Jump to content
Fiestaclub.nl

allesklusser

Fiestaclub +
  • Content Count

    3268
  • Joined

  • Last visited

About allesklusser

  • Rank
    Fiesta Professional
  • Birthday 07-08-1949

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Westland

Previous Fields

  • Voornaam
    Dick
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK6.5
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

6440 profile views
  1. allesklusser

    Even voorstellen

    Welkom, gaaf kilometerstandje nog.
  2. Je móét op de fitting te allen tijde 12 volt meten op een van de twee fitting contacten. Klopt het dat een van de twee een oranje / blauwe draad is? Hier moet hoe dan ook spanning op staan. De spanning komt vanaf de zekering F2 die ook voor de binnenverlichting is. De verbinding naar voren moet dan onderbroken zijn. De betreffende draad zal wel ergens via de dorpel richting zekeringkast in het dashboard lopen. Heb je wat aan een stukje schema? Roep anders meer even.
  3. allesklusser

    Gestolen

    @r#%hg)& zeg, niet te filmen zeg, voor de deur nog wel. Je hebt dan altijd de angst de ie bij een overval gebruikt gaat worden en in de fik eindigt. Helemaal waardeloos dit zeg. Sterkte ermee Rob. Laat even weten in welke regio je woont voor het geval dat ie daar nog ergens rondrijden. Kenteken genoteerd.
  4. Mooi, en het lampje wat je prima gebruiken kunt met deze donkere dagen, geeft weer licht? Wat betreft roest is de MK6 en Mk6.5 in het voordeel. Zeker de wielkastranden aan de achterkant. Bij mijn MK6.5 zie ik nog niets van roest aan het koetswerk en dat is een buitenslaper sinds 2007.
  5. allesklusser

    Fiesta st180

    Welkom op het forum. En hier kun je zien welk MK model je echt hebt:
  6. Hallo, Het lampje van de kofferbak wordt geschakeld door de drukplaat in de dorpel en de contacten in de klep. Als het goed is zie je hier vier contacten. Op een van de contacten in de dorpel, dus ook met contact uit, móét altijd spanning staan onder de eerste voorwaarde dat het lampje geplaatst is en heel inclusief de bedrading niet onderbroken. Meet je dit niet dan moet je eerst meten of op een van de contacten van de fitting spanning staat. Doe dit met een proeflampje en neem geen gevoelige multimeter. Meet je hier geen spanning oranje/blauwe draad dan komt er geen spanning naar achteren vanaf zekering F2. Meet je wel spanning op de contactplaat dan kun je het betreffende contact waar je dus spanning zou moeten meten met de massa van de wagen kortsluiten. Als ie dan brand dan is het massa contact in de klep onderbroken. Wat betreft de toeters kun je deze het beste even verwijderen en op de contacten meten of ze met een ohmmeter wat licht gekraak laten horen. De spoel moet trouwens sowieso met een ohmmeter door te meten zijn.
  7. Toch even de foutcode laten uitlezen en niet te lang mee wachten. Stel dat het ontstekingsfouten zijn door een gare DIS-bobine. Pas dan op want dat kan je een PCM kosten en das een dure grap.
  8. allesklusser

    Goedenavond

    Welkom hier, en tsja, rijden in Amsterdam, droom er nog wel eens van. Hier kun je zien welk model je exact hebt:
  9. Toch nog verder gezocht. Het dikke boek van TME zegt er niets over en daar staat wel het meeste in. De code 1434 zal een 1N434 diode zijn en de 1435 een 1N435 een zenerdiode. Dit is het enige wat ik kan vinden behalve deze versies voor SMD. Het lijkt erop dat deze ooit speciaal gemaakt zijn voor deze printtoepassing en daarna nooit meer. Deed Philips ook met de toenmalige "blikjes" in kleurentelevisies. Deze hadden speciale analoge chips aan boord en als je zo'n blikje wilde repareren dan kon je chip daaruit nergens krijgen. Waren dus uniek. Al met al was het probleem dus met het (te) heet worden van de diodes, en dat worden ze, in de tellerklok waardoor de soldering losliet. Krimpen en uitzetten van de printplaat, 's zomers lekker in het zonnetje ga zo maar door, en voila.
  10. De markering is voor een diode de Kathode. Verder niets kunnen vinden hoe ze dat nu doen met de typebenaming. (Voor weerstanden is het helemaal duidelijk eigenlijk.) Lijkt op een 1N434 of 1N435
  11. allesklusser

    Niet actieve leden

    Ik meen me te herinneren dat dit al eens ter sprake gekomen is en dat toen besloten werd om dat niet te doen. Dit om de de info op het forum niet verloren te laten gaan. Maar inderdaad, er zijn hoopjes mensen die zich nooit meet laten zien. Probleem opgelost, geen bedankje meer, foetsie tot nooit meer ziens. Zelf zeg ik in de foetsie bah na een periode, kun je ook lekker de database mee opschonen.
  12. allesklusser

    Plus lidmaatschap

    Nou, dan zal het wel €15,= blijven voor anno domini 2020 neem ik aan en dat is eigenlijk uniek te noemen met de prijsontwikkelingen van de afgelopen paar jaren. Klopt dat Niels? @VitroFiesta
  13. Bedankt, maar ik ben aan het zoeken geweest naar deze codes voor SMD maar kwam en kom daar niet uit. Je hebt een infobron daarover?
  14. Kijk, dit is nu leuk gezamelijk forum kluswerk met resultaat en terugkoppeling. Leuk te lezen Fer, je hebt jezelf overtroffen, toch? Wat de betreft de codes ben ik er nog niet uit wat het nu precies voor SMD componenten zijn, beter gezegd kan niet zo gauw vinden waar deze codes terug te vinden. De ohmmeter liegt niet en zou je kunnen meten of het een weerstand of diode is (mits ie niet in het circuit geplaatst is). Van de tellerklok zijn ook geen schema's te achterhalen, dat zijn een soort "zwarte dozen".
  15. allesklusser

    Plus lidmaatschap

    @VitroFiesta en @Gerjan Hallo, In het kader van allerlei prijsverhogingen per 1 januari 2020 blijft voor dit jaar de "Pluslidmaatschap Fiestabelasting" gelijk aan 2019? €20,= toch? Ik hoor het wel en kunnen we weer meehelpen de boel in de lucht te houden.
×