Jump to content
Fiestaclub.nl

ADJ

Active users
  • Content Count

    80
  • Joined

  • Last visited

About ADJ

  • Rank
    Fiesta Wannabee

Previous Fields

  • Voornaam
    Auke
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ADJ

    Ford Fiesta MK8 Shadow

    Resultaten zijn top en dit zonder zelfs een andere catback oid te laten plaatsen. Dit ga ik nog wel doen maar pas later. Ik heb nog garantie maar toch besloten het te doen. Soms maar een gok in het leven nemen zullen we maar zeggen.
  2. ADJ

    Ford Fiesta MK8 Shadow

    Thanks!
  3. ADJ

    Ford Fiesta MK8 Shadow

    Review Unlimited Tuning Amersfoort Achtergrond Sinds vorig jaar ben ook ik een trotse eigenaar van een MK8 Ford Fiesta ST-line. De auto is aangeschaft met in het achterhoofd een sportief sturende en rijdende auto, waar zogezegd wat motorische rek in zat. Na eerder Ford gereden te hebben, wat overigens niet goed beviel, toch besloten een nieuw type Fiesta te kopen bij Ford Broekhuis in de Bilt. Het oog was al snel gevallen op een zo goed als nieuwe Fiesta met slechts 17.000 km met een allesbehalve slechte prijs. Na lang wikken en wegen tussen kleur, uitrustingsniveau is het uiteindelijk een Schadow Black versie geworden met Mica-lak, 18 inch LM Ford velgen, met vrijwel alle noodzakelijk optie’s. De auto zal op jaarbasis gemiddeld 25.000/30.000 km gaan rijden i.v.m. woon-werk verkeer dus de wens was zowel sportief rijgedrag alsmede economische verantwoord verbruik. Vrij snel nadat ik de auto’s een aantal maanden had begon het toch wel te kriebelen om wat meer uit de Ecoboost motor te halen en de nodige optische verbeteringen door te voeren. Zo heb ik in de loop van enkele maanden in mijn vrije tijd de luchtinlaat slangen (primair en secundair), turbo hard pipe, de inlegfilter (vervangen voor een K&N variant) en verlichting (volledige LED) aangepakt. Toch bleef het kriebelen, want waar het je meer profijt van dan een goede chip-tune. Al merkte ik al ietwat verschil bij het aanpakken van de luchtinvoer slangen. Reviews, Lezen en onderzoek! Naar weken reviews te hebben gelezen, onderzoek gedaan te hebben naar garantievoorwaarden en de nodige twijfel te hebben gehad toch besloten de knoop door te hakken. Een van de eerste partijen die ik tegenkwam op het internet waren Ziptuning en Unlimited Tuning met beiden meerdere vestigingen door Nederland. Ik heb ook naar alternatieven gezocht zoals bijvoorbeeld Mountune en Revo echter bij navraag bij verschillende partijen in Nederland en over de grens bleek dit nog in ontwikkeling te zijn. De potentie van de Ecoboost was bij alle verschillende partijen nagenoeg hetzelfde al zou wellicht, voor de experts onder ons, bij sommige de voorkeur uitgaan naar bijvoorbeeld Revo ivm de langdurige testen die uitgevoerd worden. Aangezien ik sinds september 2018 heb gewacht op REVO toch besloten voor een andere partij te gaan. In verband met de afstand heb ik besloten een tune te laten uitvoeren bij Unlimited Tuning in Delfzijl (45 min rijden), waar een zeer behulpzame medewerker mijn tuning-twijfels kon weerleggen door uit te leggen dat ik mijn auto motorisch niet meer zou herkennen na een tune van hun. Kijk, daar wordt een autoliefhebber toch warm van. Uiteraard aangevuld met informatie over hun kwaliteitseisen en garantievoorwaarden. Door veel adviezen op het forum door