Jump to content
Fiestaclub.nl

Jan S

Active users
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

About Jan S

  • Rank
    What's a Fiesta ?
  • Birthday January 17

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Maastricht
  • Interests
    Computer software en gebruik, films maken, auto's en F1

Previous Fields

  • Voornaam
    Jan St
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jan S

    Winterbanden/wielen MK8 4 stuk

    Beste zoekers naar winterbanden met LM velgen. Ik heb mijn set verkocht. Na 2 maanden te hebben gebruikt heb ik ze toch met verlies verkocht. Maar ja, ik heb deze auto niet meer vandaar.
  2. Had je de velgen met banden nog. 

    Wat had je voor de slotbouten in gedachte?

    mvg

    1. Jan S

      Jan S

      Hallo Robert-John,

      Jammer, maar ik heb dinsdag net een aanbetaling gekregen voor de velgen en banden. De slotbouten met sleutel heb ik ter onderhandeling er bij gedaan.

      Su6 met je verdere zoektoektocht.

    2. Robert-John
  3. Deze 4 stuks LM wielen 17"-7.0J zijn in januari 2019 aangeschaft, alsmede 4 stuks TPMS sensoren (originele voor de MK8) en 4 winterbanden 215-45/17", fabrikaat GoodYear Ultragrip 6mm profiel. Steek ET40 (originele zomerwielen was ET47) naafgat 63,4mm, boutgaten 4x108mm. Deze complete set past op alle fiesta's qua afgelegde weg en de afwijking in KM is nog minder dan 1,5%. Alles bij elkaar heeft het mij nieuw ca. €800,= gekost. Tevens heb ik nog 4 slotbouten met sleutel voor een Focus of Fiesta (OK elke Ford) liggen. Stuur mij een PM en ik zend je per mail alle beschikbare fotos toe. De set zomerbanden was 205-40/18" ET47. Check de omtrek op internet als je zeker wilt zijn.
  4. Beste lezers, Tja, ik rijd de DS4 nu 1 week. Ik kan niet zeggen dat hij slechter rijdt. Eerder minder nerveus dan de strak afgeveerde Fiesta. Hij is qua digitale opties niet zo bij de tijd als de nieuwe Fiesta. Het updaten van de navi kaarten kun je al niet zelf, zoals bij de Fiesta. Maar het wordt wel gratis voor je gedaan bij een beurt. Ik heb het dus afgedwongen bij de afleverprijs. De Start-Stop (ja dat zit er ook op) werkt nog niet. Er zitten (naar mijn zin) te veel mitsen en maren wanneer het dan niet werkt. Dus moet de garage aan de slag. Heb zelf gecontroleerd dat de accu goed is en voldoende opgeladen is. Deze auto is een echte rijders auto. Hij rijdt met veel stijl over de weg en hij ziet er ook nog een chique uit in zijn wit paarlemoer lak. Rustig optrekken is zijn ding, maar geef niet iets meer gas want dan stuift hij weg. Dus tot nu toe tevreden. Binnenkort komt er een afneembare trekhaak onder. Nu nog de nieuwe winterwielen en banden met sensoren, (2 maanden gebruikt) verkopen, alsmede de 4 wielsloten met bijbehorende sleutel. Wie interesse heeft meld het mij. Groetjes Jan
  5. Beste medelevers: Ik ben op iets anders gestuit. N.l. de nieuwe Focus ST-Line met panodak mag 1200 kg trekken!!! Hoe is het mogelijk?? Helaas is deze Focus mij iets te duur, zeker voor de tijd die ik nog met een auto zal rijden. Mijn andere auto wordt a.s. woensdag een DS4 bj 05-2017. Jammer genoeg geen CC of panodak maar wel 1450kg geremd aanhang gewicht.
