Jump to content
Fiestaclub.nl

Tomskii

Active users
  • Content Count

    139
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Tomskii

  • Rank
    Fiesta Junior

Previous Fields

  • Voornaam
    Tom
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Oranje

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tomskii

    Tom's ST

    Stuur ze even een fb berichtje, ze antwoorden redelijk snel tijdens de kantooruren https://www.facebook.com/pneus.center.felappi
  2. Tomskii

    Tom's ST

    Sorry dat ik hier pas zo laat op terug kom maar ik denk dat mijn leverancier de zwarte wel kon verkrijgen . Is een officiële OZ dealer in Italië. EDIT: inmiddels met Black friday ook enkele aankopen gedaan: een Pumaspeed Quick Shifter en R-sport Stage 2 intercooler. Helaas kwam de quickshifter ondanks alle installatieinstructies los na 2 dagen. Waardoor ik ineens een versnellingspook had die alle kanten op ging. (en dus vast zat in versnelling). Na de pechverhelping even pumaspeed gecontacteerd, ze gaan uit van een foutje in fabricage en sturen een nieuwe op. Hopelijk is het dan wel volledig in orde. Overigens vond ik de pook wel een stuk strakker geworden, ik vond het schakelgedrag dan ook een stuk prettiger. Ondanks de al erg prettige versnellingsbak. De intercooler moet er nog op, ik hoop dat komende weekend te kunnen doen. Maar dat is helaas niet 100% zeker
  3. Tomskii

    Fiesta Hot Hatch Racing Red

    Helemaal overgekeken verdorie !
  4. Tomskii

    Fiesta Hot Hatch Racing Red

    Overigens nog een tip, mocht je een sportievere look willen. Ik had op mijn 1.0 vroeger de ST-line grill insert gestoken bovenaan en onderaan een niet chrome grille. Zag er erg leuk uit toen
  5. Tomskii

    Fiesta Hot Hatch Racing Red

    Ik had het voor ik mijn ST had ook op mijn 1.0 ecoboost. Op de ST heb ik het soms maar. Zou nochtans wel van de voet komen die op de carrosserie aansluit. Maar soms komt het ook door dat opstaand randje net achter je voorruit (aan de buitenkant). Aan die laatste kan je helaas weinig doen
  6. Tomskii

    Tom's ST

    Ik heb die indruk ook, al is dat vermoedelijk omdat de standaard velgen vrij 'bombastisch' te noemen zijn. Op onderstaande foto vind ik het minder zo lijken Wat de originele velgen betreft: zoals je in het topic al gezien hebt ga ik wel eens op circuit rijden. De bedoeling is om vanaf volgend seizoen om van de originele velgen een track set te maken. Komen vermoedelijk Yokohoma semi-slicks op die enkel voor circuit gebruikt zullen worden. De originele velgen hebben ook wat stoeprandschade (voornamelijk van de vorige eigenaar, maar ik heb zelf ook helaas eens de stoep geraakt). Denk niet dat ik ze laat opsmukken momenteel, maar dan gewoon zo hou als trackset. Als je de kerb dan eens verkeerd raakt is dat minder erg dan op de OZ's. Stel dat dat plan niet doorgaat, dan hou ik ze nog altijd bij mocht ik de ST ooit verkopen dat hij gewoon mooi standaard kan staan. Krijg in return dan ook meer geld terug mocht ik de OZ's apart doorverkopen . Morgen worden er van McGard nog slotmoeren geleverd, zodat de OZ'jes mooi onder mijn wagen blijven staan zodat ik niet ineens op bakstenen sta
  7. Tomskii

    Tom's ST

    En nu ook op de wagen, helemaal blij mee :
  8. Tomskii

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Ziet er goed uit inderdaad! Mooi project!
  9. Tomskii

    Tom's ST

    Ik hou je/jullie op de hoogte ;-). De ferodo blokken zijn wel iets kleiner dan de stock pads/ebc's. Waardoor ze iets minder schijf gebruiken, maar ze remmen beter, dus daar zit ik niet mee in. Is ook iets dat je op voorhand weet als je ze koopt
  10. Tomskii

