Jump to content
Fiestaclub.nl

Jodtje

Active users
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

About Jodtje

  • Rank
    What's a Fiesta ?
  • Birthday 03-02-1992

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Previous Fields

  • Voornaam
    jdg
  • Auto
    Niet bekend
  • Type
    Niet bekend
  • Kleur
    Niet bekend

Recent Profile Visitors

1061 profile views
  1. Jodtje

    Mk4 aingel eyes

    Voor wie er belang heeft heb ik een setje mk4 aingel eyes zijn niet de mooiste maar met een beetje werk wel weer mooi te krijgen. Mijn fiesta is helaas in mekaar gereden en gesloopt maar de lampen bewaard en die mogen nu weg voor een leuk prijsje, heb ze voor €190 gekocht. Heb ze op mp gezet dus mocht je interesse hebben stuur mij even een mailtje. Fiesta mk4 koplampen € 40,00 http://link.marktplaats.nl/m1482681747 Groeten Jochem
  2. Jodtje

    Fiesta mk4

    De foto's kan ik niet uploaden in verband met het formaat maar ga kijken of het binnenkort anders lukt. Bij echte interesse kan je mij ook mailen of een app doen.
  3. Jodtje

    Fiesta mk4

    Fiesta helaas naar de sloop.
  4. ik heb m hier in nederland gekocht voor 35 incl. verz. kosten omdat ik geen 6 weken meer wou wachten maar uit china is hij 13dollar en daar sturen ze hem ook voor op. http://dx.com/p/v1-5-obd2-elm327-usb-can-bus-scanner-126938 Ik heb net gister avond ook de foutcode kunnen resetten en dat ging super simpel. Oja en heb de LMM ook al uit mekaar gehaald en helemaal schoon gemaakt maar dat heeft ff geholpen maar 1 dag later weer zelfde probleem.
  5. Heb 't zelfde euvel gehad met mijn mk4 ik weet dat t een iets ander type is en heb me ook rot gezocht. Heb een OBD2 uit lezer op USB gekocht voor 40euro (je hebt ze ook op bleutooth voor 17E)en daar was t eigenlijk zo mee gevonden. bleek uiteindelijk MAF sensor te zijn. zie mijn post: http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...mp;#entry246490
  6. Heb het gevonden uiteindelijk. Heb een OBD2 uitlees app gekocht en kon hier mijn ECU heel makkelijk mee uitlezen en hier kwam uit dat mijn MAF sensor een te lage waarde aangaf, Hier door zal dus de motor beroerd lopen. Hij was dus niet helemaal stuk waardoor mijn motor lamp niet is gaan branden maar de motor dus heel rare dingen ging uitspoken. Nu heb ik op de engelse ebay een nieuwe op de kop getikt voor 50 euro en die komt volgende week binnen 9bij ford garage over de 200E en universeel auto matrialen zaak tussen de 160E en 100E dus dat scheelt nogal. De uitkomst zal ik hier delen.
  7. Ben al een tijdje bezig met dit koppige probleem zover al gedaan: stationair regel klep schoon gemaakt > geen oplossing Gasklep huis schoongemaakt > niet geholpen liep wel mooier stationair. stationair regelklep vervangen > werd wat beter maar helaas niet verholpen. Gasklep positi sensor vervangen > tijdje beter maar helaas probleem weer terug lucht massa meter schoon gemaakt door er remrijniger op te spuiten en verder niet aan gepurkt. > iets beter maar nope nog steeds problemen. Hij blijft nu af en toe in de toeren hangen en heb dan cruse controle omdat hij zonder gasgeven in versnelling met koppeling in 5000 toeren draait on belast dus en laat ik dan de koppeling opkomen in de 2e versnelling dan 2500 toeren. pas als ik echt stil ga staan zakt hij terug in toeren of ik moet over schakelen en soms afslaan bij stilstand. Iemand nog suggesties?
  8. Jodtje

    Plasti Dip

    Helaas nog niet aan toe gekomen veel te druk jammer genoeg. Heeft er iemand trouwens het al verwijderd na een tijdje en wat doet het met je lak? Zou zo jammer zijn als het er af moet en het daarna al je lak heeft aan gefroten.
  9. Jodtje

