Jump to content
Fiestaclub.nl

Harry

Active users
  • Content Count

    1468
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Harry

  • Rank
    Fiesta Monkey
  • Birthday 11-10-1989

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Voornaam
    Harry
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

6364 profile views
  1. In tegendeel, je hoeft alleen de radio unit te vervangen door de juiste DAB+ versie, activeren in de bcm en tellerunit en klaar. Het uitvinden wat de juiste DAB+ radio unit is alleen lastig.
  2. Titanium modellen vanaf een bepaalde bouwdatum kregen standaard een extra bumperantenne af-fabriek mee. Daar is de tweede stekker voor. Heb je daarnaast een navi, dan komt een van de stekkers vanaf het schermpje. De Navi heeft tenslotte FM ontvangst nodig voor de TMC verkeersinformatie.
  3. In de automotive wereld is het gebruikelijk dat ICE systemen redelijk goed dichtgetimmerd zitten. Het is namelijk wettelijk verplicht dat deze ICE systemen zo min mogelijk afleiden in het verkeer. Wanneer we alles maar mogen installeren, kan jij natuurlijk wel begrijpen dat de verkeersongelukken exponentieel gaan stijgen. Mensen kunnen nu al niet eens hun telefoon in het middenvakje laten liggen tijdens het rijden. Dus logisch en goed dat elk merk ervoor zorgt dat hun systemen zo afgesloten mogelijk zijn. Daarnaast, wat heb je nodig tijdens het rijden? Navigatie, muziek en kunnen bellen is toch meer dan genoeg? Al het andere is tijdens het rijden bijzaak.
  4. Sync 3 draait op het QNX platform van BlackBerry. Feitelijk heeft het niks met linux en/of Android te maken.
  5. Harry

    Retrofit parkeersensoren.

    Er hoeft geen kabel naar de BCM. Bij de Fiesta MK7 wordt de module ingeschakeld door de achteruitrijlamp. Het lijkt erop dat de set van je foto uit een Fiesta MK7 komt die wel voorsensoren had. Die zwarte stekker onderin, de rubber chassis dop tot aan de contrastekker, is een van de missende kabels die je nodig hebt als je voorsensoren wil installeren (en niet meer te bestellen is). Voordat je de set besteld, moet je even checken of de module alleen geschikt is voor parkeersensoren achter. Want als dit een module is voor voor- en achtersensoren, dat kan jij hem niet gebruiken. De bumperdraad inclusief sensoren kan je wel gebruiken. Jij hebt deze kabelboom nodig: https://www.farpost.ru/auto/sell_spare_parts/provodka-kosa-ford-fiesta-2008-1676871-g1970303812.html Ford 1676871 Zwart: stekker naar de bumperkabelboom blauw: stekker naar de achterlichtunit Grijs: Stekker die nu naar de achterlichtunit gaat Wit: Speaker Zwart/Bruin: parkeersensormodule
  6. Harry

    TPMS sensoren aanmelden

    Wat is eigenlijk het prijsverschil tussen universele tpms sensoren en Ford originele sensoren? Als ik op internet kijk, zijn de prijzen ongeveer 20-35 euro voor een universele sensor. Een setje Ford sensoren ligt rond de €130. Vanwaar dan alle moeite met inleesapparaten uit china?
  7. Bij Ford moet in de CCC de capaciteit van de accu ingesteld worden. Daarnaast moet bij het plaatsen van een nieuwe accu de battery monitoring gereset worden. Hoe VAG dit doet zou ik niet weten. Het zal ongetwijfeld via hetzelfde principe zijn. Dit zal trouwens vast wel ergens op een VW forum te vinden zijn.
  8. Harry

    Retrofit parkeersensoren.

    Klopt, ik ben daar druk mee bezig geweest in mijn oude MK7. Wil je alleen achter sensoren inbouwen of ook voor? Beide opties zijn "plug-and-play", in de zin dat je er niks voor hoeft in te leren. de achtersensoren zijn redelijk eenvoudig. Je zorgt voor de module, de juiste kabelbomen (bumper en connectie van de module), alles in elkaar klikken en klaar. Stroom komt namelijk met een specifieke kabelboom van de achterlichten. De voorsensoren zijn wat lastiger, omdat daar twee kabelbomen niet meer leverbaar zijn. dit is de lange kabel van voor naar achter en de verbindingskabel van de module naar de achtersensoren. dat laatste kan je oplossen door een gedeelte van de achterkabelboom te strippen (in mijn MK7 was deze aanwezig, omdat ik af-fabriek parkeersensoren achter had). Klinkt nu wat raar, maar als je het voor je ziet, valt alles op zijn plek. De onderdelen voor de voorsensoren zal je in NL niet snel op de sloop vinden. De MK7 is namelijk in Nederland af-fabriek nooit met parkeersensoren voor geleverd. In Duitsland en Engeland wel. In theorie zou je de missende kabelboom wel zelf kunnen maken, maar dan moet je op zoek naar de juiste connectoren, etc. In mijn projectpagina staan volgens mij nog wel alle FINIS nummers, dus de onderdelen bestellen moet verder geen probleem zijn.
  9. Harry

