Jump to content
Fiestaclub.nl

Skippy

Active users
  • Content Count

    98
  • Joined

  • Last visited

About Skippy

  • Rank
    Fiesta Wannabee

Previous Fields

  • Voornaam
    Ronald
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Skippy

    Project Hot Musterd

    Gaat sowieso niet straat legaal zijn. Ik denk zwarte sticker over blauwe NL deel van originele kenteken plaat?
  2. Skippy

    Frozen White MK8 ST Line

    Je zou kunnen kijken maar ik zou er verder niet naar vragen hoor, is misschien niet bevoordelijk voor de relatie met de dealer. Maar het gebeurt wel vaker dat er een en ander iets anders naar buiten word gebracht om een vermoedelijk productie probleem stil te houden. Zolang er niet constant dezelfde klachten op doen bij anderen is het hopelijk/vermoedelijk slecht exemplarisch. Het belangrijkste is dat het weer gemaakt is en alles naar behoren werkt. Gewoon lekker genieten !
  3. Skippy

    Frozen White MK8 ST Line

    Nee dat lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk. Ik vermoed dat de echte reden door de dealer verzwegen word.
  4. Skippy

    MK8 Titanium Shadow Black 100->145 pk

    Dat is mooi om te horen en ook redelijk wat de verwachting is omdat de 100pk versie standaard zo is getuned dat hij boven de 4000 toeren snel vermogen afbouwt waar de originele 125 en 140pk versie dan nog doorlopen. 0 naar 100 zou zo'n seconde sneller moeten kunnen maar vooral de souplesse zal wel flink zijn toegenomen. Belangrijkste is dat er door de nieuwe mapping geen minder aangename eigenschappen ontstaan. Ik heb ook van mensen gelezen dat ze fe auto te nerveus op het gas vonden reageren of in bepaalde toerentallen de motor ruw liep. Als het goed is heeft Unlimited ook een steunpunt in Zeeland(Goes) dus misschien toch nog eens over denken...
  5. Skippy

    Frozen White MK8 ST Line

    Gelukkig is het allemaal opgelost en rij je weer lekker rond. Wel apart dat de koppeling dusdanig versleten was in zo'n korte tijd dat de versnellingsbak helemaal niet meer pakte.
  6. Skippy

    MK8 Titanium Shadow Black 100->145 pk

    Ben benieuwd hoe je een en ander gaat ervaren de komende tijd en of het verbruik duidelijk veranderd. Dat van de tussen acceleratie in de hogere versnellingen is denk ik het gebied waar de meeste winst wordt behaald want dik 40pk meer zou je toch echt goed moeten voelen ook omdat het koppel behoorlijk toeneemt. Ik denk dat er overigens best veel ecoboost motoren getuned worden maar dat er gewoon niet veel over wordt geschreven.
  7. Skippy

    MK7.5 ST Line

    Dat is een prima rede en zo te zien dus geslaagd.
  8. Skippy

    D-Per4mance Fiesta ST MK8 (update 15-12)

    Prachtige foto's weer! Echt een schitterende pret machine!
  9. Skippy

    MK7.5 ST Line

    Knappe Fiesta en die velgranden staan zeker niet verkeerd. 👍 Ik parkeer voor de zekerheid altijd maar een eind van de stoep af...
  10. Skippy

    MK8 Titanium Shadow Black 100->145 pk

    Mooie Fiesta! Apart dat er op een titanium standaard geen voorruit verwarming zit. Het blijft een hele uitzoekerij al die opties en extra's. Omdat Ford veel opties in comi pakketten aanbied heb je wel eens aparte zaken wel en andere dingen niet. Veel plezier met je nieuwe aanwinst! En ik zou het leuk vinden als je je ervaringen met Unlimited tuning deelt. Dat blijft voor mij ook kriebelen maar aangezien 100 straks weer de limiet is twijfel ik over het nut. Als je haast hebt gewoon terug naar 3(die loopt tot 140) en dan wil de Fiesta best vooruit. Maar eenmaal in 5 en 6 zijn de tussen acceleraties niet echt om over naar huis te schrijven. Laatst kwam ik met wegwerkzaamheden met 80 in een tunnel en dan wil hij er niet uit in zijn 6, iets waar ik met de Fiat Panda Twin Air Turbo 85 met 5 bak nooit kast van had(al verbruikte die wel aanzienlijk meer).
  11. Skippy

    Even voorstellen

    BR heb ik ook redelijk veel positieve verhalen over gelezen. Een betere ademhaling kan natuurlijk nooit kwaad. Na nog wat gelezen te hebben over de ST200 ,die standaard 215 pk levert in overboost , zal je met een stage 1 remap hooguit 15pk meer pakken. Voor echte duidelijk voelbare winst moet je dan toch al snel aan stage 2 gaan denken hetgeen bijna 5000 euro aan kosten betekent en een luidruchtige in en uitlaat. De ST 200 is gewoon al een hele vlotte auto zoals hij is en het lijkt me zelf logischer om er gewoon lekker van te genieten en als je het echt te langzaam gaat vinden je beter kunt upgraden naar een MK8 ST of nieuwe Focus ST.
  12. Skippy

    Fiesta mk3 RS Turbo

    Cool! Ziet er zo op foto nog netjes uit. Wat zijn je plannen met de auto?
  13. Skippy

    D-Per4mance Fiesta ST MK8 (update 15-12)

    Ik heb een mk8 waar al 18 inch onder ligt vanaf de fabriek.
  14. Skippy

    Even voorstellen

    Een kastje buiten de ecu om is eigenlijk niet zo'n mooie manier van tunen. Zo'n ding neemt de ecu in de maling door de signalen van bepaalde sensoren verkeerd door te geven. Dat werkt op zich wel maar geeft geen geoptimaliseerde vermogens kromme. Een uitlaat en inlaat is dus duidelijk niks voor jou als ik het zo lees en dat kan ik me ook goed voorstellen. Op mijn motor vind ik het geweldig maar in mijn auto geniet ik liever van de stereo. Je zou eens nadenken over unlimited tuning in Amersfoort(die hebben ook een Dyno). Die zouden veel Fords doen en ik heb overwegend goede verhalen over hun gelezen. Zelf ga ik mijn ST Line niet tunen met de nieuwe 100km/h limiet volgend jaar in het vooruitzicht. Ik rij toch alleen maar lange stukken snelweg. Voor de snelheid pak ik wel de motor, zelfs mijn tamme Scrambler zit nog in 4 seconde op 100.
  15. Skippy

    D-Per4mance Fiesta ST MK8 (update 15-12)

    Ben benieuwd wat voor velgen je gaat vinden. Ik vind de keus nog niet echt spectaculair in 18x8 met 4x108 bout patroon.
×