Jump to content
Fiestaclub.nl

JuanFiesta

Active users
  • Content Count

    91
  • Joined

  • Last visited

About JuanFiesta

  • Rank
    Fiesta Wannabee
  • Birthday 14-06-1991

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bilthoven
  • Interests
    Cars and Technics

Previous Fields

  • Voornaam
    Jan-Peter
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

190 profile views
  1. Je gebroken massakabel zal uiteraard voor problemen zorgen die je zelf omschrijft. Als gevolg van een overgangsweerstand zal je motor vooral onderin de toeren gaan overslaan en zo gaan schokken. In principe is dit dus makkelijk te herstellen zolang een goede massakabel word aangesloten. Deze zat oorspronkelijk achter het kleppendeksel te zien op de foto. Ik heb deze voor de duidelijkheid omcirkeld met rood en de massadraad digitaal hersteld😂 Wat betreft de kleppendeksel pakking is dit normaal gesproken een vrij simpele ingreep maar gezien de gas installatie zou ik overwegen om dit te laten doen. Veel succes verder! Leuk om te zien, een fiesta met zo een hoge km stand!
  2. JuanFiesta

    Jeroen stelt zich voor

    Hoi en welkom! Zag ik jou toevallig vanochtend op de A27 rijden richting A'dam?
  3. JuanFiesta

    Fiest ST230 MK7.5 Shoot & Mods

    Excuus voor de late reply. Ik heb de ventiel dopjes van Ali. Het duurt even maar voor die paar euro is het t wachten zeker waard!
  4. De lambda sensor vandaag gemonteerd. Het verbruik is weer flink gedaald en de pk's zijn voelbaar terug!
  5. Ik ben vandaag weer aan de slag geweest met de Fiesta. In eerste instantie dacht ik aan valse lucht ivm te rijk lopende motor maar de in en uitlaatzijde zijn na controle geheel luchtdicht. Uiteindelijk het probleem weten te tackelen door sensoren los te koppelen met draaiende motor. Ik kwam tot de conclusie dat de voorste lambda sensor defect is. Wanneer aangesloten geeft deze een verkeerde waarde aan de motorregeleenheid met gevolg dat deze meer brandstof gaat inspuiten. Wanneer ik deze sensor los koppel dan is het probleem geheel weg en gaat hij in 14,7 modus. (Lambda 1) Dit is de back up. Hiermee komt hij wel door de keuring! Ik heb de lambda sensor besteld en deze gaat er binnenkort in!
  6. JuanFiesta

    Fiest ST230 MK7.5 Shoot & Mods

    Laatst nog deze edit gemaakt:
  7. JuanFiesta

    Fiest ST230 MK7.5 Shoot & Mods

    Het is al een tijd geleden dat ik hier wat heb gepost. Ik heb in de tussentijd het een en ander aangepast. Bij deze mijn kleine maar toch opvallende mods! 1. De ventiel dopjes zijn vervangen voor ST dopjes. 2. De Ford logo's bevatten nu rode Gel badges. 3. De originele motorkap steun is vervangen voor dark ice design gas veren. 4. Ik heb rondom rode stripes geplakt op de TRC onderdelen. (Front lip, Splitters en diffuser) 5. De wielmoeren zijn hoogglans rood gespoten. 6. Ik heb rear spats gemonteerd links/rechts onder de achterbumper. Al met al zeer tevreden met de looks, echter laat de striping hier en daar alweer los. Jammer! Iemand bekend met zelfklevende stripes? Wil ze gaan vervangen voor betere.
  8. Bedankt voor de feedback! Ben net terug van vakantie en ik heb eens goed na zitten denken. De O2 sensor (Lambda) gaf storing. Mede hierom heb ik deze sensor vervangen. Ik kan uitsluiten dat er aan het inlaat traject valse lucht aangezogen wordt. Echter aan de uitlaatzijde zou het zomaar kunnen dat bijvoorbeeld de turbo iets lekt (Uitlaatzijde) of dat er valse lucht bij de O2 sensor komt via bijvoorbeeld een kleine opening bij de katalysator flens. De ECU meet dan via de O2 sensor een overschot aan zuurstof en gaat vervolgens meer inspuiten om dit te compenseren. Dit verklaard het veel te rijke mengsel en de hoge CO waardes. Ik ga van de week controleren of mijn uitlaat/turbo lekvrij zijn om dit uit te kunnen stellen. Verder ga ik mij eens verdiepen en metingen verrichten aan de MAP en MAF sensoren. Zal binnenkort een update geven over mijn bevindingen!
  9. JuanFiesta

