Jump to content
Fiestaclub.nl

PWberg

Active users
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

About PWberg

  • Rank
    What's a Fiesta ?

Previous Fields

  • Voornaam
    Pascal
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK5
  • Kleur
    Zilver

Recent Profile Visitors

898 profile views
  1. PWberg

    Bedrading radio MK4/5

    Is inmiddels gelukt, op de sloop een setje FORD-stekkers uit (ik meen...) een Modeo geknipt, deze opnieuw gesoldeerd en er voorlopig een standaard DIN-radio in gezwierd (de 6000CD pastte inderdaad niet). Nu eens bekijken of ik dit gewoon zo blijf houden (dan moet er voor het nette alleen nog een frame'pje komen) of dat ik toch voor origineel Ford ga. Thx voor alle input
  2. PWberg

    Bedrading radio MK4/5

    Morgen eens bekijken..... Stuur je zo een PB
  3. PWberg

    Bedrading radio MK4/5

    Is de originele radio/cassette, vintage noemen ze dat, hahaha. Zojuist wezen kijken voor een dubbelDIN, maar dat past vreemd genoeg niet. Radio is te hoog voor het gat in het dashboard. Toevallig iemand die weet of een Ford 6000CD wel past ?
  4. Vannacht is mijn radio gejat. Vreemd genoeg verder geen schade (deuren waren wel op slot en sloten werken nog), alleen hebben die $@¥# alle kabels doorgeknipt.... Is er ergens een wiring diagram beschikbaar voor met name de kleuren van 12 continue en geschakeld en de massa? Zie allerlei kleurtjes die niet overeen komen met de normale rood, geel en zwart. Ook speakers zou makkelijk zijn zodat deze gelijk goed zitten ,hoewel dit natuurlijk makkelijk om te prikken is. Thx
  5. Nou, hehe, eindelijk weer een update. Had direct na het ontvangen en terugsturen van de verkeerde bobine plus kabels een set van het andere type besteld. Online-toko dacht mee te denken (wordt ook gewaardeerd) en kwam met de mededeling dat deze niet pastte op mijn auto. Lang verhaal kort, na ruim een week (!!) op en neer mailen kwam ze met een voorstel bobine + kabels welke op afbeelding leken op hetgeen ik nodig had. Dus laten komen en afgelopen vrijdag ontvangen. Nou, die tech dept kunnen ze ook opdoeken, kabels pastte niet op de bobine dus hoe of wat ook, dit ging niet werken. Gelukje voor mij is dat de bobine het juiste type was, en omdat ik voor de feestdagen de auto echt nodig had op goed geluk de bobine maar vervangen (inmiddels een setje oprijbokjes gescoord, ideaal voor deze klus....) en godzijdank, de Feest-Ford is weer on the road. Bobine bleek dus overleden..... Afijn, kabels zijn weer onderweg terug en PWberg is gelukkig weer mobiel. Kabels zullen tzt ook vervangen worden, meer voor het zekerheidje zodat alles nieuw is.....
  6. In de categorie; better safe then sorry, hahaha @Dick; ik had dus de bovenste (met kraagjes) besteld met bijpassende kabels (met kromme aansluiting op de bougies). Gister gelijk het onderste type besteld, wederom met bijpassende "kromme" kabels. Vorige bestelling was binnen 4 dagen ontvangen (maandag besteld, vrijdag binnen), hopelijk gaat het nu ook zo snel. Zit alleen een weekend tussen, hoop ze eigenlijk voor volgend weekend te kunnen monteren ivm de drukte rondom de feestdagen.... Keep ya'all posted......
  7. Nou, vandaag wat het zover, het zou gaan gebeuren. Carparts geleverd, brug geregeld, niets kon meer in de weg staan. Al hortend en stotend op naar een durp 15km verder waar een Citrofiel woont en knutselt. Na wat gaap en kwijl werk op zijn 2CV's en kitcars de Fiesta de brug op getrapt. Accupolen los en omhoog dat ding. Lampje erbij en........... *insertallemogelijkevloekeninmijnvocabulaire* DUS TOCH HET VERKEERDE TYPE BOBINE BESTELD ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Was snel duidelijk dat deze ook niet uitwisselbaar zijn ivm de bevestigingspunten dus hoppa, weer naar beneden. Uit ballorigheid de bougies wel vervangen en hij liep zowaar wat beter (heenreis was horten en stoten....) Thuisgekomen direct het andere type besteld (keuze was niet meer reuze......) en maar weer afwachten of het allemaal gaat lukken voor de feestdagen. Brug is pas na de kerst weer beschikbaar, maar nu ik weet hoe, wat en vooral waar wil ik het wellicht toch wel eens proberen op assteuntjes....... Gr, a not-so-happy camper........
  8. Snap ik, staat ook in de planning. Maar daar heb ik overmorgen nog niets aan, hahaha
  9. Ik dus helaas niet. Ben heeeel erg in de buurt al aan het lobbiën, wil eigenlijk zo min mogelijk meer rijden in deze toestand. Nogmaals de vraag of iemand een DIY heeft, liefst (of eigenlijk vooral......) met foto's. Thx
  10. Haha, kan wel eens spannend worden, ja....... Heb geen frontal/pic, maar zoals je in dit topic kunt lezen is `men` tot de conclusie MK5 gekomen
  11. Afijn, de spulletjes zijn besteld, als het allemaal binnen is (en die %$@&^$ - sneeuw is weg) kunnen we gaan knutselen. Eerst maar eens gaan bekijken of de bobine te bereiken is zonder brug oid..... Tip zijn welkom
  12. Nog even over het MK4/5 verhaal, ik snap er ook geen iota van. Als ik op een onderdelensite oid kenteken of gegevens inklop komt er altijd MK4 uit. Na aanmelding hier heb ik ehter nagevraagd welk model het was en na een detailfoto van de koplampen wist men met zekerheid te vertellen dat het om een MK5 ging...... Dit klinkt ook logischer gezien bouwjaar (2001) en model (Classic).... Schiet mij maar lek, ik vermoed dat Dick hier een goed punt heeft
  13. Thx heren. Ga subiet eerst nog een beetje werken (.....), morgen nog een laatste (double) check en dan het spul bestellen.
  14. Thx mannen. Ik heb inderdaad die kromme kabels. Nu alleen nog effe zeker weten welke type bobine en de zooi kan besteld worden. @Dick, die DIS bobine, is dat de bovenste of de onderste uit je laatste link?
  15. Vreemde is dat beide types bobine (zie mijn bovenstaande post) compatible zouden zijn voor mijn blok. Zie echter (visueel) dusdanige verschillen dat ik niet weet welke de goede is. Daarom vraag ik hier om bevestiging, hahaha. Bougies zijn al los, deze bekijken en schoonmaken was mijn eerste stap. Maar toch bedankt voor de tip
×