Jump to content
Fiestaclub.nl

FiKa

Fiestaclub +
  • Content Count

    360
  • Joined

  • Last visited

About FiKa

  • Rank
    Fiesta Senior

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grijpskerke

Previous Fields

  • Voornaam
    Jan
  • Auto
    Anders
  • Type
    Niet bekend
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

1926 profile views
  1. FiKa

    Hoog verbruik

    De Fiesta mk7.5 van productiejaar 2012 tot (weet ik niet) hadden een andere versnellingsbak(met een langere eindoverbrenging),het was een toen een A label Fiesta. Deze had ik zelf nieuw gekocht in 2014. Daar kan zit het verschil in Autoweek gebruikers zitten, waaronder ik er 1 van ben. Ik haalde met gemak 1:20 op 80 en 100km wegen. Daarna zijn er versnellingsbakken gemonteerd met een kortere eindoverbrenging, waardoor de motor meer toeren maakte en het verbruik is gestegen, dat is mij verteld door de verkoper. Daar kan dus ook een verschil in verbruik zitten.
  2. FiKa

    Fiesta ST 2014

    Als het goed is, zit onder je stoel een zwarte connector met draden en die is dan van je airbag, of er kan meerdere connectors zitten, dan kan het ook van stoelverwarming zijn als die er op zit.
  3. FiKa

    Fiesta ST 2014

    Het kan van je airbag zijn, als je de stoel helemaal voren doet kun je vanaf de achterkant bekijken.
  4. @pieter, Bij 213, zit je dan tegen de toerental begrenzing aan?
  5. @Marcel, denk toch dat je wat moeten laten checken, zo slecht wat jij omschrijft hoeft echt niet. Ik heb ook Escorts gehad en nooit problemen gehad met versnellingsbakken en schakelen als de beste, zelfs de Focus die ik heb gehad, was de achteruit gesynchroniseerd.
  6. Probleem 1, als er een koelvloeistof lekkage is, dan moet het rood uitslaan, want koelvloeistof is bij Ford rood van kleur. (althans ik weet niet beter, alle Fords hadden bij mij rode koelvloeistof) Probleem 3, moet je toch echt in de koppeling zoeken, je moet onder het rijden naar 1 kunnen schakelen, is altijd al bij Ford geweest. Ford heeft de beste schakelende bakken en als het niet soepel gaat, dan is er ergens een probleem. Het lijkt mij wel een beetje raar dat een monteur zegt, dat het koppelingsvloeistof niet op max. moet staan, je kunt zelf even controleren door de koppelingspedaal in te drukken en het niveau dan controleren of er dan nog genoeg in zit. Een goeie monteur/garage vullen de potjes altijd tot het max. het maakt niet uit of de motor wel of niet draait, als er lucht in de leidingen zit dan komt de koppeling niet los. Als ik de foto van probleem 1 goed bestudeer, dan denk ik, dat de leiding naar de koppeling lek kan zijn. Veel succes
  7. FiKa

    De beste wensen 2019

    Fijne feestdagen en een voorspoedige 2019, en dat we weer veel van dit forum mogen genieten en leren.
  8. FiKa

    Achterlichten bij dagrijverlichting

    Ik ben bij het autorijlessen niet geleerd om overdag verlichting te voeren, toen vonden ze het nog brandstof verspilling, bij de rijlessen in dienst moest je wel met verlichting rijden. Als ik door een tunnel rijdt dan gaat mijn verlichting automatisch aan en ook bij slecht weer, behalve bij mist, dan moet ik de verlichting handmatig aan zetten. Het grootste probleem zit in het dashboard verlichting, die brandt constant en dat zou niet moeten, maar daar is in dit forum ook al het nodige overgeschreven. Bij de laatste Focus die ik had, had ik Scandinavische verlichting opgezet en daarbij brandde het dashboard verlichting als de achterlichten ook aan stonden.
  9. @Erwin, Volgens de folder van de nieuwe Ford Fiesta heeft de 100pk en 125pk , 170Nm koppel, 140pk is volgens de folder nog niet bekend. Ik heb het dus voor een gedeelte mis. Goed dat je me daar heb aan herinnerd.
  10. FiKa

    Achterlichten bij dagrijverlichting

    Wat heb je in de zomer overdag aan achterlichten die branden? je ziet door de zon toch niet als ze aan staan.
  11. Waar ga je evt. de extra slijtage van de versnellingsbak op beoordelen? Of je nu een 100 of 125 0f 140pk motor hebt, ze hebben allemaal 170Nm. Ga je tunen, dan gaat vooral de koppel omhoog. Ik zit nu boven de 50.000km en van de versnellingsbak hoor ik niks ongewoons, en ben er ook niet bang voor.
  12. Als je gebruik van de rollenbank wil maken, doe het niet met winterbanden, die schijnen slecht tegen te kunnen. loopvak is te zacht.
  13. @jee, Bij mij is er nieuwe software overheen geschreven. Op de rollenbank is hij niet geweest, want ik had de verkeerde sleutel meegenomen want de traction control deed goed zijn werk. Ik heb na de tuning gelijk met de tuner gereden, en je merkt goed het verschil van voor de tuning. Rica maakt de software door 1 auto de tuning op maat te maken en daarna wordt het gebruikt voor andere auto's met diezelfde motor. Ik kan als ik wil, bij Rica langs gaan om het alsnog op de rollenbank te laten meten, maar voor mij hoeft dat niet, moet ik speciaal voor naar Waalwijk rijden.
  14. Ik heb bij Rica engineering €580 betaald en dat kastje kost ook nog eens €100. (kan ondertussen veranderd zijn, want bij mij is het bijna 2jaar geleden) Mijn dealer heeft al zo'n kastje, dus ik hoefde het niet aan te schaffen. Het maakt niet uit of je een 100 of 125 pk hebt, Rica heeft maar 1 software en die gaat tot 140pk en 240Nm. Vooral de koppel merk je. Ik heb vorige week nog met een Ecosport 125pk St Line gereden, maar ik miste gelijk de koppel. Ik heb ondertussen al 50.000km met de tuning gereden en nog steeds dik tevreden. De 2 jaar garantie op de tuning is bijna verlopen en heb nu nog 3 jaar fabrieksgarantie van Ford. (had 3 jaar bijgekocht.) Als je goed rekent, dan kun je beter een 100pk Fiesta kopen en laten tunen, dan hou je nog geld over t.o.v. een 125pk Fiesta.
  15. FiKa

    te hoog toerental

    Het is wel afhankelijk welke dealer je hebt, bij die van mij mag getuned worden, mits je het laat tunen waar zij zelf ook het laat tunen. Pas wel op met tunen, als je auto voor een beurt gaat, meldt dan wel bij, dat er getuned is, anders heb je kans bij een software update, je tuning software eraf is. Zij gaan er van uit, dat de 100PK ecoboost sterk genoeg is, want hij kan 180pk hebben, en daar kom je met tuning niet aan.
×