Jump to content
Fiestaclub.nl

Tazzie

Active users
  • Content Count

    190
  • Joined

  • Last visited

About Tazzie

  • Rank
    Fiesta Junior

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.ford-fiesta.nl
  • ICQ
    0

Previous Fields

  • Voornaam
    Roy
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK6
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

2278 profile views
  1. Tazzie

    Kachelblower weerstand Fiesta MK6 2003-2005

    Even een update. Foto's waren zeker een goede hulp. Weerstand is vervangen en alles doet het weer naar behoren. Geen rare geluiden uit de kachel motor en hij werkt weer op alle standen. Mvg Roy
  2. Tazzie

    Kachelblower weerstand Fiesta MK6 2003-2005

    Kijk, hier heb ik wat aan. Niet frequent gelukkig. Dit is de eerste keer zins ik de auto heb en hij loopt nog prima op volle snelheid zonder bijgeluiden. Thanks voor de foto's. Mvg Roy
  3. Bobine is idd een vrij vaak voorkomend probleem
  4. Wie weet zo uit het hoofd of heeft er reeds eerder mee te maken gehad om de kachelblower weerstand te vervangen? Waar zit deze exact zodat ik niet op de verkeerde plek alles los ga halen en dan alsnog verkeerd zit? Model van de auto is een MK6 1.6 16V van 2003
  5. Tazzie

    ST150 16 inch onder mk6

    195/45vr16 is wat er qua 16 inch onder de MK6 en MK6.5 zitten en dan zit je zeker goed qua acceptgiro brigade
  6. Tazzie

    Ford Fiesta Xr2i 1,6 Verkocht!

    Tempted........
  7. Tazzie

    Koppelings problemen

    Update...... Nog niet toegekomen om het systeem te ontluchten Wel wat vreemds gevonden bij koppelings pedaal. Het stangetje wat vanaf de koppelings pedaal gaat naar de master cilinder zat redelijk scheef en kon ook heel simpel bewegen. Weet niet of dit hoort maar heb het geborgd met een strak passend rubber ringetje op het asje te schuiven na stangetje. Maffe is nu wel dat de slag van het pedaal iets langer is geworden en het lijkt ook erop dat de koppeling weer werkt?? Morgen eens proberen of hij normaal werkt. Lijkt er wel op want als ik pedaal intrap, rolt de auto weer naar voren en dit deed hij daarvoor niet. Schiet mij maar lek...... Mvg Roy
  8. Tazzie

    Koppelings problemen

    OK ga morgen eens kijken op de bak waar ik die kan vinden en ontluchten. Lijkt mij stug daar ik nergens lekkage heb gehad. Enige wat ik wel vreemd vind is dat het stangentje wat op je koppelings pedaal zit, vrij veel kan bewegen. Had hem al wel ffies met een rubberring weer enigszins geborgd ,maar help niet echt. Idd wat je zegt, lager hoor je zoemen(lichtjes) als koppeling niet is ingetrapt en verdwijnt als je de koppeling intrapt. Dat is dus ook het vage. Je hoort dus dat het druk lager tegen de drukgroep aan drukt maar gewoon niet voldoende om het druklager ver genoeg uit te drukken dat de koppeling vrij komt. Morgen verder zoeken. Mvg Roy
  9. Tazzie

    Koppelings problemen

    A: twijfelachtig dus. B: je hoort een lichte ruis en als je de koppeling intrapte(toen hij wel goed werkte) was het geluid weg. C:Dat was dus mij twijfel maar als hij daadwerkelijk kapot is zou je dit ook moeten horen met het pedaal intrappen?? D:Systeem ontluchten? Waar zit de ontluchtings nippel? Indien ik een koppeling vervang, neem ik altijd het druklager mee, ook al is de koppeling die er in zit 5000km oud. Mocht daar wel een fout in zitten, kan de bak er weer achter vandaan. Pedaalslag is korter geworden en pas als het pedaal door de bodem heen is wil hij ontkoppelen. Mvg Roy
  10. Vraagje aan de experts onder ons. Zins een paar dagen begint mijn koppeling kuren te vertonen. Het ene moment niets aan de hand en werkt prima en schakelen gaat ook goed, het andere moment is het bij bv terug schakelen net of ik een stukje slag mis in het koppelings pedaal en daardoor de koppeling niet geheel vrij komt en het dus dan nagenoeg niet mogelijk is om terug te schakelen. Komt zo uit het niets opzetten. Heb reeds gekeken of ik lekkage heb bij de cilinder achter het pedaal en of dat er vloeistof onder de auto ligt. Beide niet het geval en het niveau in het remreservoir word ook niet lager. Kan het zijn dat A: De koppelings cilinder achter het pedaal overleden is, B: Het druklager voltooit verleden tijd is of C: dat daadwerkelijk de koppeling is overleden en deze verwisseld moet worden. Mocht het dus het laatste zijn, is het neem ik aan verstandig om ook direct het cilindertje achter het pedaal mee te vervangen. Voorgeschiedenis van de koppeling is onbekend, KM stand zit rond de 2600000 en het gaat om een 1.6 16V uit 2003 MK6 Alle info is welkom. Ook hulp bij vervanging van koppeling
  11. Hey Tazzie,

    Ik had je nog eens gesproken voor die st150 remmen.

    Ik had ze nog apart gelegd voor je en wilde vragen of je nog interesse had?

    Groeten,

    Job

  12. Wat is jou vraagprijs voor de ST remmenset??

     

    Mvg Roy

    1. Show previous comments  4 more
    2. Jopper

      Jopper

      Hey!

      Ah dat is inderdaad jammer! Ik hou ze voor je apart! Mijn vraagprijs is 160 euro.

      Daar komen nog 15 euro verzendkosten bij uit m'n hoofd gezegd. Of je moet ze op komen halen?

      Met vriendelijke groet,

      Job

    3. Tazzie

      Tazzie

      Je prijs is 150 euro zoals je in je eerste reply gezegd heb8)

      Ophalen geniet de voorkeur als het niet te ver van mij vandaan is.

      Kom zelf uit Lelystad

       

      Mvg Roy

    4. Jopper

      Jopper

      Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk! 150 euro klopt inderdaad. 

      Mij woon zelf in Terneuzen in Zeeland. Dus dat is wel een eindje rijden dan!

      Ik hoor van je.

      Groeten,

      Job

  13. Tazzie

    Mk3,5 Spiegels Op Mk3

    Goed he
  14. Tazzie

    Mk3,5 Spiegels Op Mk3

    IDD zoals Jur zei, je moet alleen het gat groter maken. De schroef gaten zitten op de zelfde plek. Heb het zelf ook gedaan met mijn "oude" MK3 Mvg Roy
  15. Tazzie

    wielkassen uitrollen en wetgeving

    Welke banden heb je er op zitten dan dat ze buiten de wielkasten zitten?? Ik heb originele Cossies onder de MK6 Fez zitten met 215/40/16 er op en vallen binnen de schermen. Mvg Roy
×