Jump to content
Fiestaclub.nl

Leon Fiesta

Active users
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

About Leon Fiesta

  • Rank
    Fiesta Wannabee

Previous Fields

  • Voornaam
    Leon
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Grijs

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Leon Fiesta

    Slecht starten en lopen mk8

    Klopt, maar vergeet niet dat als je vierseizoenenbanden koopt vanwege een eventuele winter, je direct alle voordelen van een goede zomerband overboord gooit. En vergeet niet: een goede zomerband met voldoende profiel zal zich in de half gesmolten sneeuwprut ook aardig redden. Rijstijl aanpassen moet je toch. En is het echt winterwonderland dan moet je een auto met zomerbandjes gewoon laten staan of toch overstappen op winterbanden. Mensen die op wintersport gaan zullen dat sowieso doen (want een vierseizoenenband haalt het ook niet qua eigenschappen bij een winterband).
  2. Leon Fiesta

    Slecht starten en lopen mk8

    Ik zou er zelf ook niet blij van worden, vierseizoenenbanden zijn toch altijd een compromis. Ik blijf er bij: in Nederland wil je zomerbanden die goed scoren op nat wegdek. Dan ben je in 90% van de gevallen het beste af. Dan houd je nog 9% over waarbij je je rijstijl wat moet aanpassen (maar dat moet je toch al bij extreem weer), houd je 1% over waarbij je de weg niet op kan (extreme sneeuwval of ijzel). Vierseizoenenbanden zijn in de praktijk vooral een optelsom van de nadelen van zomer- en winterbanden naar mijn mening.
  3. Leon Fiesta

    Autobeam H7 LED release MK8 ST/ST line

    Ah ik weet het alweer, ik ben even in de war met xenon (heb daar destijds eens naar gekeken voor mijn Ibiza). Dan moet je veel meer vervangen, dat ging mij iets te ver.
  4. Leon Fiesta

    Autobeam H7 LED release MK8 ST/ST line

    Hey dit is wel interessant. Begrijp ik het nou goed dat je alleen de H7 lampen vervangt door een 'LED-peertje'? Ik was altijd in de veronderstelling dat ombouwen veel meer werk is.
  5. Leon Fiesta

    Slecht starten en lopen mk8

    Het was ook een reactie met een knipoog. Vind het zelf ook een beetje discutabele techniek, ik dacht dat alleen VW dat trucje uithaalde om de cijfers op te poetsen maar er zijn er dus meer die dat doen. Volgens mij is de brandstofbesparing er van beperkt en vooral een theoretisch model (net als start/stopsystemen eigenlijk).
  6. Leon Fiesta

    Slecht starten en lopen mk8

    Tja cilinderuitschakeling is op zich wel een techniek van deze tijd, lekker eco. Maar geloof niet dat Ford dit bedoeld heeft met EcoBoost Mijn ST-line is ook van oktober 2018 maar die loopt nog als een zonnetje
  7. Leon Fiesta

    Draadloze oplader MK8?

    Dit klinkt als iemand die zo'n lader over heeft. @firejelle doe er je voordeel mee
  8. Leon Fiesta

    Olie kwaliteit mk8 na 12500km?

    Ik wil de pret niet bederven heren, maar bij mijn weten wordt de kwaliteit van de olie niet gemeten. Het percentage dat de boordcomputer aangeeft is volgens mij een soort van timer die rekening houdt met de factoren tijd en gereden afstand.
  9. Leon Fiesta

    Nieuw hier.

    Tja dat ga je natuurlijk ook weer terugzien in de inruilwaarde, maar dan is het ook even de vraag of je 'm binnen een paar jaar weer inruilt of gewoon oprijdt. In dat laatste geval profiteer je er wel van inderdaad, wat je niet betaald hebt hoef je ook niet af te schrijven
  10. Leon Fiesta

