Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Ok,

heb hem effe gecontacteerd...

Merk: V-Maxx

Verlaging vooraan: 50mm

Verlaging achteraan: 40mm

Prijs: ? nog niet aan uit...

SkyFlyer

Ok klinkt goed... zodra hij een prijs heeft hoor ik het wel...

grts Bryan

Ok,

ik zal er eens achter horen wat hij ervoor wil hebben...

Ja, het is zeker voor een Fiesta MK6. Hij rijd rond met een modelletje van 2004.

17" moet zeker lukken... Met mijn 50/50 verlaging reed ik rond met 205/40R17 zonder problemen...Raakt nergens, ook niet bij het draaien...

SkyFlyer

dit zou ik ook willen (50/50 verlagen en 17")

Heb je ook geen last gehad , als er 4 personen in je Fiesta zitten ?

Raakt ie dan nog nergens ?

Hey Mensen,

Nog ff een post oprakelen :P

Volgende maand word de auto verlaagd. Een Eibach set komt eronder. Dus 30/35 mm. ook komen er waarschijnlijk nog voor de zomer nieuwe velgen onder (waarschijnlijk konig Unkown 17" )

18 inch is wel mooier, maar naar aanleiding van jullie tips e.d. heb ik daar toch maar vanaf gezien.

als alles er onder ligt zal ik zsm eens foto's gaan maken! De oude benden worden voorlopig mee genomen, maar als deze versleten zijn wil ik toch over stappen op Toyo proxes t-R de pirelli's hebben namelijk 0 grip bij nat weer... en dat vind ik maar niets.

De oude velgen krijgen een opknapbeurd van de zomer en misschien ook een andere kleur (black chrome) En worden later uitgerust met winterbanden (iemand een idee voor doeie winterbanden die niet te duur zijn?)

Groeten Dennis

iemand een idee voor doeie winterbanden die niet te duur zijn?

De ANWB komt elk jaar rond oktober met een winterbandentest, deze is van 2006. Wel een tip voor tegen de tijd dat je er aan toe bent, bestel je banden zo vroeg mogelijk in het seizoen, dus rond oktober ofzo. Dan heb je nog alle keus en hoef je ook niet zo lang te wachten. Je kunt ook dit jaar rond april/mei op marktplaats zoeken, dan worden er een heleboel setjes aangeboden de vaak maar een winter gebruikt zijn.

http://www.anwb.nl/published/anwbcms/conte...-entree.nl.html

Ik ben benieuwd. :mrgreen:

Het is toch wel zo dat de ST ook daadwerkelijk 30/35 mm zakt met zo'n Eibach setje en toch niet circa 15mm :?:

We hebben net de mini meeting in Tilburg gehad (met nadruk op mini :schater: ) En heb idd de fiesta van micjiel gezien, en deze is dus duidelijk lager dan dat ik 1.5 cm er af haal bij de mijne... DUs ik mag hopen dat de verlaging 30 mm extra is buiten de normale verlaging om :)

Groeten Dennis

We hebben net de mini meeting in Tilburg gehad (met nadruk op mini :schater: ) En heb idd de fiesta van micjiel gezien, en deze is dus duidelijk lager dan dat ik 1.5 cm er af haal bij de mijne... DUs ik mag hopen dat de verlaging 30 mm extra is buiten de normale verlaging om :)

Groeten Dennis

De oude ST van Rens lag exact even laag als de mijne met dezelfde H&R veren (-35mm), maar ik heb dan ook de ST-dempers er onder zitten :)

Hmm, maar alleen veren bepalen de hoogte, niet de dempers...

Hmm, maar alleen veren bepalen de hoogte, niet de dempers...

Dempers kunnen wel degelijk een auto verlagen.

Koni heeft bij zn sport dempers veelal de mogelijkheid om de positie van de veerschotel te veranderen en zo 1 á 2 cm verlaging te creëren met dezelfde veren.

Een ander type demper van een sportiever model kan zijn veerschotel dus al lager hebben zitten en hierdoor de auto ook verlagen.

Ja, maar ik heb 't uiteraard niet over verstelbare dempers. Laat ik 't zo zeggen: als de ST in totaal maar 15 mm verlaagd is ten opzichte van standaard, dan zal die 15 mm uit de veren komen, lijkt me. Of is 7.5 mm in de veren en 7.5 mm via verlaagde veerschotels in de dempers ook nog een mogelijkheid? Hoe dan ook, een verlaging die volledig op conto van de ST-dempers komt, lijkt me niet zo waarschijnlijk. Dus zul je niet snel die volledige 30/35 mm winst pakken. En dat de ST-dempers verstelbaar zijn, geloof ik niet zo. Nooit gekeken hoor, maar is meer iets voor aftermarketdempers.

