Jump to content
Fiestaclub.nl

Jur

Global Moderators
  • Content count

    5975
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Jur

  • Rank
    Fiesta Champion
  • Birthday 14-06-1977

Contact Methods

  • MSN
    Jurrianj@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zwijndrecht
  • Interests
    Car's, Women, computers

Previous Fields

  • Voornaam
    Jur
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK3
  • Kleur
    Paars

Recent Profile Visitors

8423 profile views
  1. Jur

    Fiesta MK8 Titanium Powershift Magnetic grey

    Ben het niet helemaal eens. Ja de fitting is hetzelfde.. maar heb zelf ervaren dat een h7 xenon in de mk7 toch niet lekker past.. en dan met name het glas. Ook plastic t.o.v. metalen voetjes levert nog wel eens een uitdaging op.
  2. Jur

    Open lucht filter MK7 1.25

    Op de 1.25 (2011) van mijn vrouw (black jackie zie topic Hebben we een J1 open lucht filter systeem geplaatst. Deze vervangt het standaard luchtfilterhuis. Is een open luchtfilter, met een 'afgeschermde' behuizing zodat deze minder snel warme lucht uit de motorruimte aanzuigt. (K&N heeft soortgelijk systeem) Dit is ook een olie doordrenkt filter, gelijkend aan K&N of Green filter. Het heeft een eigen siliconen slang en is er voor de benzine motor in 2 varianten, een met en een zonder MAF sensor aansluiting. De 1.25 heeft niet de MAF sensor (aan het luchtfilterhuis) en kun je dus toe met de versie zonder. Prijs, zo rond de 230 euro (excl verzenden) en mogelijk ook via www.mebu.nl te bestellen (maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen) http://www.pumaspeed.co.uk/product-J1-Automotive-Cold-Air-Filter-Kit-Ford-Fiesta-Mk7-Zetec-125-14_1117.jsp Een voorbeeld van hoe deze 'klinkt' Uiteraard is dit te combineren met een uitlaat voor nog meer geluid. Dit filter (en zoals vele sportluchtfilters) zullen je gas response verbeteren. Verwacht er niet heel veel vermogen door, maar het geluid wordt er wel sportiever van. Bij www.mebu.nl (btje reclame mag best op zn tijd) zijn meer luchtfilters te verkrijgen, o.a. van ITG (schuim inleg ) of K&N (katoen/olie inleg) of Injen (katoen open lucht filter) te krijgen. De inleg filters moet je rond de 80 euro rekenen. De open lucht filter kits varieren nog wel eens van prijs., zoals bovengenoemd was (destijds) de J1 een 230 euro
  3. Jur

    kopbouten

    Gordels: MK3 had gordels met en zonder hoogte regeling, daar zal een verschil in hebben gezeten. Ook waren er 2 gordel sloten in omloop (vraag me zo snel even niet welke dat zijn) En voor wat betreft het roken bij starten: Klepseals vervangen in de cilinderkop ? die zullen dan wel uitgehard zijn en iets van olie lekken. Andere optie is olie van de turbo keerringen
  4. behalve dat de bodemplaat gewoon staal is.. Je de krik niet onder de H balk moet zetten (al staat misschien in het boekje van wel) tectyl (wat een merk is, maar iedereen het als een product kent) werkt. Bodemschutz is een soort 'structuur' steenslag bescherm middel.. kan je er ook op spuiten. De auto krik plaats ik eigenlijk altijd op de subframe montage punten (als de voorkant v.d. auto omhoog moet) . Bijv een bout die de draagarm aan het subframe bevestigd. Voor de achterzijde pak ik meestal de dwarsbalk van de achteras (tenzij je aan de schokbrekers of veren moet werken)
  5. Jur

