Jump to content
Fiestaclub.nl

x3ro

Active users
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

About x3ro

  • Rank
    What's a Fiesta ?

Previous Fields

  • Voornaam
    Martijn
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK6.5
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Het is bij mijn weten beiden niet helemaal correct, echter zit Razer dichter bij de waarheid. V-Power is een 95 met additiven welke zich als een 98 gedraagd. En dat is iets waar mijn mapper het zelf ook mee eens is. In hun documentatie omtrent de remap van mij: Best suited to 99 octane such as Shell V-Power and Tesco Momentum.
  2. Zelf tank ik altijd Shell V-Power of vergelijkbaar en wanneer geen V-Power achtige beschikbaar, dan tank ik 98. Enige reden hiervoor is dat de auto door DS gemapt is in verband met andere nokken en hun map voor V-Power/98 is. Zoals eerder aangehaald zou ik zonder "snelle" motor ook geen V-Power/98 tanken.
  3. Mountune heeft op het moment de 12 days of Mountune lopen waarin elke dag andere producten in de aanbieding zijn. Kwam het toevallig tegen en vandaag tot 12:00 is alles voor de MK6 Fiesta en de MK7 Fiesta met 15% korting, dus misschien interessant voor leden die wat spulletjes op het oog hadden. Zelf bijvoorbeeld de catback uitlaat voor de MK6 besteld aangezien die normaliter enorm slecht te krijgen zijn en naar de exacte specificaties van Mountune zelf gemaakt worden speciaal geënt op de MK6. Verder nog mensen die iets besteld hebben of dit nog gaan doen? kortingcodes zijn overigens via hun blog te zien: http://www.blog.mountune.com/index.php/component/k2/item/161-12-days-of-mountune-day-10
  4. Dat was ook een puntje bij mij Glenn. Alleen in Engeland kom je mensen tegen die met die nokken rijden en op een gegeven moment gewoon de knoop doorgehakt. Het is en blijft immers grotendeels mijn hobby, dus er maar gewoon voor gegaan. Welke handheld van DS heb je? Want de Hyper-R map waar iedereen zo lovend over is, is vrij nieuw maar ze kunnen jou deze gewoon toe mailen. Inlaat is niet nodig en tenzij je voor het geluid gaat/een goede prijs krijgt, zou ik de Cosworth inlaat ook niet plaatsen omdat je er alleen meer koppel mee kwijtraakt onderin. Naar wat ik gelezen heb zijn ze gewoon niet gemaakt voor de 2.0 duratec. De enige inlaat die ik zou plaatsen mocht ik hem kunnen krijgen is die van Mountune. Door de langere runners ga je er alleen maar op vooruit itt de Cosworth inlaat waar je alleen bovenin winst boekt. Mocht je interesse hebben in hoe de auto loopt, ik mijn mij te herinneren dat je van Maastricht bent. Ben zelf met de Fiesta het aanstaande weekend weer bij mijn ouders over de vloer in Maastricht. Zouden eventueel wel ergens kunnen meeten.
  5. Die nokken merk je enorm goed(is dan wel icm DS map). Als hij warm is en stationair loopt is hij een beetje onrustig en hoor je ook een lichte "brapbrapbrap" uit de uitlaat. Wegrijden is voor mij net zo makkelijk als voorheen, koppeling laat ik echt maar marginaal later opkomen. Filerijden gaat ook nog steeds bijna net zo makkelijk. Het tokkelen in z'n 1 of 2 met +/-1000rpm lukt ook nog steeds. Wanneer ik nu eens goed op het gas ga is hij tot ongeveer een 4500 vergelijkbaar met een normale ST, kom je daarboven krijg je een serieuze extra duw in de rug ten opzichte van standard. Ook sterft hij nu niet meer zo af als je voorbij de 6000rpm komt. Hij blijft echt stappen maken tot een stuk voorbij de 7000rpm. Verbruik valt mij verder mee. Heb nu sinds de ombouw een dikke 1000km gemaakt met een verbruik van tussen de 8.7 en 9.2 liter/100km.Dat is dan gecombineerd met aardig wat spits en fileverkeer. Hoe ervaar jij het verschil door het spruitstuk? Meer vermogen over het complete toerenbereik?
  6. x3ro

