All Activity

This stream auto-updates   

  1. Today
  2. Goedemorgen, Vandaag viel het op dat ik toch wel veel olie moest bijvullen. Nou was het kleppendeksel aardig besmeurd van de olie, gezien dat de rest van het blok kurk droog is kan dit alleen betekenen dat de kleppendeksel pakking lekt. Voor dat ik een pakking ging bestellen besloot ik eerst de 4 bouten van het deksel te controleren en tot mijn grote verbazing kon ik alle 4 bouten nog bijna 2 slagen aandraaien. ik heb alle 4 bouten nu goed vastzitten en heb het hele blok aan de bovenzijde schoongemaakt met remmenreiniger. Mijn plan is nu om volgend weekend te kijken of alles nog schoon is, mocht dit niet het geval zijn is het denk ik verstandig om de pakking te vervangen? Wat ik mij afvraag: *Heb ik meer spullen nodig dan een nieuwe pakking? *Inlaatspruitstuk hoeft zoals ik het nu kan zien niet los, klopt dit? *Wat is het aanhaalmoment van de bouten van het kleppendeksel? Alvast bedankt voor een reactie!
  3. Yesterday
  4. Passen wielen, onder een fiesta MK 7.5 in de maat? 4x108 7,5J Et37 met 205/40/17 banden Zonder een stuuruitslag begrenzer? Groet, Hennie.
  5. Ja Dick, heeft misschien te maken de belangen die de conventionelen vervuilenden (NOG hebben) (een e-auto, oef daar zit een E-trafo in die die dc gelijkspanning bij een ongeluk naar boven de 72v AC opkrikt??? die zijn gevaarlijk!!) hebben t.opz.v. van de vernieuwende futuristische belangen, in dit geval de groenere e-auto's , die ook natuurlijk niet helemaal groen geproduceerd zijn en rijden! Dat bestaat niet, wel de bijna benadering! Kijk maar rond, overal zie je al veel (meer) zonnedaken standaard belegd, ook e-laadpalen, ook al veel meer zonneboeren in je omgeving die de zon melken! Shell/BP/Gulf beginnen steeds meer met daar in die e-busines een vinger in de pap te krijgen! Ze weten nu pas dat hun conventionele belangen de komende 35jr. op hun retour komt te staan. Dus hier de vinger in de E-pap gaan proberen te krijgen. En nu langzaam op naar de eerste E-Fiesta met "Voldoende ACCU capaciteit" en e-motorronk geluid (weten jullie het nog in de MEUK rubriek?? geplaatst!!), zodat je hem (de futuristische E-Fiesta) ook aan hoort komen, en dat gaat eraan komen!! Dat hebben ze bv. hier bij de E-Viola bussen ook moeten (je hoorde ze niet) doen!! Onze kinderen en KLEIN-kinderen krijgen er mee te maken, waar hier en op veel plaatsen in ego-nederland nog steeds hun neus voor optrekken!!?? Want het moet op de eerste plaats, bij velen, blinken! Hoeft niks mis mee te zijn hoor!
  6. Tis gelukkig inmiddels gelukt. Iedereen bedankt voor het meedenken.
  7. Mooi man!
  8. Hallo, Korte update, paar duizend kilometer verder, geen problemen gehad. Hebben vrijwel alle Fiesta ecoboost motoren die bekende ratel bij gas loslaten bijvoorbeeld, als het blok terugvalt in toeren, rond de 1200-1500 rpm. Komt bij de high pressure fuel pump vandaan. Groeten
  9. Als je alleen de -pool losmaakt dan kan er geen elektron meer uit de accu in de autoelectronica op pad gaan. Er is in die situatie geen stroomkring meer mogelijk. Zo was ik ook verbaasd over het verhaal van elektrische auto's die mogelijk na een aanrijding onder hoge spanning komen te staan en een gevaar vormen voor hulpverleners. Stel dat dat zo is, hoe vorm je dan met de interne accu's van zo'n auto een stroomkring? Zo lang je niet zelf met je lichaamsdelen in die stroomkring geraakt dan gebeurt je niets. Al sta je zelf op de aarde dan kan de auto nooit een stroomkring vormen via de aarde. Een vogel die op een hoogspanningsdraad zit overleeft het ook omdat hij geen stroomkring kan vormen met de aarde ofwel er is geen potentiaalverschil.
  10. Ziet er weer strak uit
  11. Mooi man! Nieuwe Fiesta en in "mijn' kleur. Ik ga het volgen, en wacht op de nieuwe ST. Hopelijk binnen een paar maanden......
  12. Last week
  13. Dat ziet er nu al perfect uit, ik ga je project volgen
  14. Netjes BNZ
  15. Van harte welkom Tom
  16. Welkom
  17. @Nor Haha, dat is wel een heel apart verhaal! Even schrikken, maar gelukkig heb je de oplossing gevonden. Scheelt een hoop stress en eventuele kosten bij de Ford dealer.
  18. Netjes gedaan Willem! Ik ga binnenkort ook de luchtbuizen aanpassen en een ITG Long Maxogen systeem erop zetten. Merk je ook verschil in performance door de buizen, of puur alleen het geluid? Zit zelf ook te denken aan een Turbo Hard Pipe, maar wat zijn hiervan eigenlijk de voordelen?
  19. Top de snelle reacties, kwam een soortgelijke vraag op uk forum tegen. De eigenaar uiteindelijk bij Ford dealer beland en had het over dat zijn claxon ook niet werkte, Binnenverlichting, ambiente juist wel?? Ik gelijk op de claxon drukken en die werkt ook niet... Dus net in de vrieskouw de motorkap omhoog en zekering 32, 20A Claxon etc, verwisselt en voila: alles werkt weer. Schiet mij maar lek, sommige dingen moet je denk ik niet willen snappen haha
  20. Helemaal top!
  21. http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O15688&languageCode=nl&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1296971&subTitleSelected=G1296974&topicHRef=G1067326&div=f&vFilteringEnabled=False
  22. @Nor Hi Norbert, hoe is de kortsluiting precies veroorzaakt? Deze zekering voor de interieurverlichting is hier te vinden:
  23. Welkom!
  24. @Bnz en het mooie vind ik dat er nu standaard 18 inch is te bestellen, dat was voorheen niet mogelijk via opties. @zeeland Thanks
  25. mooie wagen
  26. Benne mooie velgen, bij deze kleur !!!!!
  27. Peter, daar ben ik het ook mee eens, net als Bram! En bullshit moet er schijnbaar nu eenmaal er zijn !
  1. Load more activity