  6. Beste mede levers van dit topic. In mijn speurtocht naar een trekhaak oplossing ben ik iets anders tegengekomen. Bij het opvragen van offertes met inruil voor een andere auto ben ik op een verwerpelijke zet van Ford gestuit. Het blijkt dat mijn auto die in januari 2018 nieuw €24.230 kostte nu geprijsd staat voor rond de € 21.000. Dat is dus €3.000 lager. Het gevolg is dat alle Fiesta's nieuw of 2e hands afgewaardeerd zijn geworden met €3.000 door Ford. Kreeg ik voor mijn auto feitelijk € 18.450,= nu bied men mij €14.500 of zelfs lager. Dus is mij €4.000 door de neus geboord. Dit kwam aan het licht doordat een autoverkopen mij een offerte had uitgebracht met dat hogere bedrag en een dag later de offerte herriep, nog voordat ik een proefrit kon maken. Praten als brugman hielp niet. Hij was door de verkoopleider terug gefloten. Dus dat gebeurd als je een vaste Ford klant bent. De aankoop betrof overigens geen Ford. Mijn wees mij op de vele internet verkoop sites waarop gelijksoortige auto's te koop stonden voor ca. €16.000 van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn auto en specs. Heel erg jammer voor deze mooie auto, ik voelde dat hij pijn had en medelijden had met mij. Ik heb het nu helemaal gehad met Ford. Deze Fiesta ST-Line met panodak met 18"Rock velgen is een schitterende auto met goede specificaties en rij beleving. Alleen heb ik een fout gemaakt bij de aankoop vanwege het feit een trekhaak niet gemonteerd mag worden. Daar moet ik nu voor boeten. Of ik wil of niet ik zal deze 2 pijn punten moeten slikken. Ik hoop dat ik jullie nu niet heb laten schrikken en dat jullie toch zullen genieten van deze fijne auto. Ik denk dat ik mijn langste tijd op dit forum heb gehad en dat ligt absoluut niet aan jullie. Groetjes Forummers
  7. @Leon Fiesta: Bedankt voor het meedenken (ook Pieterke). De door jouw aangegeven fietsdrager zou wat spoiler betreft zeker kunnen voldoen. Maar ik heb nog eens gekeken naar de plaatsing van de scharnieren van de achterklep. Als deze scharnieren nou aan beide zijden zaten in het verlengde van het metalen langs-gedeelte van het panodak dan betekende het dat de trekbelasting van de fietsdrager via de scharnieren in die richting opgevangen zou kunnen worden. Maar de scharnieren zitten daar ca. 5 cm naar binnen toe dus precies aan het trekken aan het restant metalen dak constructie. En dat vind ik toch niet zo fijn. In de praktijk zou het best wel kunnen, maar als er een flinke onverwachte bult in de weg zit kan de trekbelasting dit deel ontzetten. Ik heb het op gegeven dat ik er (E-)fietsen mee zal vervoeren. Heb al gezocht naar Elektrische vouwfietsen, maar daar wil mijn partner niet aan. Dussss, jammer, toch even wat langer moeten nadenken bij de aanschaf van deze mooie Fiesta ST-Line met Panodak. Een andere auto kost ook weer geld dat voor senioren niet meer aangroeit sinds we deze regering en dit Europarlement hebben.
  8. Beste mee-levers over dit item, alvast bedankt daarvoor. Het wordt een gebed zonder einde. Ik denk dat ik voor de 4 dagen in het jaar goedkoper uit ben door ter plekke fietsen te huren, toch? Leon Fiesta, inderdaad wel een mooie en spoiler sparende Thule fietsdrager. Is het overwegen waard, maar toch? Hieronder ook nog het laatste antwoord van Ford Nederland over fietsdragers aan de achterklep. Eindelijk een duidelijke uitspraak, alleen begrijp ik de laatste tegenstrijdige alinea tekst niet m.b.t. wenden tot de officiële Ford dealer?? Ik denk dat hiermee aan dit item helaas een einde is gekomen. Bedankt allemaal! Geachte heer Stevens, Hierbij danken wij u voor uw e-mail aan de afdeling Klantenrelaties van Ford Nederland B.V. Wij kunnen hier geen uitspraken over te doen, een extra gewicht aan/op de Ford Fiësta kan schade aan panoramadak veroorzaken. Mocht u deze keus zelf maken dan draagt u hiervoor zelf het risico. U kunt in dit geval misschien beter uw officiële Ford dealer raadplegen, aangezien Ford dit soort fietsendragers niet verkoopt. Met vriendelijke groet, Alice Customer Relationship Centre, Nederland Tel.: +31 (0) 70 77 03 777