Hey Mensen,

Volgende maand word de auto verlaagd. Een Eibach set komt eronder. Dus 30/35 mm.

wil ik toch over stappen op Toyo proxes t-R.

Groeten Dennis.

Dit klinkt bekend, ik heb dit verhaaltje ook in bestelling en dit wordt zo spoedig mogelijk als dit binnen is bij Jan Groot dan ook gemonteerd en uiteraart volgen er foto's :duim:

Ja, maar ik heb 't uiteraard niet over verstelbare dempers. Laat ik 't zo zeggen: als de ST in totaal maar 15 mm verlaagd is ten opzichte van standaard, dan zal die 15 mm uit de veren komen, lijkt me. Of is 7.5 mm in de veren en 7.5 mm via verlaagde veerschotels in de dempers ook nog een mogelijkheid? Hoe dan ook, een verlaging die volledig op conto van de ST-dempers komt, lijkt me niet zo waarschijnlijk. Dus zul je niet snel die volledige 30/35 mm winst pakken. En dat de ST-dempers verstelbaar zijn, geloof ik niet zo. Nooit gekeken hoor, maar is meer iets voor aftermarketdempers.

De ST heeft andere dempers dan de gewone Fiesta en aangezien zowel de gewone als de ST dezelfde veren krijgt van H&R om te verlagen gok ik dat de verlaging van de Fiesta alleen in de dempers zit.

Hmm, zou best kunnen, maar wel vreemd, aangezien een bescheiden verlaging toch meestal uit de veren komt. Dat H&R dezelfde veren aanbiedt voor de ST en niet-ST's, hoeft op zichzelf nog geen aanwijzing te zijn. Bij sportieve VAG-modellen werkt 't ook zo: de fabrieksverlaging raak je weer kwijt als je voor aftermarketveren kiest.

Maar ik leer graag, dus als 't bij Ford anders is, zeg 't me maar!

Ik weet dat er bij de Eibach veren specifiek bij werd gezet dat ze niet voor de ST zijn, zo staat het ook in het Ford accesoireboekje

Wat si nou eigenlijkde betere keuze?

De Eibach set verlaagd 30/35 en de H&R 40/40 wat ik natuurlijk interresanter vind! Maar zit hier ook prijs/kwaliteit verschil in?

Groeten Dennnis

De Eibach set verlaagd 30/35 en de H&R 40/40 wat ik natuurlijk interresanter vind! Maar zit hier ook prijs/kwaliteit verschil in?

Groeten Dennnis

De Eibach is volgens mij duurder als H&R, maar het de Eibach schijnt weer comfortabeler te zijn en hierover kan ik je binnenkort meer vertellen.

Ik zal tevens het verschil opmeten van het voor en na plus foto's :duim:

De Eibach veren zijn idd iets duurder. Dit zijn ook de veren die Ford standaard plaatst als je hem fabrieks-af laat verlagen. Mijn ervaring is dat ze naast de verlaging nog steeds erg confortabel rijden. Ik heb geen ervaring met H&R maar ik heb me laten vertellen dat die iets stugger zijn

Iets stugger is nog redelijk zacht uitgedrukt, in combinatie met de al stuggere ST-dempers is het een solide blok op de weg. Al zijn mijn H&R veren geen -40 maar -35mm @ DenniST.

Ford laat Eibach standaard monteren bij verlagen en de Fiesta-ST-cup in Duitsland rijdt weer met H&R-veren op ST-dempers. Zal weinig verschil tussen zitten, al gok ik dat de H&R veren net wat meer ingesteld zijn op racing dan tuning.

'k ga mij even richten op je 18duimers:

'k raad het je toch af hoor :roll: :

'k vind de koppeling van de ST al nipt met "17 inch", dus laat staan met 18'?

Tevens ga je verlies hebben aan "optrekvermogen" :?

Mooi is het natuurlijk wel.

Maar dan vindt ik verlagen meer geslaagd, om de wielkasten op te vullen :duim:

Zoals Dutch zegt: Nog eens 15mm verlagen lijkt mij ook nog wel te doen.

