Jump to content
Fiestaclub.nl

Roooney96

Active users
  • Content count

    50
  • Joined

  • Last visited

About Roooney96

  • Rank
    Fiesta Wannabee

Previous Fields

  • Voornaam
    Jeroen
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Roooney96

    Bumpers Mk7 vs Mk7.5

    Past niet, koplampen hebben een andere vorm
  2. Roooney96

    Kosten distributieriem.

    @Tommie2110 nee bij een universele garage
  3. Vandaag even na zo'n 17k km's mijn olie + filter vervangen. Kan het zijn dat hij serieus wat vlotter lijkt? Of is dit puur een placebo effect hahaDe vorige keer merkte ik er weinig tot niets van.. Nu lijkt hij echt meer pit te hebben. Ik zat te denken aan de variabele cam timing die op olie werkt...
  4. Roooney96

    Kosten distributieriem.

    Ik heb laatst voor €484 (incl. btw) laten doen. Dat was met alles er op en er aan (dus ook waterpomp, poelie, koelvloeistof, multiriem) Dan heb je een beetje een richtprijs. Riem was van Gates trouwens. Edit: Gaat om een 1.6 Ti-vct
  5. Roooney96

    De 7.5 ST200 van Peter

    Ahh jammer haha, dat had het wel helemaal afgemaakt Ja daar zou ik ook niet goed van worden om hem dan te laten staan...
  6. Roooney96

    De 7.5 ST200 van Peter

    Wat een verschijning is dat toch.. Vooral van de achterkant op de diffuser ziet die kleur er heel gaaf uit Weet je al welk kenteken je krijgt? (met of zonder ST haha)
  7. Roooney96

    Fiesta St Performance Blue

    Oh wacht, dat klopt inderdaad.. Zat te denken aan 114i haha. Dat is geen verkeerde combinatie: (relatief) laag verbruik, lekker vermogen, achterwielaandrijving, BMW interieur vs Ford en M-styling in een schitterende kleur! Dat maakt wel jaloers Veel plezier ermee!
  8. Roooney96

    Fiesta St Performance Blue

    Netjes, is dit die 1.4 die gechipt is naar 220? Die heb ik ook een aantal keer voorbij zien komen. Zien er heel netjes uit die generatie 1 series
  9. Roooney96

    Welke auto wax?

    Ik gebruik poorboys natty's paste wax (zijn verschillende varianten afhankelijk van de kleur auto die je hebt): https://www.carclean.com/nl/natty-s-paste-wax-black-235ml.html deze breng ik met de hand aan, blijft niet langer dan 3 maanden zitten wanneer je hem elke week wast. Maar zorgt wel voor een mooi diepe glans. Ik heb voorheen ook vloeibare wax gebruikt: https://www.carclean.com/nl/liquid-insulator-wax-no-845-473ml.html Was makkelijk met polijstmachine aan te brengen en bleef lang zitten. (maand of 5) Polijsten met de hand zie ik geen heil in... Dan moet je wel heel veel uren besteden om enigszins resultaat te krijgen. Trouwens voor een polijstset ben je 'maar' ong. 200-300 kwijt, dat kost 1x naar een detailler brengen ook. Kleien, twee staps polijsten en waxen kostte me dan wel weer 7 uur van mijn dag haha. (Voor het polijsten gebruik ik alles van monello). Wanneer je een 'dual-action' polijstmachine koopt kan er overigens niet zoveel fout gaan. Wat je ook doet, ik zou in ieder geval aanraden om de auto een keer volledig te kleien voor dat je met allerlei pads en doeken intensief gaat wrijven op je lak.
  10. Roooney96

    Ford Fiesta Frozen White Hot Hatch Edition

    Mooi nieuws! Weet je wat er allemaal gedaan is bij de revisie?
  11. Ik zou even je gasklephuis schoonmaken, misschien dat het dan al verholpen is. Wanneer heeft 'ie verder voor het laatst bougies gehad?
  12. Roooney96

    Fiesta MK7 2009

    Is dit toevallig een Duitse van oorsprong? Daar hebben ze heel veel verschillende kleurencombinaties en opties die in NL nooit geleverd zijn volgens mij. Inderdaad even dit checken, als je verbonden bent gaat er een blauw lampje branden rechts onder bij je display. Als je wel verbonden bent is het waarschijnlijk een kwestie van een aantal keer op je aux knop duwen (daarmee 'scroll' je door verschillende input kanalen) Links bovenin je display zie je dan als het goed is BT verschijnen.
  13. Roooney96

    Pookhoes vervangen.

    Je haalt eerst het plastic deel dat om je pookhoek heen zit los. Die zitten met klipjes vast (op de 4 hoeken voornamelijk). Die klipjes zijn klote, je krijgt ze bijna niet los zonder ze te breken, niet te bang zijn die kun je desnoods weer gewoon eraan lijmen. Als dat plastic los is begin je linksom aan je pookknop te draaien tot het hele ding eruit komt (dus pookknop, hoes en plastic surround). Dan draai je hem gewoon om en vanuit binnenuit zit er een tiewrap om de pookknop. Zo bevestig je de hoes ook aan de knop, draait het eerste stukje hoes om en steekt daar de knop in. Dan vanuit binnenuit een tiewrapje om de knop (met de hoes ertussen).
  14. Juist dat is hem haha Ten eerste een lekkere stijging in koppel en het vermogen blijft mooi lineair doorlopen bovenin! Het zou kunnen dat je het schommelende koppel voelt bij de toeren die je beschrijft, dat komt wel enigszins overeen. Maar dat is lastig te zeggen. Heb je al eens geprobeerd om de airco uit te zetten?Ik merk persoonlijk nogal een verschil met dit weer als de airco volle bak staat te blazen (lijkt alsof 'ie inhoudt)
  15. Stottert hij consequent bij het zelfde toerental? En heb je een dyno grafiek gekregen? Als het aan de map zou liggen dan zou je het in theorie ook daar op moeten zien. Mijn metal heeft bijvoorbeeld een dipje in zowel koppel als vermogen bij ongeveer 3000 toeren, en dat voel je ook als je hem vanuit lage toeren helemaal doortrekt. Nou heeft jou ecoboost een hele andere vermogenscurve. Als ik zo een standaard 1.0 100pk bekijk, begint het vermogen na ong. 2700 toeren minder snel te stijgen en nog belangrijker het koppel zwakt af. Misschien heeft de map een bestaande dip in koppel een beetje uitgelicht
×