Jump to content
Fiestaclub.nl

Charly

Active users
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

About Charly

  • Rank
    What's a Fiesta ?
  • Birthday February 21

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Friesland

Previous Fields

  • Voornaam
    Charly
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hoi @Pieterke,dank voor je reactie. Een minirelais van 10amp. zou inderdaad ruim voldoende moeten zijn. Marterverjager gebruikt praktisch niets. Zoals jij het beschrijft wil ik hem gaan aansluiten.... Althans pogen 😅 ben ook geen elektricien....😁 Laat nog wel weten of het gelukt is.
  2. Haha, er moet ook nog wel eens gewerkt worden @bickel.....😎😉 Maar @pwaltman dank je voor de reactie. De schakelaar is de meest eenvoudige oplossing. Begrijp je bedoeling ermee echter wel, maar wilde dat juist niet.....😁 @bickelBtw er moet ook een - (min) zijn welke weer min wordt als het contact wordt afgezet. Daarmee zou je dan dus de stroomkring weer compleet maken en de marter verjager staat dan onder 12volt..... Maar ik denk dat jouw oplossing met het relais ook zeker kan. Ga hier volgende week wel ff naar de Brezan. Zullen dit relais best wel hebben. Volgens mij bedoel jij een type "NC" relais. Normally Closed? Dus zoiets: Dank vast voor de reactie.!! .
  3. Charly

    Olie in bougie schaft?

    Was inderdaad de pakking. Vervangen voor een paar euries...😁 Kon niet eerder reageren vanwege casco bouw nieuwe woning.... Prioriteiten en zo....💪👊
  4. Hoi, Al ff zitten zoeken maar kan niet vinden op het forum wat ik wil. In de omgeving waar ik woon worden nog wel eens de nodige kabels etc. kapot gebeten. Marterverjager aangeschaft. Elektronisch ding. Nu wil ik deze niet rechtstreeks op + - aansluiten, want dan werkt ie altijd.... Bedoeling is dat bij uitschakelen contact, er stroom (+) komt te staan op de verjager en deze dus zijn werk gaat doen. Dus ipv zoals bij de autoradio een geschakelde + als het contact aangaat, een geschakelde + als het contact uit gaat. "'De voeding die via het contact geschakeld wordt het ‘+15’-signaal genoemd door autoleveranciers". Deze zoek ik dus. Het liefst onder de motorkap ... Btw het gaat om een Fiesta sport uit 2010. Hoop dat iemand hier iets over weet??? Greetzzz Charly.
  5. Charly

    Olie in bougie schaft?

    2 jaar geleden is de distributie riem vervangen. Blokje heeft inmiddels 200000k er op staan. Lijkt mij inderdaad ook logisch dat de klepdekselpakking lek is. Nu nog zien hoe ik deze olie weg krijg.... Dank voor de reactie!
  6. Iemand hier bekend met een probleem van de Fiesta sport 1.6 120pk uit 2010, met olie bij alle 4 de bougies in de schaft? Eerste idee bij mij is lekke klepdeksel pakking, maar verlies verders geen druppel olie.... Hoor graag jullie ideeën. Thanks!
  7. Precies. Dat was precies mijn idee. Een niet Ford dealer... Ga het bij ze navragen. In ieder geval enorm bedankt voor de duidelijk!! En het veel aan/uit schakelen kan dat met druk te maken hebben?
  8. Oké. Dank Rene. Zal dat toch eens ff navragen.
  9. Ga ervan uit dat zij weten of hebben nagevraagd hoeveel er in moest. Prettig om te weten dat het standaard bij de FoFi is betreffende de fan. Btw die 15 graden kouder als de buitenlucht bij 20 graden komt inderdaad uit op 5 graden??. Dat haalt hij dus niet.... Dan blijft het vele in en uitschakelen binnen een minuut.? Is dit ook standaard voor de FoFi? Lijkt mij persoonlijk wel erg veel bij de huidige 22 graden van vandaag ?
  10. Ik snap wat je bedoelt. Ik bedoel dat als ik d temp. op LO zet hij de koelste stand moet kunnen bereiken. Als ik dit met andere auto's hier uitprobeer ook met Climat komen deze op de 5 tot 8 graden uit. De Fofi van mij dus niet. Valt me net ook op dat tijdens het rijden en dan stoppen bij een stoplicht de airco constant in en uit schakelt. D.w.z. wel 8 x per minuut.... Vraag me echt af of dit wel normaal is???
  11. Climat Control aan, Fan direct aan op hoge toeren?? Ben al even bezig met de dealer (opel) om ervoor te zorgen dat mijn airco werkt zoals het volgens mij hoort. Naar mijn idee hoort de temperatuur welke uit de luchtroosters komt met airco vol aan de 5 tot 7 graden te halen. Blijft nu rond de 12 tot 13 graden?? Ook de fan voor bij het blok gaat gelijk aan het loeien zodra de airco wordt ingeschakeld. Ook bij een koude motor. Is dit standaard voor een FoFi? Ze hebben naar zeggen inmiddels de condensor vervangen, interieurfilter vervangen, airco schoon gemaakt en opnieuw gevuld, fan vervangen ... Blijft naar mijn idee de vraag waarom het niet voldoende koelt... De Focus werd altijd steenkoud en was ook een climat control systeem. Ik hoop dat jullie kunnen helpen want nu heb ik nog garantie...
  12. Haha..... Hoe is het mogelijk??? Nou ff half jaartje in de wachtkamer en dan......
  13. Uh? En iemand binnen de club? Durf te vragen.....
  14. Oké....mwah is te overzien.... enne hoe kom ik aan de software van de metal?
×