Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Ik wil heel graag een nieuwe radio in mijn ford fiesta futura uit 2004 (Mk6) om een line in erop te krijgen en het liefst een bleu tooth voor mijn mobiele telefoon.

ik heb alle onderwerpen hierover doorgelezen maar ben toch best wel beedje bang om dit te doen

met volgende redenen.

A. Aanzicht van een losse radio ten opzichte van de ford Radio 4500 zilver heb niet het idee dat het erg mooi is.

B. Het slopen het dash bord en eventueel het weg zagen van spijltjes

C. Hoeveel zal het ongeveer gaan kosten.

kort om hebben meer mensen hier problemen mee of zijn of haar bedenkingen deel ze met mij.

kan je ergens een gebruikt dashbord vandaan halen om te oefenen met het zagen van de spijlen?

Heeft ford misschien een passende radio met een line in ingang welk ik direct in zou kunnen bouwen? zonder slopen?

Als ik een ander soort radio erin zet een din 1 / of din 2 welk zou dan een beedje in de buurt komen kwa verlichting van de auto dus een die past in de omgeving van de auto?

slopen is niet nodig hoor, is best simpel :duim: Je kan ook een 2 din dash halen (kost alleen een hoop euries)

en je mag wel bij mij kijken, tenslotte woon je in de buurt begrijp ik :mrgreen:

A. Aanzicht van een losse radio ten opzichte van de ford Radio 4500 zilver heb niet het idee dat het erg mooi is.

B. Het slopen het dash bord en eventueel het weg zagen van spijltjes

C. Hoeveel zal het ongeveer gaan kosten.

Maak je niet teveel zorgen, het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn.

A. Dit hangt van je smaak af. Persoonlijk vind ik een achteraf ingebouwde 1-din radio mooier dan de originele Ford radio, maar dat is mijn mening, en die is voor iedereen verschillend. Bij de Mk6.5 vind ik de originele radio bijvoorbeel wel mooi.

B. Het wegzagen van de spijltjes is niet moeilijk. Je zaagt met een ijzerzaagje die twee spijltjes er tussenuit. Vervolgens werk je dit met een stanleymes en een ijzervijl netjes af. Het plastic is niet hard, dus je kunt dit netjes zelf afwerken. Laatste afwerking doe je met een fijn schuurpapiertje of een fijne vijl. Vervolgens kan je het nog een beetje aantippen met bijvoorbeeld een zwarte viltstift/marker. Het plastic zelf is namelijk een beetje donkergrijs, en met een stift maak je het weer netjes zwart. Het kost misschien even wat moeite om zomaar in je dashboard te gaan zagen, dat had ik ook, maar als je het netjes en secuur doet is het bijna niet te zien dat je het zelf gedaan hebt. Een leek zal het niet zien, en het bespaart je 150 euro. Mocht je het echt helemaal verpesten, of ben je niet tevreden met het resultaat, dan kan je altijd nog een nieuw of gebruikt dashboarddeel gaan zoeken.

C. Hangt van de manier af. Kies je ervoor om zoals hierboven beschreven zelf je dash aan te passen, dan scheelt dat een hoop geld.

Wat heb je nodig:

Nieuw inbouwraam voor 1-din, in plaats van 2 dinradio. € 25,- (Klik hier) of klik hier.

Iso verloopstekker voor Fordradio naar andere radio. € 15,- (Klik hier)

Nieuwe radio naar keuze, maar dit kan je zo gek maken als je wilt.

Durf je het niet aan om in je dashboard te gaan zagen, dan moet je een nieuwe frontplaat hebben. Deze kan je voor rond de € 150,- bij de dealer krijgen, of zoeken op marktplaats, daar staan regelmatig gebruikte op.

Kortom, voor inbouw zelf, ex radio kan je voor € 40,- klaar zijn, maar dan moet je zelf een beetje klussen.

Deze foto staat hier een aantal pagina's terug ook al, maar ik heb destijds mijn dashboard zelf aangepast, met dit als resultaat:

IMGP0863.jpg

Edited by Soundraiser
link toegevoegd, Nick P heeft nog een 1 din inbouwraam

ik ben van plan ook een andere radio te gaan plaatsen,dus dit topic is heel makelijk maar had een vraagje. Weet iemand wat de kosten zijn van die nieuwe Frontplaat Dashboard bij de ford dealer? Alvast bedankt

ik ben van plan ook een andere radio te gaan plaatsen,dus dit topic is heel makelijk maar had een vraagje. Weet iemand wat de kosten zijn van die nieuwe Frontplaat Dashboard bij de ford dealer? Alvast bedankt

een heel groot deel van je zakgeld :mrgreen: Zoals hierboven gemeld word :duim:

ff dit topic omhoog trappen.

Ik heb laatst een radio gekocht en nu ga ik die frame en iso- stekker bestellen. Maar heb ik ook een antenne-adapter nodig om de Ford antenne aan te kunnen sluiten op die van me radio of is dit allemaal hetzelfde?

Maar vaak word deze meegeleverd bij een radio :mrgreen:

Haha oke, dan ga ik ff zoeken in de doos :P

Had ik vorige keer niet nodig volgens mij. Viel me toen wel op dat de antenne kabel wel erg kort was, waardoor je hem er erg slecht in kreeg.

Had geen antenne adapter in de doos, maar ik heb hem meebesteld, was maar 3,50 dus daar lig ik ook niet wakker van.

Nu maar hopen dat het setje snel arriveert.