    Milltek flexi pipe

    Ook wellicht geinteresseerd als tussenstap. Prijs vast? Want bij PS is hij ex verzenden 't zelfde.
  7. Goed om te horen dat 't merkbaar meer vermogen levert, wordt mijn volgende mod nu na de Newman Cosworth spec nokken. Volgens mijn monteur zou het spruit ook verreweg het meeste rendement opleveren wanneer je het vergelijkt met een sportcat of catback systeem.
  8. Maar even het stof hier wat eraf blazen want ik krijg net een diagnose van mijn monteur. Om te beginnen is 't honen gelukkig niet nodig. Wel zaten de veren aardig vast in de zuigers dus veel hebben die niet meer gedaan. Verder was er ook wat slijtage te zien aan de drijfstanglagers, dus die worden meteen vervangen door uprated spul van ACL. Verder worden buiten de veren dan voor de zekerheid nog de klepseals vervangen. Verder via via een set Cosworth 200spec nokkenstokken weten te bemachtigen onder het mom van het ligt toch open. Om het geheel verder af te maken levert dreamscience hun nieuwe stratagem met een map specifiek op hetgene dat er gedaan is. Afhankelijk van wanneer alles binnen is wordt het met veel geluk nog voor het weekend. Anders even rustig geduld hebben. In ieder geval blij dat de boosdoener gevonden is en er verder niet gehoond hoeft te worden. Foto's van tot het eruit trekken van de zuigers zijn hier terug te vinden: http://imgur.com/a/JM8sY
  9. Je hebt complete sets met wiseco zuigers en k1 drijfstangen voor 'n kleine 900 pond. Gezien de gunstige pond zit je dan net over de 1000 euro exclusief verzenden. Wanneer je de zuigerveren alleen gaat vervangen ga je al snel richting de 1700/2000 euro voor onderstaande + arbeid: Nieuwe koppakking, kopbouten, klepdekselpakking, zuigerveren, drijfstanglagers, carterpanpakking en nog wat randspul Als je dan voor niet enorm veel meer er een complete upgrade van kan maken is 't naar mijn idee zon gekke optie niet. Vooral als je je bedenkt dat je dan een "vers" blok hebt met als het goed is meer marge. Verder lijken die Wiseco zuigers ook gebruik te maken van iets andere veren. Tot op zekere hoogte ben ik van het doen wat goed is en niet doen wat goedkoop is. Dit moet in de eerste plaats goed opgelost worden, wat dat naderhand kost is een tweede, vooral als je ziet dat de goedkoopste optie al zo goed als 2k is.
  10. En het opbouwen van een kaal blok zou een "veiligere" keuze zijn als het reviseren/upgraden van het huidige blok? Waar tover je zo'n blok vandaan dan voor dat geld en wat voor een staat zijn deze dan? 1200 euro heb je overigens wel een set hogere compressie zuigers en K1 drijfstangen voor, dus ten opzichte van opbouwen met OEM materiaal zijn de bijkomende kosten niet wereldschokkend. Dank voor de tip Fika, helaas heeft de auto sinds hij in mijn bezit is altijd op vpower/ultimate/vergelijkbaar gelopen. Bij mij is 98 tanken "goedkoper" dan 95 aangezien ik daar net wat meer kilometers op kan maken.
  11. Waarom zou het kijken naar een andere motor meer nut hebben? Dit blok heeft net de 82k aangetikt en met een ander blok is het natuurlijk maar de vraag wat je jezelf in huis haalt. Heb natuurlijk wel iets in mijn hoofd wat 't in orde maken mag kosten en ook daar zit nog wat speelruimte op. Wat de oplossing uiteindelijk ook is, het gaat mij erom dat ik een betrouwbare auto heb. Was er met aftermarket eigenlijk vanuit gegaan dat dit probleem te ondervangen was, maar dat is dus niet het geval. Overigens waardeer ik je meedenken en input enorm Razer
