FiKa

Fiestaclub +
  • Content count

    295
  • Joined

  • Last visited

About FiKa

  • Rank
    Fiesta Senior

Contact Methods

  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grijpskerke

Previous Fields

  • Voornaam
    Jan
  • Auto
    Anders
  • Type
    Niet bekend
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

1465 profile views
  1. Volgens mij zit die extra waterpomp er standaard op, die van mij stond in de showroom en daar zat het er al op, zonder trekhaak. Ook de vorige Fiesta had die pomp al, ook zonder trekhaak. Op beide Fords heb ik toen een trekhaak bijbesteld. Naar mijn idee, zit die pomp enkel alleen om de turbo te (na)koelen.
  2. Dat zal wel zo horen, om de turbo te koelen. Maak je er maar niet druk om. Er zijn ook auto's, waar de ventilator na ijlt.
  3. Als je genoeg remvoering hebt, dan kan lichtjes opschuren al voldoende zijn, of je remcilinder is lek, dan moet wel remvoering vernieuwen en uiteraard de remcilinder.
  4. Ik ben gisteren in de garage geweest voor een beurt van de B-max, kon er opwachten en natuurlijk even de nieuwe Fiesta bekeken. Daarna even de documentatie ingedoken en viel mij op, dat de koppel van de turbo motoren redelijk bij elkaar in de buurt bleven. De 100- en 125pk hebben allebei 170Nm koppel en de 140pk 180Nm, dat valt mij toch wel een beetje tegen. Ik had van de 40 versie toch wel meer koppel verwacht. Hieruit blijkt weer dan tuning loont. Dan heb je meer pk's en vooral meer koppel en waarschijnlijk ook goedkoper. Gisteren ook nog een Focus rijder lekker gemaakt over tuning en na een positief verhaal van de dealer, zal hij dat waarschijnlijk ook gaan doen, ook vanwege de koppel verhoging.
  5. Die van mij heeft 1,5 jaar uitgehouden en tot moest ik Ford assistance bellen, met een booster gestart en daarna naar de garage gereden en hebben ze een nieuwe accu ingezet.
  6. Ik ben niet meer met de B-max naar schiphol geweest, want de accu was leeg, later bleek dat de accu defect was. (productiedatum van de B-max is mrt. 2016) Er zit nu een nieuwe accu in en heb gelijk gevraagd naar mijn bevindingen van de navigatie. De verkoper zei het volgende; Als de melding van verkeersstoring" komt, dan druk je op NAV knop, daarna kies je ROUTE en daarna OMLEIDING. Wat daarna moet weet ik niet, maar ga het uitvinden. Of dit éénmalig is, of bij elke melding moet je de voorgaande tappen volgen weet ik ook niet. Het is wel omslachtig. Wordt vervolg
  7. Harry en Ron, bedankt voor jullie informatie en ben gelijk aan het zoeken geweest. Hieronder de bevindingen. Navigatie; Dynamisch staat bij mij aangevinkt en als ik op traffic druk dan verschijnt inderdaad een hele lijst met meldingen, maar waarom stuurt hij mij dan wel de file in? Kan het ook te maken hebben dat de radio op RDS regionaal stond? Radio; Ik heb geen DAB+ radio, kan alleen kiezen tussen FM, FM-AST, AM en AM-AST. Maar waarom krijg ik dan wel DAB+ Rijnmond? Ik ga morgen naar Schiphol en heb nu RDS regionaal uit staan, ben benieuwd wat dan met de zenders gebeurt, of hij ze vasthoudt of niet.
  8. Beste clubleden, Ik heb het idee dat de navigatie de file's niet ontwijkt, maar dat je gewoon achter in het rijtje moet aansluiten. Ik heb het uitgeprobeerd met een TomTom Go500 en die stuurt je om de file heen. De file was 15km. En na 5km(gewijzigde route van de TomTom) probeer de B-max navigatie je nog terug te sturen naar die file. Hebben jullie dat ook, of is mijn navigatie niet goed (SD kaart van 2106) Heeft de Radio RDS, want als ik Zeeland uit ben, ben ik mijn zenders kwijt behalve Sky Radio. Als ik in de buurt van Rotterdam ben heb ik ineens DAB+ van Radio Rijnmond. Ik probeer de navigatie en de radio te snappen, maar na een 3/4 jaar ben ik er nog niet achter hoe het werkt. Wel de bediening maar niet de software wat er achter/in zit. Misschien kunnen jullie mij meer informatie geven, want volgende week gaat hij naar de garage voor z'n 1ste beurt, daar heb ik dit ook al aangeven. Met evt. jullie informatie sta ik wat sterker, mocht er iets niet in order zijn.
  9. Nee, de B-Max heeft een vlakke vloer en de steunen zitten onder de rugleuning en het gedeelte waar het slot zit. Het afdekplaat bij het slot en de steun van de vloer is één geheel.
  10. Ja hoor.
  11. Ik heb wel belangstelling.
  12. Ik had een Fiesta 100pk van 2014 (productiedatum 2012, A-label)) en die had ook een lange differentieel verhouding. Bij 130 (op de teller) draaide de motor 2900 toeren. 5-bak
  13. Denk toch dat je een nieuwe bumper moet kopen ( of via een sloopbedrijf). Tegenwoordig kunnen ze bij schade herstelbedrijven heel goed kunststof repareren, misschien is dat ook een optie. Goedkoop zal het niet worden.
  14. Lijkt wel op velgen van een escort RS?
  15. Slijtage van de koppeling heeft niks te maken met de synchromesh ringen, zolang de koppeling volledig wordt ontkoppeld. Bij slijtage van de koppeling komt het moment van ontkoppelen hoger te liggen al zal je daar in de praktijk weinig van merken. Levensduur van de koppeling wordt ook weer bepaald door je rijstijl, 200.000km moet je kunnen halen bij een normale rijstijl. Als je veel met aanhangers rijd dan wordt de levensduur van de koppeling korter, maar dat lijkt mij duidelijk. Synchromesh ringen heeft inderdaad niets met Tuning te maken, want de krachten worden overgebracht door middel van de tandwielen. Je kunt je afvragen hoe strek zijn de tandwielen, kunnen die de krachten aan na tuning. Ik ben er niet zo bang voor, want je hebt altijd een marge.