    Hulp gevraagd!!Trekgewicht mk8

    @Jan SDe Fransen staan er over het algemeen wel om bekend dat ze goede trekgewichten op papier krijgen, Renault is daar doorgaans ook sterk in. Volgens mij is een Citroën over het algemeen ook geen straf om te rijden. Of het in de praktijk ook handig is, dat valt te bezien. Toevallig heb ik vorige week mijn eigen MK8 voor het eerst met trekhaak mogen testen. En tegen de verwachtingen in was het niet mijn eigen rammelbakje dat er achter hing maar gewoon een degelijke tandemasser. Totaalgewicht van aanhanger en lading zal zo'n 800 à 900 kg geweest zijn, heb 'm niet op de weegbrug gehad maar was zeker niet meer dan 1000 kg. Persoonlijke insteek: de Fiësta kon het prima aan, maar gevoelsmatig wil je er ook zeker niet meer dan 1000 kg achter hangen. Je merkt gewoon dat zo'n auto er aan alle kanten harder voor moet werken om op snelheid te komen of juist af te remmen. Voor incidenteel gebruik prima, voor regelmatig gebruik zou ik even doorsparen voor een groter modelletje. Maar hoe je met zo'n DS4 dan 40% meer mee mag nemen is mij een beetje een raadsel. Wat ik me dan stiekem even afvraag: waarom heb je dan niet gekozen voor een (eventueel net niet meer) nieuwe Fiësta ST-line? Dan lever alleen dat panoramadak in en heb je verder dezelfde auto. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik na zo'n actie van Ford waarschijnlijk ook eerst bij de concurrent zou gaan kijken, puur uit principe. (Als VAG niet zo liep te klooien met de kwaliteit van de motoren dan was ik ook nooit op dit forum beland).
  11. Bovenstaande uitvoering heb ik ook. Overigens wil de aanwezigheid van eventuele sensoren volgens mij niet zeggen dat het hele systeem ook op die manier werkt. Er is hier ook een topic gaande rondom de verkeersbordherkenning, het grootste deel van de componenten is standaard wel aanwezig maar alleen even aanvinken in Forscan lijkt dan niet voldoende. Dus ergens zal er toch wel 'iets' ontbreken denk ik. Het kan best zijn dat er dan bij het rode pijltje ook een sensor moet zitten. De onderste is dan waarschijnlijk voor de lane assist.
  12. Leon Fiesta

    Nieuw hier.

    Welkom hier! Sfeerverlichting is plug and play toch? Is wel een topic van 😀
  13. Leon Fiesta

    Achterlichten aan bij DRL.

    Die twee seconden zijn inderdaad zo om (daar begint het al mee, als je die niet respecteert dan kan geen enkel lampje je helpen), die afstand is ook bedacht als optelsom van het waarnemen, reageren en daadwerkelijk uitvoeren. In 99% van de gevallen zal het ook geen probleem zijn hoor, maar men heeft het dus bedacht om die laatste procent ook te ondervangen. En laten we wel wezen: als de zon vervelend staat dan is het verschil tussen gewoon achterlicht en remlicht gewoon lastig te zien. Bijvoorbeeld omdat'ie recht in je snuffert schijnt of juist dermate fel op de auto schijnt dat de lampen van zichzelf al lijken op te lichten. Zelf ga ik zoveel mogelijk af op het derde remlicht, maar niet elke auto heeft die (of hij zit er wel maar dan werkt'ie niet). En als je dan 30 of 50 km/u rijdt dan is het nog wel op te vangen. Maar rijden we lekker 130 km/u waar het mag en om één of andere reden maakt er iemand een noodstop, dan word je er wel even druk mee (en anders de persoon achter je wel). Nu mag ik mij met mijn MK8 gelukkig prijzen met een reminstallatie die snel thuis geeft en driftig ingrijpt als ik er om vraag (gok er even op dat het bij jouw MK7 niet anders is) maar ik heb ook wel eens in auto's gereden waar die twee seconden al grotendeels wordt opgesoupeerd door de trage/slappe reminstallatie zelf. Dan is een seconde winst bij de waarneembaarheid bijzonder waardevol.
  14. Leon Fiesta

    Achterlichten aan bij DRL.

    Natuurlijk is dat geen oplossing. Nogmaals: als je van mening bent dat je achterlichten noodzakelijk zijn dan moet je dimlicht voeren. En als je het bij vol daglicht noodzakelijk vindt dat de achterlichten branden dan heb je een bril nodig. Het hele idee van dagrijverlichting is dat je aan de voorzijde wel verlichting hebt om op grotere afstand zichtbaar te zijn voor tegenliggers (bijvoorbeeld bij een inhaalactie) maar dat je achterlichten niet branden om beter te zien of de remlichten branden of niet. Zo ingewikkeld is het niet. Maar als je het verkeerd gebruikt dan werkt het natuurlijk niet.
  15. Leon Fiesta

    Hulp gevraagd!!Trekgewicht mk8

    Weet ik toch. Maar als je zelf in de ellende zit werkt het wel eens verlichtend als je ziet dat een ander er 10x zo diep in zit
×