FiKa

Fiestaclub +
  • Content count

    306
  • Joined

  • Last visited

About FiKa

  • Rank
    Fiesta Senior

Contact Methods

  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grijpskerke

Previous Fields

  • Voornaam
    Jan
  • Auto
    Anders
  • Type
    Niet bekend
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

1642 profile views
  1. Dit doet Ford al jaren. Ik kwam er toen achter,omdat mijn mobiel niet was opgeladen. Ik vind het een goed systeem, als je vergeet om de binnenverlichting uit te doen of de stadslichten, dan heeft het geen gevolgen.
  2. Ik heb de Fiesta 2,5 jaar gehad en 75.000km gereden, nooit problemen gehad met de stoelen, vond in het begin wel dat zitting wat kort was, maar daar wen je aan. Ik ben zelf 187 lang en weeg 90kg. Ik deed wel de stoel 1 klik omhoog.
  3. Ik zou het lekker laten tunen door een tuningbedrijf, want dan heb je veel meer koppel. Ik heb in de Ford folders gezien dat de koppel van 100, 125 en 140 pk allemaal hetzelfde zijn, nl. 170Nm en laten tunen heb je minimaal 240Nm.
  4. Ik had bij de Focus een roetfilter die achteraf was gemonteerd en daarvan heb ik de binnenwerk eruit geboord ter grote van de uitlaatpijp. De roetfilter was nl. wel genummerd daardoor kon ik het niet verwijderen.
  5. Met het uitzetten van start/stop, pleeg je dan geen milieudelict? Ik neem aan, dat de uitstoot ook gebaseerd is op een werkende start/stop. Wie kan/mag je start/stop controleren, en evt. boetes opleggen?
  6. Deze windreflectors heb ik er al lang op. Er is wel een nadeel, de zicht op de rotondes wordt ermee wel wat minder, of je moet helderglas(plastic) nemen.
  7. EGR wegschrijven pleeg je wel een milieudelict. Weet niet of ze dat met APK kunnen zien.
  8. De Fiesta die ik had, zat ook een trekhaak onder en die was door de dealer geplaatst. De Fiesta was 100pk Titanium (2012 gemaakt, gekocht als nieuw in 2014, showroom model)en had een A label. De gewichten die je aangaf kloppen aardig.
  9. Ik neem aan, dat als je de gereviseerde neemt, ook garantie krijgt. Is dat jou €300 waard? Ook het gevoel van, als je van de sloop neemt, dan heb je bij elke kleine geluidje de gedachte van "toch niet weer" Ik zou zelf de gereviseerde nemen, want dan heb je zekerheid dat het goed is. Tenslotte zal de Ford garage geen rommel verkopen.
  10. Het kan ook de turbo zijn, want daar zitten olie en koelvloeistof ook dicht bij elkaar.
  11. Wat ik hierboven lees, ruikt naar een lekke koppakking. Het koelsysteem op druk zetten, als het dan gaat borrelen, weet je genoeg.
  12. Volgens mij zit die extra waterpomp er standaard op, die van mij stond in de showroom en daar zat het er al op, zonder trekhaak. Ook de vorige Fiesta had die pomp al, ook zonder trekhaak. Op beide Fords heb ik toen een trekhaak bijbesteld. Naar mijn idee, zit die pomp enkel alleen om de turbo te (na)koelen.
  13. Dat zal wel zo horen, om de turbo te koelen. Maak je er maar niet druk om. Er zijn ook auto's, waar de ventilator na ijlt.
  14. Als je genoeg remvoering hebt, dan kan lichtjes opschuren al voldoende zijn, of je remcilinder is lek, dan moet wel remvoering vernieuwen en uiteraard de remcilinder.
  15. Ik ben gisteren in de garage geweest voor een beurt van de B-max, kon er opwachten en natuurlijk even de nieuwe Fiesta bekeken. Daarna even de documentatie ingedoken en viel mij op, dat de koppel van de turbo motoren redelijk bij elkaar in de buurt bleven. De 100- en 125pk hebben allebei 170Nm koppel en de 140pk 180Nm, dat valt mij toch wel een beetje tegen. Ik had van de 40 versie toch wel meer koppel verwacht. Hieruit blijkt weer dan tuning loont. Dan heb je meer pk's en vooral meer koppel en waarschijnlijk ook goedkoper. Gisteren ook nog een Focus rijder lekker gemaakt over tuning en na een positief verhaal van de dealer, zal hij dat waarschijnlijk ook gaan doen, ook vanwege de koppel verhoging.