Het toffe als je zo laag hangt is dat je ook meer het gevoel van snelheid hebt {dance}8)

Ook ik stel mij nu de vraag:

zijn die Eibach veren dan beter? of even goed als de originele veren?

Zijn dit trouwens eibach's?

wat heeft dat met de koppeling te maken? en hoezo zou je optrekvermogen er op achteruit moeten gaan? de omtrek blijft gelijk als er plattere banden op komen. En mits je totale wiel gewicht gelijk of mischien zelfs minder wordt maakt het toch geen verschil ???

'k ga mij even richten op je 18duimers:

'k raad het je toch af hoor :roll: :

'k vind de koppeling van de ST al nipt met "17 inch", dus laat staan met 18'?

Tevens ga je verlies hebben aan "optrekvermogen" :?

Mooi is het natuurlijk wel.

Maar dan vindt ik verlagen meer geslaagd, om de wielkasten op te vullen :duim:

Zoals Dutch zegt: Nog eens 15mm verlagen lijkt mij ook nog wel te doen.

Het toffe als je zo laag hangt is dat je ook meer het gevoel van snelheid hebt {dance}8)

Ook ik stel mij nu de vraag:

zijn die Eibach veren dan beter? of even goed als de originele veren?

Zijn dit trouwens eibach's?

wat heeft dat met de koppeling te maken? en hoezo zou je optrekvermogen er op achteruit moeten gaan? de omtrek blijft gelijk als er plattere banden op komen. En mits je totale wiel gewicht gelijk of mischien zelfs minder wordt maakt het toch geen verschil ???

ga je bij 18'' ook niet een maatje breder dan de 205 bij de 17'', denk dat dit het verschil gaat maken met verbruik en het optrekken

Groeten Dennnis

De Eibach is volgens mij duurder als H&R, maar het de Eibach schijnt weer comfortabeler te zijn en hierover kan ik je binnenkort meer vertellen.

Gisteren met Harry meegereden in z'n vers verlaagde ST met Eibach en ik moet zeggen dat het comfort me 100% meeviel. Ook de balans leek niet verpest, voor zover ik dat vanaf de bijrijdersstoel kon beoordelen. In de bochten leek-ie zelfs beter. Dat was tot nu toe mijn grootste twijfel ten aanzien van verlagen, omdat ik 'm standaard al zo goed vind. (Ter vergelijking: de Octavia vond ik standaard maar zo-zo, en die is er met verlagen dik op vooruitgegaan.) Bij de Fiesta was ik daarom juist bang dat verlagen 'm zou verpesten, maar niets van dat al. :mygod:

En de 30mm vond ik trouwens laag zat. De wielkasten vallen nu mooi om de band heen. Net iets lager en het was sjonnie geweest... Nu is 't perfect. :duim:

Groeten Dennnis

Gisteren met Harry meegereden in z'n vers verlaagde ST met Eibach en ik moet zeggen dat het comfort me 100% meeviel. Ook de balans leek niet verpest, voor zover ik dat vanaf de bijrijdersstoel kon beoordelen. In de bochten leek-ie zelfs beter. Dat was tot nu toe mijn grootste twijfel ten aanzien van verlagen, omdat ik 'm standaard al zo goed vind. (Ter vergelijking: de Octavia vond ik standaard maar zo-zo, en die is er met verlagen dik op vooruitgegaan.) Bij de Fiesta was ik daarom juist bang dat verlagen 'm zou verpesten, maar niets van dat al. :mygod:

En de 30mm vond ik trouwens laag zat. De wielkasten vallen nu mooi om de band heen. Net iets lager en het was sjonnie geweest... Nu is 't perfect. :duim:

Zat toch nog wel wat vering in vergeleken met die van mij , maar die van mij is 45mm verlaagd en in combinatie met die 18" velgen superhard. Wegligging is wel voortreffelijk, stuurt als een kart en is de bocht niet uit te krijgen..........

F1.gif

Zat toch nog wel wat vering in vergeleken met die van mij , maar die van mij is 45mm verlaagd en in combinatie met die 18" velgen superhard. Wegligging is wel voortreffelijk, stuurt als een kart en is de bocht niet uit te krijgen..........

Dat hebben we gezien aan een bijrijder die wanhopig probeerde om de handgreep te vinden :mrgreen::mrgreen:

Komen de Eibachjes er nu bij jou ook nog onder Dutch :?:

Vind het qua zicht een hele verbetering, maar het moet niet alleen een show auto worden natuurlijk....

Maar ik lees er tot nu toe alleen positieve verhalen over. :D