Fortissimo

Active users
  • Content count

    71
  • Joined

  • Last visited

About Fortissimo

  • Rank
    Fiesta Wannabee

Profile Information

  • Gender

Previous Fields

  • Voornaam
    Ferry
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Niet bekend

Recent Profile Visitors

293 profile views
  1. @allesklusser ik heb je een berichtje gestuurd, bedankt
  2. Aha! Ja zo vond ik dus dit illustratieve plaatje op een ander forum (is wel een type 2011). De eventuele linker achterpassagier zit er dus vrijwel bovenop dan! Het lijkt bijna wel een chemisch toilet
  3. inmiddels is me ook gebleken dat de pomp na chiptuning (bijlage rechterkant) iets luidruchtiger is dan ervoor (links van de streep) misschien helpt een dubbele laadvloer maken (tevens bergruimte) in de kofferbak ook nog wat tegen dit geluid
  4. Op MVW autotechniek lees ik bij problemen koppeling: -koppeling komt niet vrij bij volledig indrukken van het pedaal: Waarschijnlijk een probleem in de koppelingscylinder of in de dukgroep; hier kan een diafragmaveer gebroken zijn. Als tuning dus inderdaad niet van invloed zou zijn op de synchromeshringen, en normale slijtage van de koppeling ook niet, dan blijven er behalve de factor 'goed ontkoppelen en rustig schakelen' dus niet veel andere mogelijke (indirekte) oorzaken over voor het probleem van de topicstarter, is mijn 'lekenredenering'.(ps let op het woordje 'als' )
  5. Met andere woorden: dus ook een enigszins versleten koppeling blijft wel volledig ontkoppelen als je het pedaal maar diep genoeg intrapt?
  6. Wat een goed idee die dubbele vloer! (feedkick)
  7. nee, wel in dezelfde straat gebeurd, en het ziet er niet uit als een ongelukje Ik vermoed dat ik het wél kan claimen bij de verzekering (allrisk), maar dat kost a) het eigen risico €135,- en b) 5 stappen terug in korting schadevrij rijden. Het duurt dus 5 jaar voordat je weer op hetzelfde kortingsniveau zit (nadeel ca €782). Maar daar blijft het niet bij, want je mist ook de oplopende korting voor de komende 5 jaar die je zou krijgen als je niets declareert (nadeel ca € 275). Eén claim kost dus over een periode van 5 jaar gerekend 135 + 782 + 275 = € 1192,- Overigens , zélfs in de jaren daarna blijft het nadeel van de terugval (tot aan het max kortingsniveau) nog doorwerken, dus uiteindelijk kost een claim nóg meer. Zowiezo kan ik een schade lager dan 1200 euro dus beter maar uit mijn eigen beurs lappen. Des temeer reden dus om te zoeken naar de goedkoopste oplossing...
  8. En dan, op een kwade dag, vind je het volgende kado'tje op je motorkap: Ik vraag me af wat dit geintje me gaat kosten Ik vermoed minimaal uitdeuken en (helemaal?) overspuiten nodig. Iemand een idee hoe/waar dit het beste hersteld kan worden en waar ik budgettair ongeveer rekening mee moet houden?
  9. echt een heel mooie en bijzondere auto hoor!
  10. ps goede koppelingsinfo hier: http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Transmissie/koppeling.htm
  11. @rsfiesta was jouw koppeling helemaal in orde toen je die schade kreeg?
  12. @AGH1965 dat klinkt (voor mij als technisch leek) behoorlijk aannemelijk (en geeft als het klopt in het algemeen een nieuw perspectief/mogelijkheid om schade te aan de bak te voorkomen). Als ik vervolgens op deze lijn door redeneer, kan ik me voorstellen dat de mate van slijtage van de koppeling dus ook een belangrijk aandachtspunt is. Met andere woorden; ook al schakel je nog zo zorgvuldig, als je koppeling 'een beetje' versleten is, en je rijdt daar nog wat te lang mee door, dan kan ik me voorstellen dat die ringen extra te lijden krijgen. Klopt die redenering ook? Zo ja dan is dat dus extra reden om tot tijdige vervanging van de koppeling over te gaan. Wat weer leidt tot de volgende vraag: wanneer komt dat moment precies, hoe herken je een (enigszins) versleten koppeling?
  13. Bijgeluiden komen zelfs in de beste huwelijken voor @BartM hé dat is interessant die folie, dank voor de tip!
  14. Heren, dank voor de bijdragen! Ik ben natuurlijk wel vooral geinteresseerd in ervaringen van mensen met hetzelfde type auto (Fiesta 1.0 Ecoboost). Zelf rijd ik al 40 jaar auto (heb er een tiental gehad) en in diverse andere gereden, maar ik heb echt nog nooit een brandstofpomp horen zoemen hoor. Natuurlijk wel onder vermelding dat dat vooral auto's waren uit de vorige eeuw en vrij 'gewone' types. Mijn vlotste autotje was een Puma 1.7 (pakweg van 2005-2015 in gereden) en daarin hoorde ik niets anders dan het prettig spinnende motortje (en een lekkere rauwe grom bij stevig doortrekken). Met de Fiesta zit ik nu nog in de 'wittebroodsweken'; heb zéker nog geen spijt van dit nieuwe huwelijk, maar gaandeweg ontdek ik wel dat de 'vooruitgang der techniek' dus ook wel een paar nadelen kent. Als je geen muziek aan hebt, en het start/stop systeem gedeactiveerd is zit je bij elk stoplicht in het gezoem (echt behoorlijk hard hoor, dit is geen muggenzifterij). Voldoende reden dus om de muziek wél aan te zetten en het start/stop systeem ook wél te gebruiken. Ook ga ik hiermee toch nog eens bij de dealer informeren heb ik me voorgenomen. Misschien zoemt mijn pomp wel harder dan die van jullie denk ik dan. En als dat niks oplevert misschien toch eens goed kijken wat er eventueel kan op gebied van geluidsisolatie....(onder de achterbank? een paar dekens eronder proppen of zo?)
  15. ...OK dus als ik het goed begrijp: wie zijn brandstofpomp NIET constant hoort zoemen heeft juist een probleem: a) je pomp is defect of b) je oren zijn defect of c) je hebt geen Ford Fiesta Ecoboost