    Dashcam-aansluiten Mk8

    Het is eigenlijk best eenvoudig. Je moet in je zekeringkast controleren welke poorten er vrij zijn en met een multimeter controleren welke 12v geschakeld is. Dan kan je met een fusetap de + van de dashcam aansluiten. De min kabel kan op elke willekeurig, kale, chassisbout geschroefd worden. Je zal wel even moeten controleren of je dashcam 12v of 5v (USB) is. Heb je een 5v dashcam, dan zal je nog een 12v -> 5v converter nodig hebben. Alle onderdelen kan je op ebay kopen, denk dat je maximaal 20/30 euro kwijt bent.
  10. Harry

    Fiesta MK8 Titanium Powershift Magnetic grey

    Ga je toch niet voor de OEM LED koplampen van de nieuwe MK8... Heb je gelijk audi knippers en alles LED. Leuk projectje...
  11. Harry

    Wat is dit?

    En bij de MK7,5 hebben ze zelfs het controle lampje van het start/stop systeem erin weten te proppen?
  12. Harry

    *Dubbele * laadvloer.

    Tja, het 'nut' van iets inzien is natuurlijk altijd een persoonlijk iets. Toen mijn vader voor het eerst een auto met stuurbekrachtiging kocht en dat tegen mijn opa vertelde, was zijn eerste reactie ook: "Wat is het nut daarvan, echte mannen hebben geen stuurbekrachtiging nodig". In dit geval is het een stukje gemak. Je kan kleine zaken onderin leggen en dus meer ruimte overhouden. Wanneer je grote dingen wil vervoeren leg je het verhoogde deel op de bodem. Ergens moet ik je ook wel gelijk geven. Want zonder dubbele laadvloer past er precies een bigshopper met boodschappen in de achterbak en kan je de handvatten aan het haakje vastzetten. Met de laadvloer kan dat niet. Dan zou je bij het boodschappen doen altijd de laadvloer op de bodem moeten leggen. Als de auto wat groter is zou ik het zeker een fijne optie vinden. Verder zou je bij de Fiesta alleen de nieuwe beugels, afdekkappen voor de beugels (met schroeven), de plaat zelf en het plastic deel op de dorpel erin kunnen zetten. De vasthouders aan de zijkant en de andere zijkappen heb je niet perse nodig.
  13. Harry

    *Dubbele * laadvloer.

    ik heb dit een keer uitgezocht en gepost op het Engelse Ford Forum. De totale kosten waren toen echt niet leuk, want je hebt beste veel andere onderdelen nodig. https://www.fordownersclub.com/forums/topic/68742-fiesta-adjustable-load-floor-question/ Een sloopauto zoeken is wellicht een betere optie.
  14. Harry

    Harry's Mk7,5 Individual

    Mebu gaf aan dat het inderdaad een Ecoboost kwaal is en dat dit vaker voorkomt. Binnen een paar uurtje had ik al reactie van Mebu, erg nette service. Zij zaten voor de reparatie rond de 800, hetzelfde als de Ford dealer aanbood. Uiteindelijk met de coulance van Ford ben ik dus wat minder kwijt.
  15. Harry

    Harry's Mk7,5 Individual

    Vorige week is de Fiesta bij de dealer geweest voor de reparatie. Als het goed is moet hij weer helemaal in orde zijn voor de vakantie! Na 6 mailtjes heen en weer met Ford Nederland, hebben ze toch een coulance regeling toegepast. De rekening wordt keurig door 3'en gedeeld. De dealer, Ford Nederland en ik betalen alle drie een even groot deel. Aangezien de Fiesta al bijna 5 jaar oud is, een ton gelopen heeft, vind ik dat een nette regeling. Op naar de volgende 100.000km!
×