Harry

Active users
  • Content count

    1433
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Harry

  • Rank
    Fiesta Monkey
  • Birthday 11-10-89

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Voornaam
    Harry
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

5808 profile views
  1. Vermoedelijk zit er een FM ontvanger in. Dit soort systemen werken via het RDS-DATA systeem. Dit is te vergelijken met het oude "traffic" signaal. Als je voorheen een cd'tje aan het luisteren was, schakelde de radio automatisch terug bij verkeersinformatie. Het idee bij hulpdiensten was hetzelfde, alleen dan viel de radio stil als er hulpdiensten met sirene's in de buurt waren. uiteindelijk bleek het niet goed te werken en hebben ze de testen weer gestopt. https://www.hifi.nl/artikel/13186/RDS-signaal-voor-ambulance.html https://www.radiofreak.nl/hulpdiensten-waarschuwen-automobilisten-via-rds/
  2. Incapabele dealer dus. Wanneer je schermpje van de radio kapot is, kan je prima alleen het schermpje vervangen. Kap eraf trekken, twee schroeven losdraaien en de stekker loskoppelen. Nog geen 15 minuten werk. Je zou even op de achterkant van het schermpje het type nummer moeten opzoeken. Als je op dit typenummer gaat zoeken op ebay of onderdelenlijn.nl, moet je een heel eind komen. In theorie zouden alle instellingen automatisch ingelezen moeten worden wanneer je een ander scherm plaatst. Als je het mij vraagt zal dit veel minder dan 750 euro gaan kosten. Mijn voorkeur gaat ook naar origineel uit, dat werkt (meestal) fijner en betrouwbaarder. En tja, drie jaar oud en al een kapot scherm, het blijft elektronica. Bad luck...
  3. eigenlijk wel grappig, maar een beetje zinloos, je kan ze toch niet gebruiken. Zorg dat ze je niet pakken, want 'jezelf voordoen als politie' is geen kleine overtreding.
  4. Beste Harry,

    Ik heb sinds eergisteren een ford fiesta mk7 van 2009.

    Een geweldige auto, zonder twijfel. Echter mis ik een ding: een usb aansluiting...

    Hiervoor had ik een opel corsa C met een zelf ingebouwde 2-din radio met usb. Ik zou het jammer vinden om dit ook te doen bij de fiesta omdat het een heel mooi dashboard is waaraan ik niets wil verprutsen.

    Ik heb al op verschillende fora/websites gelezen dat het mogelijk is om een usb aansluiting te verkrijgen in de fiesta. Echter loopt het me allemaal een beetje door elkaar en kom ik er niet precies aan uit.

    Ik heb een fiesta met bluetooth functie, is het dus mogelijk om een usb port in te bouwen? Zo ja: wat heb ik precies nodig?

    Alvast bedankt. 

    Groetjes, Aaron

    1. Harry

      Harry

      Goedemiddag Aaron,

      Dit is in principe goed mogelijk. Er is een handleiding beschikbaar op internet. daar staat alle informatie in die je nodig hebt.

      http://www.rolfie.eu/fiesta/Inbouwen USB in een Fiesta MK7.pdf

      Het activeren is wat lastiger. Dan moet je een welwillende dealer hebben of even zoeken op het forum of iemand je kan helpen. Ik kan dat niet.

      succes!

      Harry

    2. Aaron1806
  5. Het is heel simpel. Belgische Titanium: Geen cruise control (meerprijs van €150,-) Nederlandse Titanium: Wel cruise control. Ford Europa bepaalt (in 90% van de gevallen) de benamingen van de auto's. De importeur bepaalt per land welke uitrusting een auto in zijn land krijgt. Een Nederlandse Titanium is dus anders uitgerust dan een Belgische, Duitse of Engelse Titanium. Elk land heeft zijn eigen voorkeuren en meest bestelde opties. Nederland staat erom bekend dat we vrij luxe 'standaard' uitrustingen hebben. Dit komt omdat wij hier BPM betalen (of betaalde) voor onze auto's. Dit maakte de auto's duurder dan bij onze buurlanden. Daarom bepaalt de importeur dat de auto's ook wat luxer moeten zijn om toch de verkoopcijfers omhoog te krijgen. Dat was ook zo met mijn Titanium X. Deze is geimporteerd uit Duitsland. Bijna alle opties zaten erop, behalve cruise control. Duiters zijn nou eenmaal allergisch voor cruise control Luxere opties zijn in mijn ogen nooit troep. Hoe luxer hoe beter. We moeten het onszelf toch een beetje makkelijk maken op deze aardkloot.
  6. hee probeerde je een DM te sturen maar deze komt niet over,

    weet jij misschien of het mogelijk is om achteraf origineel cruise control op een mk8 fiesta te bouwen?

     

    1. Harry

      Harry

      Goedenavond Jelle,

      Dit zal ongetwijfeld kunnen. Maar omdat dit type Fiesta nog zo nieuw is, zal het nog wel even duren voordat de 'klussers' dit gaat doen. Voor nu ondersteunt forscan/UCDS de MK8 nog niet, dus daar kan je nog niks mee. Je bent nu aangewezen op een welwillende dealer die je MK8 aan hun computer kan hangen. Of het inschakelbaar is, hangt van je asbuild file af. 

      Elke Ford dealer kan bij Ford Europa aangepaste asbuild files aanvragen. Bijna geen een dealer weet dit of wil hier tijd/moeite in steken.

