-Hans-

Active users
  • Content count

    22
  • Joined

  • Last visited

About -Hans-

  • Rank
    What's a Fiesta ?
  • Birthday 21-06-70

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zoetermeer

Previous Fields

  • Voornaam
    Hans
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

317 profile views
  1. Bij mijn auto staan de hoofdsteunen ook zo schuin. Inderdaad een vaste gekantelde positie en alleen in hoogte verstelbaar. Misschien dat mijn rugleuning iets schuiner staat?
  2. Nee hoor, geen ST. Heb inmiddels een set 15" wielen van forumlid MRO overgenomen. Morgen komen de winterbanden binnen. Mooi op tijd gezien het koude weer.
  3. Ik heb je een PB gestuurd.
  4. Verschil is te verwaarlozen lijkt me. Waar het me om gaat is dat de auto verlaagd is. Sommige drempels zijn nu al lastig en te kleine wielen zouden dat alleen maar erger maken. Vandaar dat ik extra info hier zocht.
  5. Hoi George, ik snap niet zo goed waarom de 55 band niet goed is. Continental heeft de gewenste winterband niet in 50 serie. Ik heb de banden ingevoerd in een online calculator voor de afrolomtrek. Die geeft aan dat het geen probleem hoeft te zijn. Ondanks die calculator zoek ik hier toch even bevestiging.
  6. Er zijn al heel wat topics over banden keuze, toch wil ik voor de zekerheid mijn vraag ook maar even stellen. Op dit moment onder m'n Fiësta: 205/40 R 17 84 V extra load Conti Sport Contact. Dit zijn zomerbanden. Graag wil ik winterbanden kopen van Continental ContiWintCont TS 860 in de maat 195/55 R15 85H. Mijn Fiësta is verlaagd met een Eibach-set. Kan ik de genoemde winterbanden zonder problemen onder de auto plaatsen of kom ik dan nog lager te liggen? Alvast bedankt voor het meedenken! Gr Hans
  7. Prachtige auto!
  8. Prachtig, ik heb exact dezelfde. Alleen de mijne is verlaagd bij Mebu. Veel rijplezier!
  9. Ik geloof je gelijk Razer. Daarom hield ik ook een slag om de arm met mijn berichten.
  10. Geen afwijkende kleur rook uit de uitlaat maar wel olieverbruik? Dat klinkt mij heel raar in de oren. Als de zuigerveren kapot, vast zitten of versleten zijn dan komt de olie toch in de verbrandingskamer en wordt daar verbrand en verlaat de motor via de uitlaat? Dan moet je dat toch zien achter de auto? Ik zou zelfs verwachten dat de motor slechter gaat lopen door olieafzetting op bougies, kleppen en zuigerkop.
  11. Ik heb niet de wijsheid in pacht maar denk graag mee: Als je auto zoveel olie verbruikt dan zou je dat moeten terugzien in de uitlaat. Overmatig roken (blauwe walm) uit de uitlaat wijst over het algemeen op olieverbruik. Heeft jouw auto dat ook? Zuigerveren zouden een oorzaak kunnen zijn. Daarnaast zijn klepseals ook verdacht, olie die uit het carter naar de kop wordt verpompt loopt dan via de klepstelen in de verbrandingskamer en wordt daar netjes verbrand. Theoretisch is de koppakking ook verdacht. Er zou een verbinding ontstaan kunnen zijn tussen oliekanaal en verbrandingskamer. Mochten het de zuigerveren (olieschraapveren en compressieveren) zijn zou je dat dan kunnen herkennen in een hogere carterdruk? Dan zou de druk uit de cilinder in het carter kunnen komen en daar voor hogere druk zorgen? Dan zou je dat moeten zien/horen bij je carterventilatie. Als laatste geen van bovenstaande opties maar een lekkage van olie naar bijvoorbeeld je koppelingshuis?
  12. Lijkt alsof het interieur nat is of is geweest. Heeft de auto in het water gelegen?
  13. Het lijkt me wel leuk om daar even te komen kijken. Al is het maar voor een paar uurtjes.
  14. Ik heb geen ervaring met evenementen dus ben heel benieuwd hoe zo'n dag verloopt. Hoe laat begint het en tot hoe laat duurt het evenement? Kan je weg wanneer je wilt, of is het dan handiger om als bezoeker te komen?
  15. Ik schat in dat dat niet past...