  9. @Leon Fiesta: Bedankt voor je bericht. Had ik me ook al allemaal bedacht. Mooie Thule fietsdrager trouwens. Ik zag die laatst op een auto zitten vandaar dat ik hem had opgezocht op internet. Blijf ik daarnaast toch nog met een bedenking zitten: De 2 bovenste bevestig/trekkabels bovenkant klep. Ik heb daar zo'n sportieve spoiler zitten die bij de ST ook nog eens omhoog wipt. Daar komt dan wel een kracht op. Ik vraag me af of dat wel zo handig is dan. Zo zie je maar, steeds weer andere bedenkingen.
  10. @Leon Fiesta: Hierin kan ik mij helemaal vinden. Maar probeer maar eens 2 E-bikes (zonder accu) zo hoog te tillen en goed vast te maken zodat ze niet beschadigen. Dan moet je dat al met zijn tweeën doen. Mijn vrouw zegt al "laat maar, we huren dan wel fietsen voor die 2 a 3 keer".
  11. Beste trekhaak volgers: Hierna het antwoord dat ik van Ford Nederland ontving om iets specifieker te zijn m.b.t. de zgn 0 kg ofwel geen opgegeven gewicht. Geachte heer Stevens, Hierbij danken wij u voor uw e-mail aan de afdeling Klantenrelaties van Ford Nederland B.V. Onderstaand stukje staat in de brochure van de Ford Fiësta. Kogeldruk (indien van toepassing) is maximaal 65kg voor alle uitvoeringen behalve de automaat en de diesels. Afhankelijk van uitvoering verschilt het maximaal voertuiggewicht, ***Aanhangergewicht is niet op alle uitvoeringen van toepassing en is bij af-fabriek reservewiel en panoramadak 0 kg. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Alice Customer Relationship Centre, Nederland Ik heb nu nog herinnert aan mijn vraag over de zgn fietsdrager op de bumper en bevestigt aan de achterklep. Want daarop werd geen antwoord gegeven. Dus nu nog dat antwoord afwachten.
  12. @Leon Fiesta: Die vraag heb ik nu ook gesteld aan Ford Nederland. Want nergens staat dat dit niet kan/mag. Terwijl ik persoonlijk dat nog kwalijker vindt voor de panodak constructie. De drager rust dan grotendeels op de bumper (die weer gemonteerd wordt aan dezelfde balken waar een trekhaak aan bevestigd wordt) en trekt aan de 5e deurklep horizontaal aan de dakconstructie. Maar, ik ben benieuwd naar hun antwoord. Zal wel enkele dagen duren. Houd jullie op de hoogte.
  13. @Pieterke: Nee een verhuis firma heb ik niet en ik breng ook niets weg met een aanhanger. Misschien heb jij daarvoor je trekhaak? Ik gebruik hem alleen om de toerist uit te hangen, niet meer en niet minder. Een verhuisbedrijf heb ik ook niet nodig. Heb tot nu toe iedere keer zelf verhuist door een juiste bestelauto te huren + wat vrienden. Jaa, die heb ik ook nog😁🤣 Over Thinking! Dat heb ik al mijn hele leven gedaan, op een Ingenieursburo. Vandaar dat ik niet alles voor zoete koek slik. Geen kwaje bedoelingen hoor deze tekst alleen maar even de juiste reply 😴 geven.
  14. @Bickel: Nee, ik schaam mij niet. De OXXO velgen zijn prima en mooi. Ze dienen alleen maar voor mijn winterbanden en deze velgen worden door Givawheels als geschikt voor de winter aangemerkt. Heb al eens originele Ford LM velgen met winterbanden (die 1 jaar oud waren) gekocht en die waren ook prima maar duurder als datgene ik nu betaald heb.. Liever een mooie auto dan alleen maar hele dure Ford velgen onder een 2e handsje. Maar ik begrijp wel dat je me probeert op te naaien. Dat mag, ik ben blij met de totale prijs voor mijn winterbanden+velgen en originele sensoren (125,00 Euro).