te lezen kwam ik vrij snel tot de conclusie dat ik de knoop door wou hakken maar dan weliswaar met een rolbank uitdraai erbij. Helaas was dit laatste nog niet mogelijk in Delfzijl en dit was voor mij de enige reden om uit te wijken naar Amersfoort. Zo gezegd zo gedaan. Via de mail contact opgezocht met Unlimited Tuning waar ik keer op keer zeer vriendelijk geholpen werd met vragen over het proces, mijn auto en afhandeling. Denk vooral aan zaken als wel of geen zomerbanden/winterbanden, euro 95/98 etc. Tevens had ik enkele vragen over de garantie van Ford bij het laten tunen van een auto binnen garantie. Unlimited Tuning biedt zelf garantie tot een maximum van 2 jaar vanaf aankoop of tot 50.000 km na eerste toelating op de weg. Voor mij was dit 1 van de belangrijkste voordelen van andere tuners. Ook bij het nalezen van de algemene voorwaarden en polissen bleek alle geadverteerde informatie te kloppen. De dag waarvan je hoopt dat ie snel komt! Na een afspraak te hebben gepland per mail was het dinsdag 17 juli eindelijk zover. Na een lange, warme en vermoeiende reis vanuit Emmen naar Utrecht (spits) en via de terugweg langs Unlimited Tuning mocht de auto dan eindelijk op de rollerbank. Iets voor 15.00 uur werd ik daar ontvangen door een medewerker inclusief een heerlijke bak koffie. Op dit moment was er nog een klant voor mij dus ik had de gelegenheid om even door het pand te lopen, in het zonnetje buiten te zitten en wat achtergrond informatie te krijgen voordat het eindelijk zover was. https://imgur.com/a/p21DNPG Stipt 15.00 uur (heerlijk als een afspraak nagekomen wordt!) was het zover, fase 1 van de tuning begon. Zo werd mij verteld dat elke auto eerst op de rollerbank gaat om te zien hoe deze presteert in de standaard uitvoering zonder tuning. Zo worden er allerlei waardes van het motorblok uitgelezen om zo tot een zo optimaal mogelijke tune te komen. Doordat ik van tevoren aangegeven had interesse te hebben om het proces van begin tot einde te willen zien werd ik uitgenodigd om ook mee te kijken naar alle waardes die uit de rollerbank test rolden. Er werd mij uitgelegd welke waarde’s veranderd worden met de tuning en welke hiervan het meest van invloed zijn op de uiteindelijke prestatie’s. Toch even schrikken, jouw auto op de rollerbank, volgas, volle toeren, alle versnellingen doorlopend, met een bult lawaai dat de deuren van het pand dicht moesten blijven. De uitslag van het eerste dyno plot waren een keurige 101,4 PK omstreeks 15:30 uur. Hierna word de software ingelezen via een laptop en bijbehorende stekker. Hierna worden de meest optimale waardes bepaalt worden door de medewerkers van UnlimitedTuning. **** Om iets voor 16.00 uur mocht de auto met de nieuwe software op de dyno. Helaas was de eerste tune in de woorden van één van de medewerkers teleurstellend, een luttele 30 pk extra. Dit inclusief de hardwarematige aanpassingen die er door mijzelf aan gedaan waren. Hij gaf keurig aan dat dit niet de resultaten zijn die wij aanbieden en beloven aan onze klanten. Wij gaan net zolang door totdat wij dit verantwoorde resultaat halen. https://imgur.com/a/tHJwz7h Tijd voor een 2de bak koffie, die keurig aangeboden werd en een 2e dynorun met ietwat aangepaste software begon. Helaas was de tweede dynorun + plot vanaf het begin al niet goed waarna en vrij snel een andere medewerker