  12. Dus als ik er bijvoorbeeld voor kies om aftermarket zuigers te nemen, zou dit het probleem ook niet verhelpen? Of geldt dat alleen voor de OEM Ford onderdelen gezien het inherent aan 't ontwerp is? Dat nakijken laat ik zeer zekers doen. Ben al lang blij dat ik een betrouwbaar en kundig adres heb dat ik dit toevertrouw. Motor tikt verder niet 't s'ochtends bij een koude start. Loopt verder ook mooi rond stationair. Zuipt alleen helaas enorm olie :/
  13. Het was misschien een beetje kort door de bocht gepost door mij Rene. Ik lever de auto af bij mijn garage en afhankelijk van wat er aan de auto geconstateerd is gaan er nu al meerdere stemmen op voor de zuigerveer als veroorzaker van het probleem, zodoende het vermoeden. Hij geeft zelf aan alles grondig na te lopen alvorens een probleem vast te stellen en bijbehorende spullen te bestellen en daar heb ik bij hem alle vertrouwen in. Voor mij komt het er uiteindelijk op neer dat wat het probleem is (seals, zuigerveer, iets anders) dat dit gewoon opgelost moet gaan worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling klakkeloos met de zuigers aan de slag te gaan als dat niet zeker weten het probleem is. Aan de andere kant ben ik met auto's altijd van mening dat je beter een keer meer geld er tegenaan kan gooien en van alles af kan zijn, dan rond lopen leuren met potentiële problemen.
  14. Dank voor de info Razer. Gezien ook de input van diegene waar ik altijd alles in onderhoud heb, ga ik er op het moment vanuit dat het de veren zijn. Dinsdag aanstaande wordt hij gebracht en trekt hij alles uit elkaar om na te lopen. Van daaruit worden vervolgens de benodigde onderdelen besteld. Gezien drijfstangen toch los moeten worden meteen de drijfstanglagers ook meteen meegenomen. Omtrent het veroorzaken van het probleem zijn verschillende zaken terug te vinden. Zo zou het veroorzaakt worden door het feit dat de zuiger de veer vast doet klemmen. Is het dan met OEM onderdelen niet wachten tot het blok weer open kan voor de volgende keer?
  15. Dankjewel voor het meedenken Hans! Dat wordt altijd gewaardeerd. Het blok zelf (zowel motorruimte als van onderen) is helemaal droog, dus geen externe lekkage. Heb ook iemand achter mijn auto laten rijden om te zien of deze rookt bij gasgeven of gas los, dit is ook niet het geval. Ook heb ik geen "mayonaise" in de top van de kvs zitten dus een koppakking lijkt mij ook niet het geval. Zou dat bij de carterventilatie na een lange rit hoorbaar moeten zijn? De gok van mijn monteur was namelijk ook de zuigerveren, gezien hij van het ene op het andere moment echt olie is gaan verbruiken. Overigens kom ik ook van meedere Ford fora verhalen tegen van plakkende zuigerveren dit veroorzaakt worden door het ontwerp/material van de zuigers? Iemand die hier wat meer van weet? Want als je dan weer het risico loopt om na x km met hetzelfde problem te zitten vanwege de zuigers, is het verstandiger een andere oplossing te zoeken/aftermarket zuigers? Ik heb nog tot volgende week dinsdag om wat verdere informatie te verzamelen. De 25e gaat 'ie naar de garage en word het blok open getrokken en bekeken waar het probleem in zit. Afhankelijk van wat er aan de hand is worden de onderdelen besteld en vervangen. Als alles toch los gaat worden de drijfstanglagers ook meteen preventief gedaan.
×