    Ford Family Day

    inmiddels 13 aanmeldingen (begrijp ik net van Gerjan)
  6. Jur

    Ford Family Day

    Ik zie dat ik hem wel op de thuisagenda had gezet, en was in de veronderstelling dat ik me al had opgegeven, maar hier nog niets gemeldt. Maar ik probeer er ook weer gewoon bij te zijn dit jaar.
  7. Jur

    Ideeën grill mk7

    Ja.. maar dat oogt niet. Mat of glans zwart spuiten is nog wel een optie (de inserts bedoel ik dan)
  8. Jur

    Mebu meeting

    De fotos worden nog bij Mebu aangeleverd (door de fotograaf) maar ik denk dat de mensen van Mebu gister weer een normale werkdag hadden.. en met deze temperaturen is dat best heftig.. even geduld dus (-:
  9. Jur

    Mebu meeting

    Voor ons (mijn dochter ... en ik) een zeer geslaagde dag, - Geweldige ontvangst door De mensen van Mebu. - het mooie weer hielp natuurlijk ook mee (al hadden we alleen Arko in de auto) - de tot in de puntjes verzorgde BBQ, waar er voor ieder wat wils was. - Een leuk uitdagende puzzelrit, waarbij bij sommige plekken het bolletje pijltje systeem nog best tricky was, maar we met een keer of 2 verkeerd rijden toch echt weer op de goede route kwamen. - Leuk uitdagende vragen, sommige zo van een bord(je) te lezen (maar er straal voorbij rijden), andere vergte wat lokale knowhow of goede google skills... - De leuke challenge aan het einde van bandje wisselen, waarbij ons team kortstondig uitgebreid werd met een Mebu Medewerker (Hans, nogmaals dank). - met als kers op de taart.. de meeste punten en de beker mee naar huis (en nee.. we hadden geen voorkennis, want in dat deel van de organisatie waren wij niet betrokken) Mebu en bezoekers, bedankt.. en een datum voor volgens jaar is alweer geprikt.
  10. Jur

    Mebu meeting

    Programma is geupdate. Aanvang ontvangst. Iets eerder is geen ramp.. maar dan zijn we nog bezig met de boel op te zetten.
  11. Jur