bij geroepen werd die het graag wou bekijken. Hierop volgden in korte tijd meerdere remap’s en nog 2 dynoruns met mijn auto. Door de hitte die dag, de hitte in het pand en de inmiddels heet aan gelopen motor is er uiteindelijk een laatste dynorun gedaan die een wel een prachtig resultaat gaf. Uiteindelijk gaf de laatste dyno run om 16.25 uur afgerond met het resultaat die dicht bij de beloofde 145 pk lag, namelijk 141 pk en 217nm koppel bij 3349 rpm. Wat ik enorm kon waarderen is de tijd die Unlimited Tuning neemt om achter hun geadverteerde product te staan ook als de randvoorwaarde’s die dag verre van ideaal waren. Voorafgaand aan de afspraak werd mij verteld dat het ongeveer 1,5 uur zou duren, inmiddels was ik er anderhalf uur, drie bakken koffie verder en moest ik nog een eerste proefrit maken. Niemand klaagde en het was het eindresultaat wat uiteindelijk telde. https://imgur.com/a/BJtlkOr Eerste indruk! Wat was dat moment van proefrijden een WOW moment, Is dit mijn auto? Wat een verschil, vanaf het wegrijden in de eerste versnelling tot en met de vierde versnelling. Want eerlijk gezegd, verder kwam ik niet met brede glimlach op mijn gezicht zonder op het programma wegmisbruikers te verschijnen tussen de weilanden achter het industrieterrein in Amersfoort. Wat een verschil is dit met de 100 PK en 174nm koppel van voorheen. Door de toevoeging van een hoger koppel, een betere balans tussen de versnellingen en de toegenomen kracht op de wielen heb ik eigelijk non stop met een glimlach op mijn gezicht rondgereden in en rondom Amersfoort. Door de aanpassingen die ik zelf voorafgaand aan mijn bezoek heb gedaan heb ik nu zelf een subtiel inductiegeluid en een afblaas-geluid bij het schakelen tussen de versnellingen. Het mooiste van alles, de auto rijdt zuiniger als voorheen met een gemiddeld gecombineerd verbruik van 1 op 17,5. Geloof mij, deze auto wordt met dit verbruik op gevoel gereden dus ik let normaal totaal niet op verbruik. https://imgur.com/a/ztPYrJy Mijn favoriete versnelling? Eigenlijk zijn ze allemaal leuk (zelfs de 6de) maar ik zeg; nr 4 aangezien ik in de vierde versnelling nu, met opgewarmde motor, op een verantwoorde manier van 70 km/u tot ongeveer 170 km/u kan voordat er geschakeld moet worden. Niet dat ik het dagelijkse toepas maar het geeft toch wel een machtig gevoel om op de Autobahn te rijden met een 1.0 (melkpak formaat) Ecoboost die in de 5/6e versnelling een top van 209 km/u op GPS heeft. Voor iedereen die twijfelt, maak een afspraak en doe het gewoon. Het gevoel wat je de eerste paar uren er al voor voor terugkrijgt is alleen al het geld waard, gecombineerd met de uiterst klantgerichte medewerkers van Unlimited Tuning maken het voor mij een succes. Wat ook gezegd mag worden is dat men ook langer tijd nam om geen halve resultaten af te leveren aan de klant. Uiteindelijk ben ik iets na 17.30 uur vertrokken en was ik, verrassend genoeg, sneller dan verwacht thuis! Edit: Inmiddels heb ik zelf een dynorun laten doen bij een andere partij (per toeval, gratis!) met nog mooiere resultaten dankzij Unlimited Tuning. Namelijk 147 PK en 233NM. Vermoedelijk hielpen de meerdere dynoruns, omgevingstemperatuur , motortemperatuur die dag niet mee om op de 145 pk te komen. Maakt niet uit dus, want hij heeft het achteraf wel. Vragen en/of opmerkingen? Let me know!
  4. ADJ

