Jump to content
Fiestaclub.nl

Tim.A

Active users
  • Content Count

    288
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Tim.A

  • Rank
    Fiesta Senior

Previous Fields

  • Voornaam
    Tim
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Wit

Recent Profile Visitors

384 profile views
  1. Ik heb inderdaad die set gekregen .. werken wel goed op het moment (vandaag geplaatst). Ik kijk het wel ff aan anders, als ze beginnen te falen dan dien ik een klacht in. Van de week de veren maar even zwart spuiten inderdaad. Links de set van Schaefer en rechts Ford orgineel.
  2. Tim.A

    Even voorstellen

    Welkom ! PS: denk dat de leasemaatschappij dat niet eens door zal hebben op zulke zaken lezen ze de auto niet uit en anders zetten ze het wel weer uit.
  3. Iemand ervaring met het schoonmaken van de EGR en de inlaat bij een 1.5 / 1.6 TDCI uit 2015 (MK7.5). Of kan me vertellen hoe ik die het beste uit elkaar kan halen ? Heb het vermoeden dat mijn EGR niet helemaal goed functioneert en ik wil hem uiteindelijk ook laten uitschakelen, maar ik wil wel eerst even de boel uit elkaar draaien en schoonmaken.Onlangs melding gekregen EGR frozen, wat betekend dat die vast zit. (deze reset). Moet nog even controleren of de melding ook terug is gekomen, maar als die continu open staat dan kan die aardig vervuilt zijn. Heb met een ex monteur gesproken en die gaf ook aan dat de EGR je inlaat behoorlijk kan vervuilen, hij heeft me ook wat foto's laten zien en dan kan ook zorgen tot vermogens verlies. Dit soort zaken: ( Dit kwam die regelmatig tegen bij bijv. Toyota en nog erger) Nu zal dit bij de Ford niet zo extreem zijn ( hoop ik) maar ik wil het gewoon eens nakijken. EGR kan je auto gewoon enorm vervuilen. Ik ben vrij handig en ik kan zelf sleutelen aan de auto, maar EGR + inlaat heb ik nog nooit uit elkaar gehad, op youtube vind ik 1 filmpje maar dat is niet zo heel duidelijk.
  4. Soow dat is bijna 3 seconden verschil van 0 - 100 dat is niet mis. Lekker zo dat koppel onderin en dat hij vervolgens ook gewoon blijft door trekken. Heb je ook een dyno laten doen ? Begin nu toch wel zwaar te twijfelen haha ! Zie dat je al 185K hebt gereden, raden ze het niet af bij een bepaalde KM stand ? Ik zit op 102K dus die kan nog wel ff. Ik ben benieuwd naar je verbruikscijfers
  5. Even in de gaten houden dan, anders gaan ze fijn terug. Thanx !
  6. Tim.A

    Fiesta mk 7.5 ST Molten Orange

    Haha die is gaaf.
  7. Tim.A

    Gasveren motorkap mk7 (.5)

    Mensen aanradertje die van Dark Ice Designs, heb ze zelf ook erop zitten. De V2 die ze nu verkopen is zeer stabiel en werkt prima beweegt niet en zit moervast.
  8. Tim.A

    Voorsteltopic

    Strak wagentje...welkom !
  9. EGR klep uitschakelen kan op zich geen kwaad en geeft mogelijk de motor nog een langer leven, onlangs nog met een vriend van me over gehad die automonteur is. Probleem met EGR bij diesels is : Het inlaatsysteem kan op den duur zwaar vervuild raken met roetaanslag. Dus uitschakelen is zelfs een voordeel en geen APK afkeur want de metingen gaan er niet op achteruit. Het principe van EGR is dat er een hoeveelheid van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt naar de verbrandingskamer(s). Daar dit uitlaatgas gemengd wordt met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte (en dus ook de lambdawaarde) van het verbrandingsmengsel dalen. Er wordt dus meer inert gas in de verbrandingskamer gebracht. Bij verbranding van de brandstof moet de ontstane warmte nu over meer massa worden verdeeld. Hierdoor daalt de verbrandingstemperatuur en daarmee de NOx-uitstoot, doordat NOx vooral ontstaat bij hoge verbrandingstemperaturen. Met deze toepassing wordt het stikstofoxidegehalte in de uitlaatgassen tot 30% verminderd. De resterende NOx in de uitlaatgassen kan gedeeltelijk gereduceerd worden in een driewegkatalysator of met een NOx-reductiekatalysator: NOx-trap of ureum-SCR. Bij dieselmotoren is een bijwerking van het EGR-systeem dat er meer roet uitgestoten wordt. Minder NOx leidt tot meer roet en omgekeerd. Voor elke motor moet een optimum gevonden worden door deze af te stellen. Bij gebruik van een roetfilter zijn de grotere emissies van roet door het gebruik van EGR niet meer zo belangrijk, aangezien het roet toch wordt opgevangen. Zo krijgt men lage NOx-emissies en hoeft er geen geld in NOx-behandeling geïnvesteerd te worden.
  10. Wat ik verder nog ga doen is verlichting maken in de reflectoren in de deur. Heb T10 houdertjes besteld, denk dat ik ze aansluit op de puddle light of iets in die richting (plafondlicht), dat ze mee aan gaan als de deur open gaat. Er komt een rood (of wit) ledje in even kijken wat beter uit straalt. https://www.focusclub.nl/index.php?threads/escortosis-wagon-nieuw-rubber.98217/ Hier achter dus, er is plek genoeg, dus dat moet lukken
  11. Tim.A

    Auto lock 5km/h

    Kan volgens mij alleen bij 30km/u .. bij een MK7.5 nog niet tegen gekomen dat je ook de snelheid kunt aanpassen. Voor de rest zie comment van de anderen. Klopt idd, ik ga wel eens kijken of ik daar led stripjes in kan zetten
  12. Enige waar ik nu nog over twijfel is of ik ICE blue niet mooier vind dan gewoon blauw, omdat de klokken enzo ook meer ICE blue zijn (groenblauw) BLUE ICE BLUE Achja ik weet nu hoe het moet, dus heel misschien switch ik nog. Kan ze allicht even bestellen en testen, kost toch geen drol.
  13. Thanx ! Was het karweitje wel hehe. Ja, ga er zeker profijt van hebben Thanx ! Ben er blij mee !
×