Jump to content
Fiestaclub.nl

allesklusser

Fiestaclub +
  • Content Count

    3148
  • Joined

  • Last visited

About allesklusser

  • Rank
    Fiesta Professional
  • Birthday 07-08-1949

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Westland

Previous Fields

  • Voornaam
    Dick
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK6.5
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

6228 profile views
  1. allesklusser

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Petje af Stefan op de wijze waarop je de wagen rijdende wilt houden en zeker als eerbetoon aan je vader.
  2. allesklusser

    Jefke Stelt Zich Voor

    Welkom weer terug op het Fordnest. "Det is geine ponge" zo te zien je nieuwe Fiesta. (ben een beetje aangestoken door het Wiertvirus)
  3. allesklusser

    Even voorstellen ­čĄŁ

    Welkom, en zwijgende garages, tsja, niet de eerste en de laatste vrees ik.
  4. Ik ging dus lekker op het verkeerde been. Mijn MK 6.5 is blijkbaar van de arme lui versie want die heeft dus geen infosysteem aan boord. En inderdaad, het boekje zegt genoeg, er is een vorst waarschuwing LED e.d. mits je dus een infosysteem aan boord hebt. Maar omdat ik geen woord vind in de documentatie die ik over elektra van de wagen heb kon ik het niet helemaal volgen. Hoe dan ook, ben ik helemaal met Tristan eens dat de sensor wel kapot is of is er een vervuilde / gecorrodeerde connector in het spel. En ja, mijn project met de Arduino. Het prototype loopt al met een UNO maar heb de buitensensor nog niet. De reden dat ik dit zo aanpak is het feit dat de originele autoradio van Visteon er niet meer uit te krijgen was. Moest het ding eruit halen om wat lampjes te vervangen bij het regelpaneel. Toen maar een apart inbouwframe gekocht en er een andere 1DIN hoge radio in gezet. In het overgebleven vakje toe een klokje ingebouwd maar over dat laatste was ik niet tevreden. Al met al me verder verdiept in de Arduino en wil dus i.p.v. het bestaande flutklokje een LCD erin zetten. Een klein filmpje inclusief de bekende kluwen draad van het project: https://drive.google.com/open?id=0B0mTdSsm4VGhRGo3d2JRMW9fei1IaWNzN2h1bG5POHZ6WURj Denk er nog over na om een groene LCD te plaatsen en de boordspanning klopt natuurlijk nog niet omdat ik de Arduino aangesloten heb op 9 volt vanuit de LAB-voeding. De definitieve versie wordt een Arduino Nano met alles op een printplaat afgemonteerd. Als dit allemaal lukt ga ik weer verder aan de slag met mogelijk een OLED schermpje. Zo blijven van de straat. Als laatste, en dat wilde ik al gaan vragen op het forum, wat is de beste plaats om een buitensensor te plaatsen? Ik begrijp bij de voorbumper ter hoogte van de plofsensor?
  5. Over een poos ga ik olie verversen en zal eens kijken of ik iets zie zoals op het Britse forum gezegd wordt. Zal ook eens mijn instructieboekje nazien. Nooit geweten dat zoiets op de MK6.5 geïmplementeerd is. Het toeval is dat ik op basis van een Arduino en een LCD bezig ben om een klok en thermometer in elkaar te zetten. Maar, uh, -31 graden?
  6. allesklusser

    Fiesta ST schokt

    Terugtrekveer van het koppelingspedaal misschien gebroken? Kan niet zo snel een plaatje laten zien want, snik, de 7zap https://ford.7zap.com/nl/car/ website doet het plots niet meer.
  7. Voor de duidelijkheid, in je profiel staat MK4. Welk type Fiesta heb je nu precies? 2007 zou een MK6.5 kunnen zijn, maar zover ik weet hebben die geen externe temperatuursensor, in schema's niets van gevonden althans. Speciale versie dan?
  8. allesklusser

    Even voorstellen

    Welkom hier.
  9. allesklusser

    Autoweek test Renault Clio vs Ford Fiesta

    Gewoon inderdaad niets van aantrekken, lees die zooi eigenlijk nooit. Rij al jaren Ford en als er weer een vervangend mobiel nodig was dan nam ik zelfs zonder proefrit er weer een. Heb alleen maar proefritten gemaakt bij gebruikte wagens om "mijn oor te luister te leggen". Heb wel eens wat gevolgd op het voormalige nu.nl forum, nou, ik was daar gauw mee klaar.
  10. allesklusser

    Probleem aansluiten sub

    Hier een document met de zekeringen van de MK7: https://drive.google.com/open?id=1w824Q4QEYofhDkbxIRbVX50EtyLRaKl4 Als het goed is heb je ook zekering F15 gezien voor de audioinstallatie. Op die plaats kun je dus, daar had ik niet zo gauw aan gedacht maar George wel gelukkig, zo 'n zekeringtap in zetten en aan je blauwe draad aansluiten. Eitje eigenlijk. Die tapzekeringen hebben ze ook hier: https://www.ebay.de/itm/4x-KFZ-Mini-Stromdieb-Autosicherungen-Steck-Sicherung-Verteiler-Stromabgreifer/392304632159?hash=item5b572da15f:g:-lQAAOSwBDhc9hRA Dit zijn wel mini versies en ik weet niet wat er in de MK7 gebruikt wordt.
  11. allesklusser

    Probleem aansluiten sub

    Kun je niet gemakkelijk de radio eruit vissen? Zo ja dan moet je op de radio de vaste en geschakelde plus kunnen vinden. De gele draad is de vaste spanning en de rode draad de geschakelde. Ik denk dat onderstaande is wat je vind op je radio. Met zo 'n aftakverbinder kun je nu de blauwe draad van de boembox op de rode draad van de radio aansluiten. Makkelijk te doen met een standaard combinatietang.
  12. allesklusser

    Motor Management lampje.

    Wist dat ik ooit iets gelezen had over kilometerstanden en het vervangen lambdasondes. Hoe dan ook, dit is wat Bosch aangeeft: Onverwarmde vervanging na 100.000 km en verwarmde na 160.000 km: http://aa-bosch-ecat-ap.resource.bosch.com/sao_ecat/downloads/Bosch Australia Oxygen Sensor Catalogue 2013.pdf
  13. allesklusser

    Even voorstellen

    Welkom op het forum. Overzichtje met Fiestamodellen: Hoort eigenlijk niet in dit topic wat betreft het ruitensproeierreservoir maar ok├ę. Verwijder eerst de linker koplamp. Je kunt nu de hals van het reservoir losmaken. Verder moet je het linker voorwiel verwijderen en het kunststof binnenscherm wegnemen. Nu pas kun je erbij en de aansluitstekker en slangetjes loshalen. Hierna kun je onderste bout losmaken en het vat verwijderen. Heb je gelijk trouwens de gelegenheid om de boel in de wielkuip goed schoon te maken. Ter hoogte van de kokerbalk is aardig wat te vinden.
  14. allesklusser

    Motor Management lampje.

    Het is wel een feit dat een Lambasonde officieel zo 'n 100.000 km levensduur heeft als ik het goed heb. Het zou dus kunnen dat de ECU dit bijhoudt en het een keer meldt. Heb het bij mijn auto nooit gezien via de OBD-diagnose. Het zal beslist geen "verdienmodel" zijn maar een beetje een "vergeten zaak" bij auto's, net als remvloeistof op tijd verversen.
  15. allesklusser

    Motor Management lampje.

    Altijd leuk om zoiets van een forumlid te horen. Dat zouden er meer moeten doen.
├Ś