    Gasveren motorkap mk7 (.5)

    waar heb jij deze vandaan? Zijn niet die van NBStyling toch?
  5. Ik sluit mij hierbij aan, ook erg benieuwd maar weinig youtube filmpjes te vinden e.d. Hou de thread in de gaten in ieder geval!👍
  6. ADJ

    Ford Fiesta MK8 Shadow

    Hi All, Korte update sinds vorige week dinsdag. Opnieuw de auto laten chippen, vorige chip vond ik qua loop van de motor niet enorm fijn en heb ik teruglaten zetten. Dus na lang wikken en wegen toch maar een afspraak gemaakt bij UnlimitedTuning Amersfoort + dyno (post eerdaags nog een review/recensie over het hele proces) Ik dacht dit is wel leuk om te delen Inmiddels is het volgende aangepast sinds de laatste update - Primary induction + Secondary induction hose van Mountune geplaatst) - Een splinternieuwe deuk in de motorkap (😫) ... vandalisme.. iemand is met zijn volle gewicht op de motorkap hoek voor-links gaat zitten, waardoor de scherpe hoek in de buurt van de koplamp naar beneden geknikt is, gevolg; 600 euro schade, auto 3 dagen kwijt en de motorkap van de auto moet opnieuw in de lak. - Chiptune fase 1 (op euro 95) na 5 dyno runs - 143 pk met een giga warme motor. Totaal geschat vermogen 148 pk met een normale opgewarmde motor (euro 98). - H7 LED pasklare oplossing van Autobeam geplaatst en uitgelijnd. Met uitzondering van de H1 Grootlicht is alles verder LED. Wow, vooral de tuning is (dit keer wel) een verademing, het maakt de auto een enorm stuk sneller in alle versnelling (m.u.v. de 6e) met als bijkomend voordeel vooral meer inductiegeluid en afblaas van de turbo bij het schakelen naar de volgende versnelling (alleen dit is het geld al waard). Het verbruik na circa 800 km lijkt nagenoeg hetzelfde gebleven. Foto's: https://imgur.com/a/q7FGazq
  7. Nee, projector is niet bepaald doorzichtig dus alleen de bukt licht, thats it. Rubber caps van Autobeam zijn niet fantastisch, iets te diep... ze zitten tegen de carroseriemaan gedrukt, maargoed, gaat vooral om het afsluiten van vocht, dus voor nu prima!
  8. Hahahaha! Bij deze https://imgur.com/a/3lv69Xq lichtbeeld top, uitzondering is mijn linkerLED zit scheef erin (fix ik nog)
  9. Ze zitten erin! Wat een bult licht en geen uitlijning nodig gehad, wel de gehele koplamp eruit moeten halen maargoed..
  10. Ik ga dinsdag heen, dus zal even foto posten als het gelukt is. Ik heb gekozen voor de eerste. Volgens mij is de rode verpakking lijn, de performance lijn en die van jouw link de goedkopere normaal. anyway, deze heb ik besteld met rubber caps https://autobeam.co.uk/collections/new/products/ford-fiesta-mk8-led-h7-dipped-beam-unit
  11. Laten doen, net dealer gebeld, komende dinsdag 30k km beurt en max 30/45min arbeidsloon voor plaatsen en uitlijnen. Wel bij mijn eigen dealer maar die geeft aan, geen probleem! Heb ze vandaag ontvangen vanuit de UK. Keurig met pasringen die passen op de MK8, dus zonder gedoe met beugeltjes,clipjes ed.
  12. Rubbercaps meebestellen, kan via Autobeam of via Ome Ali. geloof 78mm caps
  13. Mag een slot op! Verkocht door Henryan! ps: staat super @Henryan bedankt nog!
  14. Autobeam kennende zal dat vast goed zitten en snel op de youtube kanalen staan van bijv Ash Holder (Fiesta gekkie uit de UK)
  15. Hi forumleden, Voor de liefhebbers met een MK8 Fiesta ST of ST line..eindelijk LED zonder gedoe met niet pasklare sets. Vanaf midden volgende week beschikbaar de eerste, aldus AB, volledig compatible LED H7 lamp voor de MK8 (Projector lamp) incl 5 jaar garantie Inclusief mooi lichtbeeld aldus een medewerker van Autobeam, foto’s met lichtbeeld volgen nog online. Enjoy! https://autobeam.co.uk/collections/ford-fiesta-mk8/products/led-h7-dipped-beam-unit
×