    Tom's ST

    Na enkele maanden kan ik nog eens een update posten! Vorige week werden er vooraan Ferodo DS2500 blokken geplaatst en Castrol SRF remvloeistof ipv de OEM vloeistof in de wagen gedaan. Dit omdat ik vorige keer op de Nordschleife nog geen halve ronde kon rijden zonder dat ik door mijn pedaal trapte :(. Bij deze is dat dus volledig opgelost normaalgezien, de remblokken voelen in ieder geval veel beter dan de EBC Yellows van voorheen. Achteraan heb ik de EBC's wel behouden daar de remkracht daar iets minder van tel is (meeste remkracht zit op de vooras). Normaalgezien ben ik over een weekje of 2 weer aan de NS en dan kan ik ze eens goed testen (nu ze ook goed ingereden zijn). Daarnaast kreeg ik vrijdag mijn nieuwe velgen binnen uit Italië. Het zijn mat anthraciete OZ Superturismo LM's geworden. Deze heb ik dit weekend gecoat met CarPro DLUX, zodat ze het komende jaar in topstaat blijven en remstof niet zomaar door kan 'bijten'. Dinsdag worden ze gemonteerd. Video van de eigenschappen van de coating na aanbrengen en uitharden: https://i.imgur.com/Y9MCkJ4.mp4
  11. Ik zou zeker met stap 1 beginnen inderdaad. Goed om weten trouwen is dat je STG 2 (niet STG2 pro) als gratis upgrade kan krijgen van hen als je als STG1+ bent. Vanaf STG2 wel echt aan te raden een intercooler in te steken. Maar met alle mods van puntje 1 hierboven ga je al heel wat plezier hebben, transformeert de wagen enorm. Terwijl je als je wil gewoon lekker rustig kan rijden ook, je hoeft hem niet altijd open te gooien als je begrijpt wat ik bedoel. Bij normaal gebruik is mijn gemiddeld verbruik zelfs iets gezakt. Wat PS betreft: ik heb via hen mijn Maxton Design splitter besteld en kreeg er een gratis symposer delete bij. Mijn ervaring met hen was verder wel positief, maar ik vind AET toch iets aangenamer. Nadeel aan AET is dat ze makkelijker per telefoon te bereiken zijn dan via mail/facebook omdat ze vaak erg druk bezig zijn en geen 100% social media/customer service dedicated persoon hebben. Verder topbedrijf . Vergeet hierboven je shipping wel niet bij te rekenen, die tikt nogal aan vanuit de UK (royal mail is oprecht een schoftenbedrijf als het op shipping cost UK --> EU aankomt)
  12. Ik kan niet voor Pumaspeed spreken, maar ik heb via AET Motorsport voor een STG1+ package gegaan. Dat is de flashtool + ITG CAIS (de long zoals ze bij pumaspeed zeggen, die onder je linker koplamp komt te zitten). Ik heb zelf geen intercooler vervangen, want ik heb vooralsnog geen last gehad van heat soak (als één van de weinigen blijkbaar na het tunen van onze ST's). Maar ik kan je zeggen dat het prima bevalt, werk kan je zelf doen. Voorbumper eraf is niet gigantisch veel werk, intercooler nog minder werk. Zelfde geldt voor de ITG CAIS :-). Dus zeker ook de moeite waard om eens bij AET Motorsport te kijken voor hun peron packages. Ze hebben ook voordeelkits dacht ik waar alles in zit voor Peron STG2 Pro. Voor extra korting kan je deze code gebruiken, die hebben ze me destijds gegeven om shipping te compenseren. AETELITECLUB10
  13. Tomskii

    Fiest ST230 MK7.5 Shoot & Mods

    Zijn die ST ventieldoppen diegene die Ford nu zelf aanbiedt als accessoire? Of heb je ze ergens anders op de kop getikt
  14. Blij om te horen dat het gelukt is, veel rijplezier
  15. Dat verklaart het eea. Je sync unit is te oud. Dat is nog een 1.0 unit ipv een sync 1.1 unit. Die kan dus niet geupdatet worden voor zover ik begrepen heb. Je zou op ebay een EB5T unit kunnen kopen en je bestaande sync unit hiervoor swappen (is gewoon een kastje dat ergens bij de beenruimte van de passagier zitten onder je handschoenenkastje). Die zijn niet mega duur (ergens tussen 50-100 EUR). Maar dan moet je dat de moeite waard vinden natuurlijk
×