       Ik zou dus even een aantal dealers afbellen en hopen dat je een welwillende dealer vind:d

  7. mooie upgrade! Eigenlijk is het wel leuk om te zien dat onderhuids er niet zo heel veel verschil in de MK8 en MK7,5 zit. Wat mij wel opvalt zijn de speakers, jij hebt een B&O systeem, maar volgens mij zijn die speakers nog steeds de zwarte papieren speakertjes. Of heb ik het mis?
  8. fantastische wagen Richard staan er verder nog plannen op de agenda?
  9. Dat is echt een rot klus. Je moet inderdaad een kleine schroevendraaier of inbussleutel in de insnede duwen. Dan zoeken naar een ijzeren pen die je weg moet duwen. Aan beide zijde moet je de pennen uit de haken duwen (naar binnen). Wanneer je voelt dat de pennen niet meer in de haken zitten, moet je de airbag voorzichtig uit (4) pluggen trekken. Voorzichtig trekken, anders trek je de stekker kapot. Nogmaals, echt een rot klus als je het nog nooit gedaan hebt.
  10. Als de knop niet indrukt kan worden, dan is hij inderdaad defect. Als de knop eruit komt, dan zie je een oranje rand zitten. Dan staat het systeem aan.
  11. Tja, het is jouw auto, dus als jij gelukkig wordt van een 'S' embleem op je Fiesta moet je dat zeker doen:p Persoonlijk ben ik van mening dat een 'S' alleen op een Fiesta geplakt mag worden als hij ook zo uit de fabriek is komen rollen. Net zoals een 'ST' logo ook alleen op een Fiesta ST mag zitten als hij als ST uit de fabriek is komen rollen. Deze specifieke modellen waren met bepaalde kenmerken/opties geleverd, Dus een 1.4 met leuke bumpers maakt het nog geen S/ST.
  12. In een MK6 is nooit een AUX of Bluetooth functie als optie geleverd. Dus OEM is er ook niks mogelijk. Je zal naar after market oplossingen moeten gaan kijken.
  13. Welkom! In principe zijn Fiesta's prima auto's met weinig problemen. Er zijn wel wat aandachtspunten: - Bij het sturen kan je gekraak uit het dashboard horen, dit komt door te weinig smeermiddel in de stuurstang. Redelijk eenvoudig op te lossen. - Bij koud weer kan het onderstel kraken. Dit komt bijna altijd door droge stabilisatorstang rubbers. Vervangen of invetten is daarvoor de oplossing. - Onderhoud is belangrijk, is dit niet keurig om de 20.000km/1 jaar gedaan, dan lekker laten staan. - Rij bij de testrit ook een stuk snelweg. De versnellingsbakverhouding zijn niet altijd even comfortabel. Ik kon me daar erg aan irriteren, maar dat is natuurlijk persoonlijk. - Ford staat niet bekent om zijn super afwerking, soms kraakt er wel wat in het interieur. Daar moet je mee leren leven.
  14. Als je geen dab radio hebt, zal je ook niet de DAB versie van radio rijnmond ontvangen. Ik vermoed dat radio rijnmond gewoon DAB in zijn radionaam heeft verwerkt. Wat betreft het omrekenen van de routes, wat de verkoper heeft gezegd heb ik nog nooit gehoord. Ik weet wel dat je via die "omleiding" optie, handmatig bepaalde weggedeeltes kan blokkeren. Heel soms gebruik ik dat wanneer ik voor een afgesloten weg sta. Verder is het niet een hele bijzondere optie. Ik zou niet teveel vertrouwen op de TMC info en het omleiden van de routes. TMC is een oud systeem wat niet altijd even accurate informatie doorgeeft. Toevallig zit ik op dit moment in Engeland. Hier worden de wegwerkzaamheden ook via TMC doorgegeven. Ik had dynamisch aanstaan en het systeem vond het logisch om mij 30 minuten om te laten rijden omdat ze aan de weg aan het werken waren. De desbetreffende weg was gewoon open en je kon er gewoon overheen rijden. Spraken van vertraging was er niet.
  15. De file informatie komt via het zogenaamde TMC systeem binnen. Hiervoor heb je inderdaad FM ontvangst nodig met RDS ondersteuning. Dit zou de Fiesta gewoon moeten ondersteunen. Check in je navigatie menu even of de optie 'dynamisch' aangevinkt is. Staat deze optie uit, dat gebruikt hij de TMC informatie niet om de route aan te passen. Vervolgens kan je tijdens het rijden ook testen of er uberhaupt files doorgegeven worden. Als je op Traffic drukt, en vervolgens naar TMC meldingen gaat, krijg je alle files te zien die het TMC systeem op dat moment doorgeeft. Is deze lijst altijd leeg, dan heb je een probleem. Het radio deel is vrij simpel. Je geeft aan dat je een DAB radio hebt. Je kan dus FM en DAB radio stations ontvangen. In je radio menu heb je FM1, FM2, DAB1 en DAB2 staan. Je kan hier dus 2x10 FM en 2x10 DAB zenders opslaan. Het mooie van DAB is dat het geluid veel beter klinkt. Is er op een gegevenen moment geen DAB zender beschikbaar door te weinig ontvangst, kan de radio omschakelen naar de FM variant van de zender waar je naar aan het luisteren bent. Hiervoor moet je wel de 'DAB servicelink' optie aanzetten. Deze optie staat weer in je radio menu. Als ik jou was zou ik gewoon de radio op DAB1 laten staan en hier 10 voorkeurzenders in programmeren. Laat de radio zelf lekker het werk doen. Hou bij DAB wel in de gate dat niet alle zenders landelijk uitgezonden worden. De NPO en commerciele zijn landelijk dekkend, maar de lokale omroepen kan je alleen in bepaalde gebieden ontvangen. Wat opzich natuurlijk logisch is, een groninger gaat niet naar L1 luisteren:p Hier kan je een overzicht vinden: http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-overzicht.html