  15. Beste Trekhaak gewicht volgers: Nu een iets duidelijker antwoord van Ford Nederland. Alhoewel blijf ik toch nog met vragen zitten. Zoals: nergens wordt in het kentekenbewijs gesproken over kogeldruk, vreemd dat dit er nu bijgehaald wordt. En dan verschuilen ze zich achter eventuele aansprakelijkheid. Misschien dat een van jullie er meer chocola van kan maken? Ref. 2-744369526 datum: 15-04-2019 Geachte heer Jan S., Hierbij danken wij u voor uw e-mail aan de afdeling Klantenrelaties van Ford Nederland B.V. In het nationale voertuigreglement wordt een fietsendrager gezien als een lastdrager, waardoor er wettelijk gezien mogelijkheden zijn. Onderaan deze mail vindt u de specifieke passages uit dit reglement. Let wel, in de Europese typegoedkeuring van dit voertuig wordt gesproken over een kogeldruk van 0kg en een trekgewicht van 0kg. Dit betekent dat vanuit Ford een fietsendrager op een trekhaak niet wordt ondersteund en Ford Nederland B.V., dan wel Ford Europa, nimmer aansprakelijk kan worden gehouden voor schade of enige andere gevolgen. Artikel 5.18.7 Bij het vervoer van goederen aan de achterzijde van een personenauto, bedrijfsauto met een technisch toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, driewielig motorrijtuig, of aan de achter- of voorzijde van een aanhangwagen met een technisch toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg moet worden voldaan aan de volgende eisen: 1. de goederen moeten deugdelijk zijn bevestigd op, in of aan een deugdelijke lastdrager; a. de lastdrager moet deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd; b. de lastdrager mag met inbegrip van de goederen niet meer dan 0,20 m buiten de zijkanten van het voertuig uitsteken; artikel 5.18.14, derde lid, is niet van toepassing op op een lastdrager vervoerde fietsen; d. indien de lastdrager is geconstrueerd voor het vervoer van specifieke goederen, mogen geen andere én niet meer van deze goederen worden vervoerd dan waarvoor de constructie is bestemd; e. indien de verlichting en retroreflectoren van het voertuig door de lastdrager of de goederen worden afgeschermd, moet de lastdrager aan de achterzijde zijn voorzien van twee rode achterlichten, twee rode remlichten, twee rode retroreflectoren en twee ambergele richtingaanwijzers, die moeten zijn aangebracht op een afstand van niet meer dan 0,50 m vanaf het punt van de grootste breedte van het voertuig met inbegrip van de lastdrager; indien het de verlichting van een aanhangwagen betreft, moet de lastdrager zijn voorzien van twee rode retroreflectoren; f. indien de op het voertuig aangebrachte kentekenplaat door de lastdrager of de goederen wordt afgeschermd, moet de lastdrager zijn voorzien van een kentekenplaat met het kenteken van het voertuig waarop de lastdrager is aangebracht, alsmede van achterkentekenplaatverlichting; het kenteken moet goed leesbaar zijn en de kentekenplaat moet zijn voorzien van het in artikel 5 van het Kentekenreglement voorgeschreven goedkeuringsmerk en mag niet zijn afgeschermd; g. indien de lastdrager is bevestigd op een trekhaak aan de achterzijde van een personenauto, bedrijfsauto met een technisch toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, driewielig motorrijtuig: 1. mag de door de fabrikant van de trekhaak vastgestelde maximale verticale last onder de koppeling niet worden overschreden; indien de trekhaak hieromtrent geen gegevens vermeldt, mag de verticale last niet meer dan 75 kg bedragen; 2. mag de lastdrager met inbegrip van de bevestigingsdelen onder normale gebruiksomstandigheden het wegdek niet kunnen raken; 3. mogen bevestigingsdelen, die na het gedeeltelijk verwijderen van de lastdrager op de trekhaak achterblijven, de bewegingsvrijheid van een aangekoppelde aanhangwagen niet beperken; h. indien de lastdrager is bevestigd op de voorzijde van de aanhangwagen: 1. mag de door de fabrikant van de aanhangwagen vastgestelde maximumlast onder de koppeling niet worden overschreden; indien dit gegeven niet bekend is, mag de maximumlast onder de koppeling niet meer dan 75 kg bedragen; 2. mag de lastdrager met inbegrip van de lading op de trekdriehoek of trekboom de bewegingsvrijheid van de aanhangwagen niet beperken. Met vriendelijke groet, Alice Customer Relationship Centre, Nederland
×