    Fiesta in the Park 2018

    Ja we hadden de banner en vlaggen frontrow staan (-: en stonden op dat moment ook nog in het midden van de aandacht
  12. Tja, waar gaan we beginnen. De pret beging vaak al ruim van te voren. In dit geval ergens in Februari, met het boeken. Niels (VitroFiesta), Robert (Razer), Ronald (Ronald_ft) en ikzelf hadden besloten te gaan. Vrijdag avond heen (met de ferry Hoek van Holland -> Harwich) en zondag avond met de Ferry terug. Een 4 persoons hut dit jaar, en in de buurt van Godmanchester een hotel voor 1 nacht geboekt. 3 auto's, Ronald met z'n mk2 XR2, welke ten tijde van het boeken nog een flinke motorisch opknap beurt moest krijgen. Robert met z'n MK3 1800 custom zetec waarbij het ook altijd een verrassing is of er een probleem optreed, en ikzelf zei de gek met de paarse mk3 die ook niet altijd storings vrij is gebleken. De XR2 is goed onder handen genomen, vrijwel alles aan de buitenkant van de motor is aangepakt: Koppeling, radiateur, slangen, keerringen, carburateur, distributie, waterpomp, handrem, versnellingspook.. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het baarde Ronald nog wel wat zorgen... De Zetec van Robert had ook nog een hardnekkig probleem, welke hij maar niet opgelost leekt te krijgen.. tot een paar dagen voor vertrek. En de mijne.. tja.. met goede hoop maar meegenomen. Vrijdag avond afgesproken op de 'standaard' plek, aangezien iedereen vanuit een andere hoek van het land komt was dat bij de checkin voor de deur. We kwamen allemaal in een tijdsbestek van 15 minuten aan in Hoek van Holland, dus dat was al 1/4 van de rit erop.. en zonder problemen. Checkin en ferry op ... op naar het eerste biertje (en/of Cola) Na een nachtje slapen (of door gesnurk, maar een half nachtje) vroeg van de ferry af en onderweg. Door wat wegwerkzaamheden op de route werden we met een omweg (en veel B weggetjes) naar Godmanchester gestuurd, waar we eerst nog even Huntingdon ingingen voor een stop bij de bank, wat koffie gedronken en ontbeten. Onze vrienden van FCGB waren ook net aangekomen en begonnen net met het opbouwen van het evenement. Met 2 teams de vakken uitgezet, de eigen stand opgebouwd (vlaggen en slingers) en een paar grote party tenten opgezet. Inmiddels richting 13:30.. begint het weer , wat 's morgens mooi zonnig maar inmiddels een beetje grauw was geworden.. om te slaan in ... regen )-: Er was regen voorspeld, dus op zich niets vreemds, maar ook voor de zondag was er eigenlijk de hele dag regen voorspeld.. dus zou een nat weeken worden.... )-: Intussen een kleine tegenslag. "Moeders Watson" ging 'out' .. ze bleek al de hele dat in touw te zijn (bijna 80) en niet te hebben ontbeten.... achteraf viel het allemaal mee en was het dus niet veel meer dan te weinig eten. Ikzelf heb nog een kap van een model auto opgepikt (Fiesta mk3) een kleine 50km verderop.. over de Engelse B weggetje (-: in de regen )-: Teruggekomen rond 15:00.. en nog steeds regen. . niet heel veel, maar genoeg om nat te worden. Wij hebben toen maar even getankt en het hotel opgezocht en ons even opgefrist en waar nodig de oogjes even gesloten. Rond 17:30 weer in de auto gestapt en over de B weggetjes naar een dorpje verderop waar we in de Pub hebben gegeten. Halverwege komt George ons tegemoet, zich afvragen waar wij vandaan kwamen.. en ik wijs achter ons en zeg "Daar vandaan", hij had dus niet verwacht dat we de B wegen zouden nemen. Tijdens het eten sprak Robert voor de terugweg wel de wens uit dit keer de B weggetjes maar over te slaan waar mogelijk, wat ik op zich wel kan begrijpen (potholes en onoverzichtelijke bochtjes.. zijn niet altijd even leuk) In de Pub met de hele crew van FCGB (maar zonder Pa en Ma Watson) wat gegeten.. wat weer prima verzorgd was door FCGB Daarna terug naar het hotel, waar we nog even kort nageouwehoerd hebben en zijn gaan slapen. Nog even het weerbericht checken, want nu hoost het.. dus wat wordt het 'morgen'.... en tot mn verbazing leek het hele weerbericht gewijzigd.. De hele zondag... droog.. en zelfs zon.. als dat maar zo blijft dan, want er is niets zo veranderlijk als het weer. De volgende ochtend... showtime. 