    Plasti Dip

    Ik heb nu een paar bussen met plastidip gekocht in het wit om mijn fiesta een cabrio dak uiterlijk te geven gewoon omdat het kan. Heeft er iemand al ervaring met dit spul? http://www.plastidip.nl/
  10. Vorige week lekker aan het klussen geweest met m'n MK4'tje Apk stond voor de deur en ik kwam er achter dat de Silemblokken van de achterbrug vergaan waren dus die moesten vervangen worden. Dit heb ik vorig jaar al aan de voorkant gedaan dus wist al een beetje hoe en wat en dus geoefend. Nu heb ik gekeken hier op het forum maar helaas nog niets over gelezen. Nu heb ik ff een kleine foto sessie gemaakt van hoe je dit het makkelijkste kunt doen, misschien zijn er mensen die er wat aan hebben, mocht je nog tips hebben zet ze d'r bij. begin met remmen demonteren hydroliek rem leidingen en handrem kabel. (eventueel ABS kabel maar die heb ik niet) bouten aan de bodem en schokbrekers los. dan kun je de achterbrug er al onder weg halen. Als je dan de rubbers bekijkt zie je dit: Het makkelijkste kun je de "kunststof klemmen" die er in zitten er uit trekken en dan met een ijzer zaag het rubber rondom los zagen. Als je dan het rubber er uit hebt kun je het mooist 2 sleuven zagen zodat de bus waar het rubber in zit makkelijk los komt. (het mooiste is als je het aan de dikke kant van de achterbrug doet dat als je doorschiet je niet de stevigheid van de achterbrug verliest dus niet zoals op de foto maar aan de andere kant) Dan kun je hierna met een "schroevendraaier" ow nee officieel met een bijtel maar die had ik niet bij de hand dus dan maar zo, het stuk staal dat over is gebleven tussen de 2 zaag sneedes in naar beneden tikken Dan houd je dit over Dan de nieuwe blokken in het vet zetten en de bus waar hij in gaat ook zodat het wat makkelijker glijdt. Let wel op hoe je de bussen er in zet er zit namelijk een voor en achter zijde aan. En dan alles er weer onder. Hopelijk heeft iemand er wat aan. en als je tips hebt post ze even hier onder dan zal ik ze in de handleiding wat aanpassen.
  11. Alle problemen opgelost Er waren in totaal 3 zekeringen gesprongen. 1 daarvan zat in de kabel voor de ontvang module van de centrale vergrendeling dus die zie je niet 1,2,3, zitten. 1 was van de knipperlichten 1 om een rare reden de rechter kant van de normale verlichting (misschien was die al stuk, wel beetje vreemd) Alles bij mekaar kreeg ik dus mooi rare problemen omdat de stroom alle kanten op ging lopen behalve de goeie. Alles werkt weer zoals het hoort na het vervangen van alle defecte zekeringen (direct degene die niet het goeie AMP hadden maar ff vervangen voor de juiste waarde). Wijze les eerst alle zekeringen checken (ook degene die je niet in het kastje hebt zitten maar ook tussen de draad )
  12. Zo ff snel gekeken op t werk had ff 5min tijd. eerste wat je moet doen is dus je zekering chekken nu werken de knipperlichten in iedergeval weer maar de centrale vergrendel module niet maar daar kan ik wel mee leven. binnenkort als ik me weer eens verveel maar ff naar kijken. ik zal wel posten wat dat was.
  13. Hallo, Ik heb een fiesta MK4 uit 97 en 80-D. Km Knipperlichten zijn er me uitgescheden en voor ik alles ga meten wil ik graag weten of iemand hetzelfde soort probleem gehad heeft. Het ging als volgt, ik heb een centrale vergrendeling die knippert als je hem ontgrendeld. 3 dagen geleden zag ik dat deze zwakker begon te knipperen en 1 dag later niet meer knipperde maar knipperlichten werkten wel met de schakelaar en alarm licht. Als ik nu het knipperlicht aan zet met de schakelaar dan doet hij het niet meer. Op het moment dat ik alarm lichten aan zet dan werken mijn lampen wel allemaal. op het moment dat ik mijn contact sleutel terug draai dan gaat ook mijn achterbak open dus dit heeft er denk ik mee te maken. Zelf denk ik aan ergens een massa storing en dan ergens bij het dashboard in de buurt. Iemand een idee waar of eventueel een andere verklaring hiervoor? Groeten Jochem
  14. Jodtje

    Fiesta Mk4 -bh

    Zie dat je zo'n mooie kunstof lip inderaan je bumper hebt waar heb je die vandaan? kek bakkie by the way
  15. Jodtje

    Velgen Geschildert

    Vind dat 4 centimeter verlaging al voldoende vind, als ik nog lager gaat rijd het mij te stug. en nu kan ik net voldoende over de drempel, moet wel functioneel blijven.
×