    Oil catch can

    Er zijn meerdere originele en getunede fiesta ST's die zeker wel profijt hebben van zo een catch can. Op een lagere kilometerstand zal het niet zo veel uitmaken maar boven de 100.000km zal er zeker wel vervuiling optreden. De 1.6 Ecoboost motor uit de ST mk7.5 is direct ingespoten. Mede hierom zullen je kleppen veel sneller gaan vervuilen met als gevolg vermogensverlies. Om dit geheel te reviseren/reinigen ben je veel meer kwijt dan wat je voor een oil catch can zal betalen. Als je de kans hebt om een goede oil catch can voor een mooie prijs te vinden dan zeg ik doen!
  10. Hallo, Zoals de titel al zegt. Mijn Fiesta ST loopt sinds enige tijd veel te rijk en houd ook in. Helaas komt hij mede hierdoor niet door de APK! De motor loopt netjes op 4 cylinders door alle toeren heen. Helaas komt er niet het gewenste vermogen uit. De waardes zijn als volgt: Lambda +- 0,88 (gemeten met warme motor en 2500 toeren.) CO 3-4% (Stationair en op toeren) Aanpassingen motorisch: -Milltek Sportkat -Milltek Non res 2,75" uitlaatsysteem. -Forge open lucht filter -Silicone inlaat buis. -NGK Iridium bougies -Custom Stage 2 Map bij Mosselman gedaan. Deed circa 230Pk op de bank. Het valt op dat het stationaire toerental wel een lambda van +-1 geeft. Echter wanneer ik gas geef loopt hij veel te rijk met als gevolg vermogensverlies. Wat heb ik gedaan? - In/uitlaat gecontroleerd op valse lucht. - Accu reset (Accu polen los) - Bougies vervangen. - Recent nieuwe olie ververst. (Castrol edge titanium 5W30) - Injector cleaner toegevoegd en E98 getankt. - Lang stuk met warme motor in hoge toeren gereden +- 200KM. (Duitsland met moeite top van 220kmh op de teller) Voorheen kon hij makkelijk 245+ - MAF sensor gereinigd. - Voorste Lambda sensor gereinigd. - Achterste Lambda sensor gereinigd. - Achterste Lambda sensor vervangen. Storingen gewist met simpele EOBD tool. (Kon helaas geen specifieke storingen uitlezen hiermee) Helaas bied al het bovenstaande geen resultaat en ik vraag mij af of meerdere ST of misschien non ST rijders dit probleem wel eens mee hebben gemaakt? Ik ga binnenkort eens naar de Ford dealer om uit te laten lezen. Advies is welkom!
  11. JuanFiesta

    Fiest ST230 MK7.5 Shoot & Mods

    Ik zal kijken of ik van het weekend wat kan schieten. Is vaak lastig om direct in de koplampen te fotograferen zonder lens glare. Heb geen filters of wat dan ook.
  12. JuanFiesta

    Fiest ST230 MK7.5 Shoot & Mods

    Thanks!
  13. JuanFiesta

    Fiest ST230 MK7.5 Shoot & Mods

    Ik besef net dat ik nog geen avondfoto heb gepost dus bij deze!
  14. JuanFiesta

    Mijn ST150 mk6.5

    Oh het sleepoog kapje! Denk bij de sloop idd.
  15. JuanFiesta

    Mijn ST150 mk6.5

    Klinkt goed! Welk plastic rondje bedoel je precies?
×