Jump to content
Fiestaclub.nl

Matti

Active users
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

About Matti

  • Rank
    Fiesta Wannabee

Previous Fields

  • Voornaam
    Matthieu
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK4
  • Kleur
    Groen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Matti

    hilbert(ford fiesta 2000)

    Succes met de wissel inderdaad! Moet goed te doen zijn in een weekend. Ben zelf er wat langer mee bezig geweest, maar moest dan ook kabelboom, benzinepomp, uitlaat etc veranderen omdat er een groter blok in ging. Wat extra handen is wel prettig met uitbouwen en terug er in wurmen.
  2. Geen idee hoe t bij moderne Fords werkt (mijn '98 Fiesta is de jongste auto die ik ooit heb gehad, dat krijg je als je in de gezondheidszorg werkt), maar is t niet n kwestie van koelvloeistof er uit (waarschijnlijk via aftapplug radiateur), reservoir leeg, vervangen, vullen met vloeistof en dan goed ontluchten?
  3. Matti

    Lak problemen

    Onderdelenlijn.nl? Kan je in de voorraad kijken, ipv dat je zoekopdracht uit zet. Staan diverse in de groene kleur die je zoekt, maar veel van t mk5 type (dus past niet). Maar heb maar vluchtig gekeken gisteren (was n uurtje of 5 bezig met vervangen koelvloeistof temperatuur sensor én sender, alsmede aanleggen van cold feed naar mijn luchtfilterhuis). Dus mogelijk dat er ook nog n mk4 tussen zit.
  4. Matti

    Lak problemen

    Ivm met een aanrijding (en de rare neiging om mijn mk4 om te bouwen naar n mk5/Puma, inmiddels zitten er niet heel veel Fiesta onderdelen meer op: achteras, pomp, blok, v-bak, vering, stoelen zijn allemaal van Puma, remmen van een Fusion, radiobediening van n Focus etc etc) houd ik al 2 jaar marktplaats in de gaten voor donorauto's: er komen met regelmaat Fiesta's in onze kleur voorbij. Even afhankelijk van hoever je wil rijden/waar je woont, lijkt me dat je vlot moet kunnen slagen voor n motorkap in kleur.
  5. Matti

