Jump to content
Fiestaclub.nl

FiKa

Fiestaclub +
  • Content Count

    344
  • Joined

  • Last visited

About FiKa

  • Rank
    Fiesta Senior

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grijpskerke

Previous Fields

  • Voornaam
    Jan
  • Auto
    Anders
  • Type
    Niet bekend
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

1856 profile views
  1. FiKa

    te hoog toerental

    Het is wel afhankelijk welke dealer je hebt, bij die van mij mag getuned worden, mits je het laat tunen waar zij zelf ook het laat tunen. Pas wel op met tunen, als je auto voor een beurt gaat, meldt dan wel bij, dat er getuned is, anders heb je kans bij een software update, je tuning software eraf is. Zij gaan er van uit, dat de 100PK ecoboost sterk genoeg is, want hij kan 180pk hebben, en daar kom je met tuning niet aan.
  2. Dan monteer je toch een andere bandenmaat 175/75-14.
  3. Kan bij deze navigatie het opstartscherm veranderd worden? Ik wil graag de navigatiescherm als opstartscherm omdat de radioscherm wel erg blauw is(wat in het donker vervelend kan zijn) en de navigatie veranderd van kleur als het donker wordt.
  4. FiKa

    Downgraden tuning?

    Die auto's mogen ongeveer 1000kg trekken, denk dat de koppeling/versnellingsbak daar meer moeite heeft dan met 40pk/70Nm meer. Ik weet ook wel dat je niet constant met een aanhangwagen rijdt, maar je gebruikt ook niet constant de volle vermogen/koppel. Ik ben er niet zo bang voor, terwijl mijn Ford ook nog eens 180 kg zwaarder is.
  5. FiKa

    Downgraden tuning?

    Die van mij is ook naar 140pk gechipt, ben er helemaal tevreden mee, ik doe het vooral voor de koppel, schakel meestal bij 2500 toeren en de motor komt alleen boven de 3000 toeren als ik 130km/h rijd. Die motoren kunnen het gemakkelijk aan. Zelfs de dealer heeft er geen moeite mee, en ik behoud gewoon mijn 5 jaar garantie. Ford levert zelf ook deze motoren met 140 pk, alleen hebben ze minder koppel.
  6. Je hebt wat marge wat banden/snelheid betreft. Simpelste is, om met de huidige banden de snelheid verschil tussen de snelheidsmeter en een losse navigatie te vergelijken en het verschil gebruiken om hogere banden te monteren, en daarvoor kun je de hierboven omschreven formule gebruiken. Ik kon zelf van 60 serie naar 65 serie gaan met dezelfde breedte.
  7. FiKa

    Start/stop systeem

    Ik heb gisteren ook even op het start/stop gelet, na 1km(koude motor) en met airco aan werkte de start/stop al. De accu is 1jaar oud. Je kunt er dus niet van op aan, wanneer het wel of niet werkt. Ik heb er geen problemen mee.
  8. FiKa

    Kosten distributieriem.

    Ik heb het laatst bij de Ka laten doen en moest rond de €200 betalen en dat bij de Ford dealer. Ik vond het ook weinig maar vind het wel goed.
  9. FiKa

    Hulp gevraagd!!Trekgewicht mk8

    Pieterke, nu spreek je eigen wel tegen, want je schrijft dat een fietsdraaginrichting wel in de EU wel mag dus ook hier (geen problemen met RDW lijkt mij) en anderzijds schrijf je dat problemen kan hebben met de toekomstige APK. Nu rijst mijn vraag: wat is de definitie van een fietsdraaginrichting? Nu weet ik wel dat bij een Prius een fietsdraaginrichting kan bestellen en die heeft een vierkante kogel (hoe raar het ook klinkt) maar laatst zag ik een Prius met een aanhanger(illegaal of niet?) Volgens mij kun je ten alle tijd een trekhaak monteren en ze kunnen alleen pakken als ze je zien rijden met een aanhanger. Of dit ook een APK eis is weet ik niet, misschien kan iemand van de forum duidelijkheid geven. Ben wel benieuwd
  10. FiKa

    Fietsdraaginrichting mk8 2018

    Daarbij is een RVS bout niet zo sterk als gewoon staal.
  11. FiKa

    Chiptuning waar

    Ik ben heel tevreden met Rica(Waalwijk), heeft een rollenbank en heb 140pk, 240Nm gekregen.
  12. FiKa

    Mk8 powershift of automaat?

    Je wielen komen niet onder het remstof te zitten, dat is minder poetsen. Elk voordeel heeft zijn nadeel.
  13. FiKa

    Mk8 powershift of automaat?

    Een (ouderwetse) automaat met een koppelomvormer heeft wat meer verbruik in de eerste versnellingen, het hangt er wel van af wanneer de lock-up in komt, daarna zijn ze net zo zuinig als een andere automaat. Ik weet niet of ze mee moeten doen met de andere merken, ze kunnen beter iets goeds op de markt zetten, dan een product wat wel/niet werkt. We moeten als consument ook wat te kiezen hebben, laat ze lekker de CVT(in verschillende varianten), dubbele koppeling en gewone automaat in leven houden.
  14. @Martijn Ik heb ervaring met Vredestein Quatrac 2, 3 en 5. De Focus had de 2 en last van cuppen, de Fiesta had de 3 en ook last van cuppen, terwijl het profiel totaal anders was. Nu heb onder de B-max de 5 en tot nu toe (33.000km) geen last, althans niet hoorbaar, maar begint te komen. Bij de Focus en Fiesta heb ik na elke 20.000km de achterwielen verwisseld (links naar rechts en andersom) en het cuppen was zo goed als verdwenen, althans niet meer hoorbaar. De stand van de achteras veroorzaakt het cuppen, elke merk heeft er wel last van. Je zou je huidige achterwielen naar voren kunnen verhuizen en dan achter nieuwe banden. Doordat je nu banden hebt met een V vorm hebt, is het verwisselen van links naar rechts en andersom niet van toepassing, bij Vredestein kan het wel, die zijn nl. niet richting gevoelig, maar hebben wel een buiten-en binnenkant. Volgens de dealer waar ik ben, is de Vredestein stiller dan de Goodyear, maar ik heb er geen ervaring in, de Vredestein bevalt mij prima en bij mij gaan de nieuwe banden altijd naar achteren, zodoende hoef ik altijd maar 2 te vernieuwen. Ik doe ongeveer 70.000km met een set banden. Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden.
  15. Ik heb nu een versie V5.9, of dat nu 1.0 of 1.1 is, weet ik niet. In Ford Etis kan ik het ook niet meer vinden. Ik zal het even bij de dealer informeren.
×