Jump to content
Fiestaclub.nl

Dootjuh

Active users
  • Content count

    42
  • Joined

  • Last visited

About Dootjuh

  • Rank
    What's a Fiesta ?

Previous Fields

  • Voornaam
    Dominique
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK4
  • Kleur
    Rood

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dootjuh

    Stalen velgen te koop

    Mag via het forum worden opgehaald voor een krat bier (Heineken / Amstel of hertog Jan). Ze liggen nu echt in de weg
  2. Dootjuh

    Stalen velgen te koop

    Mag voor 35 worden opgehaald
  3. Dootjuh

    H7 of H7R

    H7R R staat voor Reflector en is dus bedoeld voor koplampen met een reflector, dit komt overeen met het voorbeeld dat jij post. Door het plaatsen van een H7R lamp wordt de lichtbundel zoveel mogelijk gebundeld waardoor verblinding van tegenliggers / stroomlijnt zoveel mogelijk wordt tegengegaan.
  4. Dootjuh

    Stalen velgen te koop

    Te koop! 4 nette stalen velgen van slechts een jaar oud! Ideaal voor bijvoorbeeld winterbanden. Type mwd 15102 Steek 4x108 Naafgat 63.4 Diameter 15 inch Breedte 6 j Et waarde 52.5 Plaatstalen velg geschikt voor: Ford Fiesta (02/2002 - 09/2008) Ford Focus (1998 - 2005) Ford Fusion (2002 - ...) Meer info: https://www.banden-pneus-online.nl/autovelgen/mwd/15102/6.0x15-4x108-et52.5-63.4-45.html Prijs 25 euro of een goed bod! Nieuw prijs is 40 Euro per velg (zoekt u maar op mwd 15102 op Google). Op te halen in Zaanstad / Westzaan (dicht bij Amsterdam).
  5. Dootjuh

    EAC Failure

    Je kan altijd even de stekker ervan halen en dan een rondje rijden (als de ECU geen sensor ziet gaat deze een vaste waarde gebruiken) als de auto dan beter rijdt weet je voldoende.
  6. Ik heb hem vervangen en voor de zekerheid de boutjes ingesmeerd met vloeibare pakking. Er komt geen olie meer tussen de pakking vandaan maar wel zweet het blok nog lichtjes bij de 4 vier boutjes. Ik heb deze na een rit van 30 kilometer nog even met de hand nagetrokken. Morgen 100 kilometer rijden en dan hopen dat alles kurk droog is.
  7. Bedankt voor je reactie! Ik heb geconstateerd dat de pakking nog licht zweet na het aandraaien van de bouten. Ik ga voor de volledigheid een nieuwe pakking bestellen en deze monteren.
  8. Goedemorgen, Vandaag viel het op dat ik toch wel veel olie moest bijvullen. Nou was het kleppendeksel aardig besmeurd van de olie, gezien dat de rest van het blok kurk droog is kan dit alleen betekenen dat de kleppendeksel pakking lekt. Voor dat ik een pakking ging bestellen besloot ik eerst de 4 bouten van het deksel te controleren en tot mijn grote verbazing kon ik alle 4 bouten nog bijna 2 slagen aandraaien. ik heb alle 4 bouten nu goed vastzitten en heb het hele blok aan de bovenzijde schoongemaakt met remmenreiniger. Mijn plan is nu om volgend weekend te kijken of alles nog schoon is, mocht dit niet het geval zijn is het denk ik verstandig om de pakking te vervangen? Wat ik mij afvraag: *Heb ik meer spullen nodig dan een nieuwe pakking? *Inlaatspruitstuk hoeft zoals ik het nu kan zien niet los, klopt dit? *Wat is het aanhaalmoment van de bouten van het kleppendeksel? Alvast bedankt voor een reactie!
  9. Mocht het terugkomen dan kan je hem natuurlijk altijd even uitlezen:).
  10. Dootjuh

    Probleem met koelvin MK4

    Heren, Nogmaals bedankt voor alle technische ondersteuning!!
  11. Dootjuh

    Probleem met koelvin MK4

    Volgens mij heb ik het nu opgelost (of het is van zelf opgelost). Ik heb toevallig een slechte massa ontdekt (die naast het KVS reservoir) en deze goed vastgezet. De koelvin slaat nu ook aan als de motor warm wordt. ik heb het volgende nu nog getest: 1. Motor warm laten draaien en wanneer de wijzer van de temperatuur bij de a / l van normaal is gaat de fan aan in stand 1 2. Donkergroene relais gedemonteerd en motor warm laten draaien wanneer de temperatuur bijna bij het rode stipje is gaat de fan aan in stand 2 Bedankt voor al jullie hulp. n.b voor de volgende: ik heb ontdekt dat de fan aanslaat wanneer de temperatuursensor een weerstand van 300 / 400 Ohm doorgeeft
  12. Dootjuh

    Probleem met koelvin MK4

    Draden die naar de sensor lopen zijn zwart/blauw en rood/wit meetpen op rood/wit en op de massa van de accu meet ik 6,81 volt met contact aan met contact uit is er geen spanning als ik de diode er tussenuit haal en meet bij de stekker links van de diode op de tweede foto meet ik 7,22 volt met contact aan ook gemeten met lopende motor en de diode ontkoppelt (8,22 volt gemeten).
  13. Dootjuh

    Probleem met koelvin MK4

    Klopt inderdaad dat deze door loopt naar de plug links op de onderste foto. Misschien een idee om de draad bij de PCM te meten zoals @BlackFocus zei? Deze draad loopt toch naar de relais platen? Kan ik deze bij de relaisplaten meten ten opzichte van massa of moet dit echt bij de PCM? Zo ja welke pen hebben we het over? @allesklusser ik ben niet super goed ik het lezen van schema’s kan jij mij indien nodig vertellen welke kleur draad te meten bij de PCM ten opzichte van de massa?
  14. Dootjuh

    Probleem met koelvin MK4

    We zijn weer een stap verder. ik heb de weerstand gemeten met koude motor (auto staat sinds gisteravond stil). Buitentemperatuur is 9/10 graden Als ik de gemeten waarde beoordeel: 1. Sensor defect? 2. Sensor in orde? 3. Multimeter verkeerd ingesteld? hieronder het resultaat: https://preview.ibb.co/f62fVw/DB8749_C9_75_DE_4_E32_A42_B_CD661_A5_CA267.jpg klopt het overigens dat de bedrading vanaf deze sensor naar een raar zwart ‘kastje’ loop? Zie hieronder:
  15. Dootjuh

    Probleem met koelvin MK4

    Ik zal zo even de weerstand van de sensor meten bij koude motor zoals @allesklusser zei. waar vindt ik de PCM? En moet ik de dan zwart/witte draad of de zwart/blauwe draad ten opzichte van massa meten?
×