    Lak problemen

    Ik vermoed dat je dezelfde kleur groen hebt als ik (Ocean green, '98). Bij de mijne is t dak nog goed, maar brokkelt de lak van de (originele) dakspoiler. Begon met een klein plekje, maar wordt elk jaar erger. Aangezien mijn Fiesta sinds n aanrijding n half jaar terug een tricolores Ford is geworden (zwarte bumpers en plamuur achterscherm), maakt me die spoiler niet meer zoveel uit: komende zomer spuit ik de reservespoiler zwart, staat t nog n beetje bij elkaar. Voor economische waarde hoef je t dus niet te doen, als je een beetje handig bent (en je t uiterlijk belangrijk vindt) met spuitbus zou je t dak kunnen spuiten of plastidippen.
  6. Hoera, gelukt! Schakelstang letterlijk maar 3 mm verschoven (nu alles netjes op de markeringen die ik voor de wissel had gemaakt, ik had t dus de 1e keer al goed kunnen doen, zucht) en presto: in 5 minuten tijd de 5e en achteruit versnelling werkend gemaakt. Hoefde dus niet de hele blokkeer-in-4e-versnelling procedure te doorlopen. Fiestaatje rijdt goed, jippie! Nu verder met accessoires: cold feed air box à Ford Racing Puma (modificatie van huidige reserve luchtfilterhuis waar ik al aan begonnen ben) en veerpootbrug, lekker sleutelen en genieten?.
  7. Hoi Jur, Dankjewel voor de uitleg, ga vanmiddag een poging doen op de brug, toch iets makkelijker dan voor aan de straat:). Uitlijnen staat inderdaad op de planning. Mijn stuur stond scheef na de aanrijding. Ik heb gewacht met uitlijnen tot na de motorwissel, ivm opnieuw bevestigen van subframe, montage nieuwe draagarmen en andere veren.
  8. Inderdaad bedankt, Dick, voor de uitleg over t plaatsen van foto's! Blok loopt inmiddels goed, maar merk dat radiateur niet aanslaat en ook t dashboard de temperatuur van t blok niet registreert: vanavond "even" thermostaat en temperatuur sensor vervangen. Ook onhandig, ik heb geen 5e versnelling meer en nog onhandiger, geen achteruit. Kan iemand wijs uit de procedure van Haynes mbt het afstellen van de schakelstang (denk dat t probleem daar zit)? Ik snap dat ik iets zijn "4" moet zetten (die versnelling heb ik gelukkig) en er wordt gerept over een "selector shaft", is dat t stuk op de bak waar de stang in valt? Heeft er iemand ervaring met afstellen van de schakelstang toevallig?
  9. Poging 2 (gaat best lekker) https://imgur.com/a/ZPbZj
  10. Nou vooruit dan maar, poging nr 1 (bij 10 stop ik met proberen:) https://imgur.com/a/hyi57 @Bnz: ik verbaas mezelf de laatste jaren. Heb eerst 20 jaar motor gereden (noooit zelf aan gesleuteld) en door 2 operaties gedwongen een verroeste auto (Twingo, want goedkoop) te kopen 4 jr geleden. Daarna moest ik wel elke maand aan de bak met sleutelen (auto was zo slecht). Na 2 jr was ik de auto beu, maar besmet met het sleutelvirus. De Fiesta had goed moeten zijn toen ik m kocht, maar bleek motorisch slecht. Dus dit plan had ik al twee jaar en nu de stoute schoenen aangetrokken, vooralsnog met positief resultaat?.
  11. Een project verhaal was logischer geweest, maar door complete digitale onkunde kan ik nog steeds geen foto's uploaden. Dit echter wilde ik jullie niet onthouden: mijn Fiestaatje heeft sinds vandaag een nieuw (en hopelijk gezonder) hart! En andere motorbekabeling, computer, uitlaat over de hele lengte, vering, brandstofpomp, nieuwe draagarmen, radiateur, distributieriem en waterpomp etc etc. Ben de afgelopen maanden in mijn schaarse vrije tijd druk bezig geweest met t strippen van een Puma en vandaag voor t eerst t nieuwe blok gestart, sleutel om en....niets. Heb de startmotor van de Fiesta over moeten bouwen en was vergeten de massakabel goed vast te zetten?. Dat eenmaal gedaan, kwam t blok meteen tot leven. Nu nog wat kleine dingetjes oplossen (koelvloeistof lek bij aansluiting nieuwe radiateur, wielkast afdekking past niet icm nieuwe luchtinlaat, mijn stuur staat niet meer recht?) en dan kan ik weer de weg op. Tenminste, nadat bumper en koplampen teruggezet zijn. Ik weet niet wie in godsnaam blok, motorbekabeling, brandstofpomp en vering in een weekend over kan zetten, ik heb er veul langer over gedaan (ondanks 2 linkerhanden, bouten die vastgerot zaten in fusee en flexibel stuk uitlaat, gebrek aan technisch inzicht etc). Maar t is me gelukt, dus ik ben best trots (vandaar dit hele verhaal ook). Fiestaatje heeft best lang op assteunen gestaan, maar komende week maak ik de wegen weer onveilig (natuurlijk wel éérst een remmen- en vering upgrade uitgevoerd). Daarna (als t wat warmer is) verder met de buitenkant: nieuw achterscherm er op laten lassen, bekabeling mistlampen aanleggen etc. Vrolijke groetjes, Matti.
  12. Hoi Pascal, Zwart / groen en zwart / geel is je massa. De rest heb ik foto's van gemaakt, maar kan ze niet plaatsen, zie pm. Wordt tijd dat mijn dochter photobucket aan mij uit gaat leggen
  13. Hoi Pascal, De 6000CD rds EON cd speler uit t zelfde tijdperk als je Fiesta (geleverd oorspronkelijk in oa Puma, Focus en ik heb er zelf 1 laatst uit n Mondeo gehaald op de sloop) past en is dus even groot als je 5000 cassette speler. Heb wel t schema voor de pinnen aan de achterkant van n 6000 (als je die gaat plaatsen), voor de bedrading lijkt me dat Haynes uitkomst moet bieden. Ik ga even kijken wat daar in te vinden valt.
  14. Matti

    Radio code kwijt

    Zo, radio werkt...en waarmee ik helemaal happy ben: bediening op de stuurkolom (net onder richtingaanwijzer) werkt ook! Had ik afgekeken op Engels forum, de stuurbediening van een Focus 1 werkt op de nieuwere Ford 6000 radio...die weer in mijn mk4tje past
  15. Matti

    Radio code kwijt

    @Willem, Super bedankt voor de code, mijn radio werkt weer. Demper zit er inmiddels ook onder, nu nog wat illegale verlichting verwijderen en dan kan dinsdag de apk gedaan worden.
×