 2,5mm2 installatiedraad met wat vaseline als "naald" / "trekveer". ;)

Hey.

Ik ben bezig met het inbouwen van een geluidsinstallatie in de fiesta, alleen loop ik tegen een probleempje aan.

Namelijk de voedingskabel van de versterker, waar kan ik die vanuit het motorgedeelte de auto binnen laten komen. Ik heb overal gezocht, maar ik kan niks vinden, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Hoi,

bij mij loopt de kabel aan de bestuurderskant naar binnen. Hij gaat van de accu naar de relais/zekeringkast en volgens mij gaat 'ie daar ergens naar binnen. Details weet ik ook niet, ik heb hem niet zelf gelegd.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groeten, Niels

Inderdaad, kijk eens rechtsachter de zekeringenkast hier vind je een doorvoer rubber, prik een gaatje, steek de kabel door, en smeer wat siliconenkit om het gaatje en de kabel