5:00u wakker, zei het met wat kleine oogjes.. Eerst.. Koffie.. nou ja.. oploszooi. De tassen inpakken en in de auto... en waarempel het was droog. Robert had wat meer slaap nodig en zou later komen, dus wij met 2 autos richting het evenement. We waren als 3e en 4e binnen (buiten de FCGB crew om) waar we aan de poort werden gefotografeerd (voor de Ford Fair gangers.. wel een bekende) Aangezien het de hele nacht had geregend.. en we in de regen ook de B weggetjes hadden gereden was de auto (die we overigens bewust nog niet hadden gewassen) iets meer dan vies.. De slang aan de kraan en ..... splash.. slang kapot... dan maar met de emmer verder Inmiddels was ook Robert wakker, maar die had op een of andere manier inmiddels een zwembad in zn auto.. dus mocht eerst gaan hozen voor hij kon vertrekken. Toen ook hij aankwam, ging het hozen (van zijn auto) nog even door, maar ging ook hij aan het autowassen beginnen. Een klein uur later waren de auto gewassen en in de quick detailer gezet en konden we bij de ingang gaat staan .. en kijken wat er binnenkomt. Nou .. uiteraard een hoop Fiesta's in alle kleuren en uitvoeringen. Van MK1 tot MK8 .. en in alle kleuren vd regenboog. Natuurlijk ook alles wat ford de laatste 50 jaar op de wereld heeft gezet .. en meer. Leuke gesprekken gevoerd, met traders en andere autoliefhebbers.. je kan het zo gek niet bedenken. Het zonnetje was inmiddels doorgebroken rond de middag en konden we genieten van het mooie weer. Met een groot aantal Fiesta RS Turbo's (15 geloof ik) nog een lineup gemaakt en foto's gemaakt. Zoveel zal je niet snel meer bij elkaar krijgen. De welbekende Tug of War was ook weer leuk om te bekijken, zeker op het natte gras. Een aantal traders had (met het slechte weer in de voorspelling) afgehaakt, dus er was helaas niet heel veel te koop. Wel grappig om een mebu notitieblok bij een van de traders op de stand tegen te komen. Ook Andie was aanwezig, maar die was er niet helemaal bij. Na het verlies van zijn xr2i in een brand bij de spuiter had hij een hele hoop spulletjes in de verkoop gedaan, maar na het overlijden van zn vader (ergens in de afgelopen 2 weken) was hij er totaal niet bij met zn gedachte, aangezien de dienst vandaag (maandag) zou zijn. Het was wel weer goed om hem te zien en spreken en hij had zelfs wat goodies speciaal voor mij meegenomen. Tijdens ons gesprek kwam er ook nog een "Lancaster" 3x laag overvliegen (dat had FCGB geregeld) , wat echt geweldig is om zo te zien. Na een mooie dag, waarbij we een hoop mensen hebben gezien, gesproken en hun auto's bekeken ook nog een opstootje hebben opgelost van jongens bij de uitrit. , een bumper van een engelse auto die de bestuurder zelf aan bonken had gereden hadden helpen fixen (nou ja.. alleen de ductape aangereikt) weer afscheid genomen van onze vrienden. Richting de Ferry, waarbij we dit keer gewoon alleen de A wegen hebben genomen. Nog gegeten bij de "gouden regenbogen" en ruim op tijd (nog voor de checkin open was) al bij de Ferry stonden. Al met al is iedereen zonder brokken thuisgekomen, wat toch een unicum is gebleken de laatste jaren. Je rijdt immers met auto's van 25 jaar en ouder rond.. Wie gaat er volgens jaar mee ?? Foto's.. volgen nog (ooit)
  13. Jur

    Fiesta In The Park

    Dank u. We zijn (helaas) maar met 3 autos.. wel 2x een mk3 en 1 een mk2
  14. Jur

    Mebu meeting

    2 personen (1 kind en 1 volwassenen)
  15. Gents, Houden we het met z'n alle wel gezellig ? (ik ga geen mensen aanwijzen... en tot op heden zie ik enkel wat onbegrip in enkele reacties) Of een bak het houdt met/zonder tuning hangt zoals eerder gezegd voor een groot deel van het bewuste en soms onbewuste rijgedrag af. M'n oude BC bak (in de mk3) houdt het vermogen en koppel (bijna 300Nm) prima, maar niet als ik bij elk stoplicht als een idi&&t wegtrek. Eerder las ik iets over wanneer een bak het meeste op zn falie krijgt... Dat is met name bij het optrekken van 0 naar 60km/h dit als gevolg van massatraagheid. Dat is tevens de reden dat er diverse ford modellen ook een limiet op de eerste 2 versnellingen had zitten... in het motormanagement. (ik meen bijv . de Fiesta St150) Voor de mk7.5 1.0 ecoboost (125/140) snap ik niet waarom Ford hier niet heeft gekozen voor een 6 bak, wat men in de mk8 wel gedaan heeft.
×