HANSBEUS

Active users
  • Content count

    48
  • Joined

  • Last visited

About HANSBEUS

  • Rank
    What's a Fiesta ?
  • Birthday March 26

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Valkenswaard
  • Interests
    Auto's, rally, fotografie.

Previous Fields

  • Voornaam
    HANS
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

937 profile views
  1. En niet vergeten je kachel open te zetten, dan wordt de kachelradiator ook meegenomen in het proces. Hans.
  2. Dag Michel, de wielen zijn nog beschikbaar. Ik heb er foto's van gemaakt, maar kan ze niet plaatsen. Ik krijg steeds een foutmelding, hoe klein ik ze ook maak. De wielen hebben onder mijn Mk 7 gezeten en hebben dus nog geen TPM sensors. Als ik ze onder mijn Mk 7,5 schroef krijg ik bij het contact aanzetten een pieper te horen en blijft er een waarschuwingsindicator in mijn dashboard branden. De banden hebben nog 6,5 tot 7 mm. profiel en de originele wieldoppen zitten er ook bij. Als je je E-mail even doorgeeft kan ik je de foto's mailen. Je kunt natuurlijk ook even komen kijken in Dommelen, Brouwerijdreef 91. Groeten, Hans.
  3. Vanmiddag wat plaatjes gemaakt, maar ik kan ze niet plaatsen. Als je even je mailadres laat weten stuur ik ze langs die weg op. Groeten, Hans.
  4. Ik heb voorlopig nog geen afspraken in die richting.........
  5. Te koop: Mijn 15" stalen winterset met originele wieldoppen. Rockstone winterbanden 195/50 R 15 82 H met 6,5 tot 7 mm profiel. Steek 4 X 108, Naaf 63,4, ET 47, 6J. Let op: GEEN TPM SENSORS!!!!!! Richtprijs: € 200,00.
  6. Een non turbo chippen is de moeite en investering niet waard omdat er, in tegenstelling tot een turbo motor, niet genoeg parameters zijn die kunnen worden afgesteld en geoptimaliseerd. Een beetje winst is er wel te behalen, maar dit weegt echt niet op tegen de kosten. Over dit onderwerp is op het WildeWereldWeb voldoende te lezen. De tuners willen je natuurlijk iets anders doen geloven, maar ja, die zijn niet geheel onpartijdig. Een non turbo kan wel tot hogere prestatie worden bewogen, maar dan ga je aan zaken als vervangen van nokkenas en gasklephuis denken. Dat is toch iets anders dan chippen. Groeten, Hans.
  7. 27 augustus zou ik kunnen. Lijkt me leuk Fiesta collega's te ontmoeten en mooie platen te schieten. hansbeus, Valkenswaard.
  8. Steek hier je licht eens op: https://catalog.mann-filter.com//EU/ger Succes, Hans.
  9. Toen ik mijn Mondeo 2,0 TDCI nog had en er zelf al het onderhoud aan verrichtte vulde ik het nieuwe brandstoffilter met diesel d.m.v. een klein geel plastic olieflesje met een rood tuitje er op. Bij Shell verkopen ze die flesjes, gevuld met Handy Oil. Kroon olie heeft ze ook. Dit werkte altijd perfect, het is alleen iets meer werk om de diesel vanuit een jerrycannetje in het plastic flesje te krijgen. Omdat het voor mij echter geen dagelijkse bezigheid was, maar slechts één maal per jaar, vond ik het niet nodig er zo'n duur stuk gereedschap voor aan te schaffen. Succes, Hans.
  10. In juli 2016 was mijn M7, kenteken 85-PGK-7, betrokken bij een ongeval. Een muts gaf geen voorrang en daardoor moest ik uitwijken. Gelukkig zijn er geen personen gewond geraakt, maar mijn Fiesta kwam hard in aanraking met de stoeprand van de middenberm waardoor forse schade ontstond. Zie: De schade was zo groot dat de Fiesta totalloss werd verklaard, waardoor ik dus in de gelegenheid kwam een waardige vervanger aan te schaffen. De "oude" Fiesta is op 26-10-2016 weer opnieuw op naam gezet. Ik ben benieuwd waar hij terecht is gekomen en of de nieuwe eigenaar op de hoogte is van het verleden van deze auto. Groeten, Hansbeus.
  11. Zoals ik al aangaf, de motor is vrijwel identiek. Het verschil wordt, naast de montage van een turbo, gemaakt door o.a. andere software en zaken als een groter gasklephuis. Het kan helpen de dealer te vragen om een software update alvorens over te stappen op een, in mijn ogen veel te dure, tuning, remapping of chipping. Een collega van me kocht een Focus met de 1,0 L 3 cilinder 100 pk. De wagen was niet vooruit te branden. Een bezoek aan de dealer bracht aan het licht dat de software te zuinig stond ingesteld. Na de update rijdt zijn Focus prima én is zuinig. Succes, Hans.
  12. De 65 pk 3 cilinder 1,0 motor heeft géén turbo, die zit er vanaf de 100 pk versie op. Verder is de motor vrijwel identiek. Het laten tunen of chippen zal dus weinig tot geen resultaat opleveren en is naar mijn bescheiden mening de uitgave niet waard. Tunen of chippen levert alleen bij een turbo motor winst op, omdat dan zaken als laaddruk te beïnvloeden zijn. Ik denk dat er meer winst is te behalen met: het controleren van bandenspanning controleren of remmen niet aanlopen controleren van uitlijning goede benzine tanken juiste motorolie koude motor niet zwaar belasten Succes met de zoektocht naar zuinigheid, Hans.
  13. Het is handiger om met een spanningzoekertje of een proeflampje te controleren of er spanning op de pennetjes bij het pompje komt als je het hendeltje bedient. Het stekkertje van het pompmotortje afhalen en dan controleren, desnoods met een hulpje die het hendeltje bedient met contact aan natuurlijk. Controleren op beide pennetjes in het stekkertje; bij het sproeien op de voorruit moet op pennetje A spanning staan, bij sproeien van de achterruit op pennetje B. Als er dan op één van de pennetjes geen spanning komt kán de hendel in de stuurkolom kapot zijn, maar er zou ook een kabelbreuk tussen deze schakelaar en het stekkertje aan het pompje kunnen zitten. Ook even controleren met een prik zoekertje of er spanning op de kabeltjes vóór het stekkertje aan het pompje staat bij het bedienen van de hendel; mogelijk is het stekkertje zelf niet meer in orde. Met een prikzoekertje dóór de isolatie van de kabeltje A en B prikken en controleren door de hendel te bedienen. De hendel in de stuurkolom acht ik de minst zwakke schakel in deze storing. Succes, Hans.
  14. Marcel, Op marktplaats staan genoeg advertenties voor naafdoppen. Succes! Hans.
  15. Daarom even meten of het pompje stroom krijgt bij het sproeien van de achterruit. Bij sproeien van de voorruit staat er stroom op pen A; bij het sproeien van de achterruit op pen B. De polariteit wordt omgewisseld. Ook zou het slangetje ergens dicht kunnen zitten, dan draait het pompje wel maar komt er geen water door. Een nieuw pompje kost je overigens niet de hoofdprijs; ze zijn voor 2 à 3 tientjes te koop bij een beetje automaterialenzaak. Succes, Hans.